Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ironi kommer jo så lett fram når man skriver på et forum, ikke sant? Desuten var det ikke ment å være morsomt, så hva var poenget ditt egentlig?

Edit: Du trenger ikke svare, kommer ikke til å lese hva du skriver uanset så slipper mer krangling.

Endret av Tmz
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
Å komme inn hit å si, "World Of Warcraft - Tåpelig!" Er like idiotisk som om du skulle gått forbi noen kolegaer på jobben som satt ute å røyket å sagt; "Røyking - Tåpelig!".

Du blir neppe populær og det vil ikke utrette noe som helst. Uavhenigig om hvor rett du egentlig har. Avhengighet er alt for komplisert til at man kan tro man vil gjøre undre ved å prøve å åpne opp øynene til folk.

Å når man angriper noe som ett spill mange spiller, men folk flest ikke har problemer med. Men fortsatt generaliserer problemet og drar ting ut av proposjoner er det ikke rart man får opphetede diskusjoner og skitt kasting. Noe som bare heller bensin på bålet i flere ender. Det blir i grunn som om noen skulle valgt å kalle alle som drikker alkohol, alkoholikere. Men vi vet at det blir feil uavhening av om noen har eller får større problemer enn andre.

Bottom line er i grunn at å diskutere dette blir meningsløst. Du kan godt starte en tråd som tar opp ett avhenigighets problem som for eksempel røyking. Men du vil ikke oppnå noe med det. Folk har forskjellige meninger om hva som er viktig for dem og ikke, å du kan ikke gjøre noe med det.

6675989[/snapback]

Helt 100% enig. Kunne ikke sakt det bedre selv :)

6676380[/snapback]

En liten, men svært viktig detalj: Han sa ikke : "World Of Warcraft - Tåpelig!" :nei:

Han sa: "World Of Warcraft - Tåpelig?" :yes:

Dette utgjør faktisk en STOR forskjell.

Skrevet

Tenkte at jeg ikke skulle delta i denne tråden, men etter 33 sider må jeg bare si det.

Selv om man spiller World of Warcraft betyr det ikke at man er hardcore, og spiller hele jævla tida.

Jeg selv spiller 3-4 timer i uka casual.

Og selv om dere finner en hardcore som raider 24/7 og ikke har ett liv, så hjelper det faen ikke en dritt om at noen kommer og syter på dette forumet om ett menneske som spiller for mye WoW, for sannheten er at spilleren ikke bryr seg det grann.

Det er dem som spiller sitt valg, og hvis de velger å kaste bort livet på den måten, så la dem.

Selv foretrekker jeg være ute i det fine været. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg synes direkte synd på dem som er blitt avhengige av WoW...

De går glipp av så mye... La oss si at en person har spilt Wow 500timer... Og klarer å oppnå det han/hun ønsket... Hva får han/hun igjen for det? Utenom dårlig hud, lite venner og mest sannsynlig noen ekstra kilo??

((Nei, jeg hater ikke alle som spiller WoW ;) ))

Skrevet

Det som er vanskeligst med å slutte mmorpg-galskapen er alle de vennene du har fått der. Dersom du blir kvitt de kontaktene du har i spillet, så blir det mye lettere å slutte WoW.

Klarte ikke slutte spille FlyFF, pga at jeg ikke kunne "svikte" vennene jeg hadde der. Dersom jeg lot de gå en uke, fikk jeg en masse pm'er med hvor jeg har vært, og en masse ting.

Nylig ble guilden min oppløst, og vi har gått forskjellige veier. Jeg ble ikke lenger savnet, og kunne da slutte :p Jeg er nå lvl 82, og ville ha slutta for lenge siden hadde det ikke vært for at man er så oppslukt av fellesskapet.

=)

Skrevet

De går glipp av så mye... La oss si at en person har spilt Wow 500timer... Og klarer å oppnå det han/hun ønsket... Hva får han/hun igjen for det? Utenom dårlig hud, lite venner og mest sannsynlig noen ekstra kilo??

8729519[/snapback]

Jeg spiller mye WOW. Jeg har utrolig mange venner. Fin hud ikke en jævla kvise eller rufflete hud. Trener 3-4 ganger i uken så jeg er i bra form. har spillt over 500timer med wow. Synes ikke jeg har gått glipp av noe.

Ergo. You fail.

Skrevet

8729519[/snapback]

Jeg spiller mye WOW. Jeg har utrolig mange venner. Fin hud ikke en jævla kvise eller rufflete hud. Trener 3-4 ganger i uken så jeg er i bra form. har spillt over 500timer med wow. Synes ikke jeg har gått glipp av noe.

Ergo. You fail.

8730011[/snapback]

:thumbup:

Det som er problemet er vel for de som er så avhengige av WoW at det går ut over flere/de fleste andre ting (venner, trening, kino, tur i skogen, skole, lekser etc) - når WoW blir det eneste som prioriteres. Og det gjelder jo alle avhengigheter og er ikke spesielt for WoW.

Men det er ganske mange jeg har snakket med som ettervhert føler at det blir mer og mer innsats for mindre og mindre "belønninger" og at de har behov for pauser og litt endrede spillvaner.

Skrevet (endret)

Det handler om og prioritere på den måten av at man er så mye med venner og sånn som mulig, også spiller man wow i mellomtiden, når man ikke er med venner eller lignende.

Men, problemet til de fleste (avhengige) som spiller er at de prioriterer wow mer en venner, fester osv, og det er da det begynner og gå for langt.

Jeg spiller selv wow, og er snart på lvl 70, og jeg kjenner også mange andre som er på 70, men alle de trener, fester, og har et sosialt liv forran det og bare spille wwo.

De som blir avhengige er vell ofte de som har få vennner\ingen venner\sliter med og få venner.

Og som sjelden er ute på noe, og når de da begynner og spille wow, så er jo det så klart morsommere en og sitta hjemme og sture i veggen.

Og hvis de ikke begynner med wow, beggynner de nok helst sikkert med noe annet.

Endret av Kjetil_90
Skrevet

Jeg har ikke lest alle poster her, men vil fortelle hvordan jeg kom meg inn i WoW universet.

Det hele begynte for litt over 3 år siden, da jeg var nylig gift og livet var herlig. Ikke mange mnd etterpå, fikk kona kalde føtter og stakk fra meg.

Dette gjorde at jeg falt inn i et sort hull, og var TOTALT innesluttet. Da så WoW kom på markedet, tenkte jeg at det kunne være et spennende spill. Samtidig var det et rent online-spill, og det hadde jeg ikke spilt før.

Fyrte opp spillet, og ble grepet fra første stund. Jeg traff nemlig en VELDIG koselig person på lvl 1, som jeg kjenner og spiller med den dag i dag. Siden det var en RP server jeg hadde kommet inn på, så fortalte jeg likeså godt alt som var skjedd. Vedkommende var utrolig snill, og vi har hatt enormt mange gode stunder.

Ja, i begynnelsen spilte jeg ikke mye, og var ikke så fasinert. Etterhvert oppdaget jeg at jeg kunne prate med andre uten at fordommer ble blandet inn i bildet. Og dette er noe jeg har savnet masse.

Og nå, etter å ha spilt wow i over 2 år har jeg MANGE fler venner enn jeg noensinne har hatt i det "virkelige liv". Jeg har aldri vært en sosial, søkende person. Jeg trives best i selskap med musikk og en god bok. Sånn har jeg alltid vært og vil alltid være.

Så for min del, er det ingen som kan komme og fortelle meg at jeg går glipp av noe, eller forsaker mine venner. Jeg har tatt et valg som passer best for meg, og INGEN ANDRE ENN MEG vet hva som er best for meg!

Skrevet (endret)
Jeg har tatt et valg som passer best for meg, og INGEN ANDRE ENN MEG vet hva som er best for meg!

8731177[/snapback]

Med mindre du er psykotisk...

Sier ikke at du er det - antageligvis er du ikke det, og det er jo trist at kona di gikk fra deg (håper det ikke var pga WoW, men det virker jo ikke slik) - sier bare at også en person som ikke vet hva som er best for seg selv også vil kunne si "Jeg vet hva som er best for meg selv". Dette uavhengig av det det gjelder (WoW eller noe annet).

Jeg tror for øvrig at nett-"kontakt" med andre mennesker som erstatning for ordentlig, fysisk kontakt med andre mennesker fundamentalt sett ikke er bra. Som supplement er det selvsagt bare flott, men ikke som erstatning. Imho.

Endret av pax1
Skrevet
Men, problemet til de fleste (avhengige) som spiller er at de prioriterer wow mer en venner, fester osv, og det er da det begynner og gå for langt.

8731150[/snapback]

Så går jeg for langt hvis jeg ikke orker å bli med ut å loke med venner istedet for å sitte

inne å spille? Eller dropper en dårlig fest?

Skrevet (endret)

8731150[/snapback]

Så går jeg for langt hvis jeg ikke orker å bli med ut å loke med venner istedet for å sitte

8731635[/snapback]

Nei nei.

Men, når du gjevnlig dropper venner over spillet :)

Sånn nå og da gjør nok ingen ting

Endret av Kjetil_90
Skrevet

8731150[/snapback]

8731635[/snapback]

På ingen måte... de fleste har vel droppet en dårlig fest for en annen aktivitet, eller ikke giddet å gå ut å "loke" (?) med venner til fordel for å sitte foran TVen, PCen, med en god bok etc.

Men hvis du konsekvent prioriterer WoW (eller noe annet) foran de fleste andre aktiviteter og du er mindre og mindre variert i det du gjør og sjeldnere og sjeldnere har fysisk kontakt med andre mennesker, ja da vil jeg si det begynner å bli usunt.

Skrevet

8731150[/snapback]

8731635[/snapback]

På ingen måte... de fleste har vel droppet en dårlig fest for en annen aktivitet, eller ikke giddet å gå ut å "loke" (?) med venner til fordel for å sitte foran TVen, PCen, med en god bok etc.

Men hvis du konsekvent prioriterer WoW (eller noe annet) foran de fleste andre aktiviteter og du er mindre og mindre variert i det du gjør og sjeldnere og sjeldnere har fysisk kontakt med andre mennesker, ja da vil jeg si det begynner å bli usunt.

8735789[/snapback]

Blæ, du fikk sagt det mye bedre en det jeg fikk! :)

Akurat det jeg også mener

Skrevet

har / hadde en god kamerat som var oppegående og grei. men så begynnte han med WOW :( det begynnte i det små : litt mindre fritid ( pga. spilling ) , så begynnte han å "ta" seg fri fra skolen ( for å spille) nå er han helt opppslukt av spillet.. har kuttet ut kamerater 100%, og er på skolen 1 gang i uken.. foreldrene tror han har en eller annen sykdom, og vil vere " gode " foreldre og lar han få vere hjemme.... det er helt sykt hva det spillet gjør med deg.. spillte det selv en stund, men sluttet og fikk såå utrolig mye mer fritid.. mange jeg kjenner som spiller / har spillt har sluttet eller skal slutte nå snart...

det er nesten verre en stoff :mad:

Skrevet

Det er jo ikke wow ene og alene som gjør dette med en person. En oppegående persom som har et sunt forhold til PC og spill kutter jo ikke ut alt. En i parallellklassen min som skulker mye for å spille Counterstrike f. eks. HERREGUD COUNTERSTRIKE ER DOP!

Om en person som lar alt annet gå for Wow, ville den personen mest sannsynlig latt alt gå for noe annet dersom wow ikke fantes.

Skrevet

Lidt perspektivsans ville også gavne dem som sammenligner MMORPGs med heroin eller lignende. Af alle dem som spiller har lange størstedelen et sundt nok forhold til spillet til at de også kan have et liv ved siden af. Dem som det tager overhånd for er en ekstremt lille minoritet som bare får al opmærksomheden.

Det kan man ikke ritigt sige om heroin eller lignende.

Bare lidt perspektivsans. Ja?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...