E-wok Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Er det ikke en god del gamle slagere som nå er gratis på nettet? Har hørt at Half Life er gratis. Stemmer dette? Hva med Doom, Duke Nukem og andre spill?
Mala Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Tviler på at HL er gratis, men man kan da få det for slikk og ingenting rundt om
Rookie_NO Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Har hørt at Duke Nukem Forever er blitt gratis
Laserlasse Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Egentlig utenfor emnet, men formelt sett er ikke shareware det samme som gratis. Ordet "shareware" brukes egentlig om programmer som du kan fritt ta ned og (til en viss grad) bruke all funksjonalitet i, men som du må betale for etter å ha brukt det en viss stund. Ordet du egentlig leter etter, er vel enten "Public Domain", som (enkelt) betyr at et program er sluppet til offentligheten uten noen form for krav om vederlag, eller "Abandonware", som betyr at de som eier rettighetene ikke lenger utøver disse rettighetene. Abandonware noe omdiskutert, men hvis du søker på nettet etter "Abandonware" vil du garantert finne mye stoff om dette
Hr. Jenssen Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Har hørt at Duke Nukem Forever er blitt gratis 6645921[/snapback] 1. Nei, det har ikke "blitt gratis". 2. Det har ikke kommet ut enda.
Rookie_NO Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 (endret) Så du tok ikke " " figuren min altså? Trodde du skjønte at det var en spøk mtp at DNF sannsynligvis aldri vil komme... Endret 10. august 2006 av Rookie_NO
Jaffe Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Egentlig var "shareware" en betegnelse på programmer og spill der en versjon var gratis, mens de neste måtte betales for. I spill var ofte eneren gratis, mens to- og treeren måtte betales for. Eneren var et fullt utviklet og like bra spill. Eneste forskjellen var at dette var gratis og kunne deles med andre. Shareware-begrepet forsvant når demoer ble mer vanlig...
E-wok Skrevet 10. august 2006 Forfatter Skrevet 10. august 2006 Egentlig utenfor emnet, men formelt sett er ikke shareware det samme som gratis. Ordet "shareware" brukes egentlig om programmer som du kan fritt ta ned og (til en viss grad) bruke all funksjonalitet i, men som du må betale for etter å ha brukt det en viss stund. Ordet du egentlig leter etter, er vel enten "Public Domain", som (enkelt) betyr at et program er sluppet til offentligheten uten noen form for krav om vederlag, eller "Abandonware", som betyr at de som eier rettighetene ikke lenger utøver disse rettighetene. Abandonware noe omdiskutert, men hvis du søker på nettet etter "Abandonware" vil du garantert finne mye stoff om dette 6646474[/snapback] Egentlig var "shareware" en betegnelse på programmer og spill der en versjon var gratis, mens de neste måtte betales for. I spill var ofte eneren gratis, mens to- og treeren måtte betales for. Eneren var et fullt utviklet og like bra spill. Eneste forskjellen var at dette var gratis og kunne deles med andre. Shareware-begrepet forsvant når demoer ble mer vanlig... 6647501[/snapback] Herregud, dere skjønte jo hva jeg mente Hvor finner jeg slike gratis spill? Noen som vet?
Jaffe Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Det fins en Half-Life demo. Tenk selv. Nei, Half-Life er _ikke_ shareware
Balle Klorin Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Hvis du vil ha en demo så søk etter Half-Life Uplink, ligger vel fortsatt der ute en plass.
saivert Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 Bortsett fra at Half-Life Uplink krever Half-Life så da er du jo like langt. Hva er det dere maser så mye om for? Du får da kjøpt Half-Life 1 kjempebillig nærmest overalt. Kjøper du en av pakkene på Steam for du jo også mye for penga. Half-Life 1, Half-Life 2, Half-Life: Source, Counter-Strike. Alt i samme pakke.
Jaffe Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Half-Life Uplink krever ikke noe Half-Life installert, nei. Går fint an å laste ned og kjøre uten noen Half-Life installasjon fra før.
Campin Carl Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 anbefaler half-life anthology inneholder Half-life,blueshift,CS og opposing force mener,den koster maks 300 kr
Jaffe Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 anbefaler half-life anthology inneholder Half-life,blueshift,CS og opposing force mener,den koster maks 300 kr 6673147[/snapback] Den støtter jeg. Opposing Force er den beste og mest gjennomførste modden til HL må jeg si. Nesten like bra som HL.
texaco Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 halflife uplink er navnet på demoen til halflife.. denne er standalone
Sirius Cobra Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 anbefaler half-life anthology inneholder Half-life,blueshift,CS og opposing force mener,den koster maks 300 kr 6673147[/snapback] Den støtter jeg. Opposing Force er den beste og mest gjennomførste modden til HL må jeg si. Nesten like bra som HL. 6673259[/snapback] Bortsett fra at OpFor er en ekspajonspakke og ikke mod, har aldri vært en mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå