Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et triks er å prøve png eller gif i stedet for jpg. Det kan ta mindre plass en jpg i en del tilfeller. Særlig tegnede bilder med lite antall ulike farger komprimeres godt med png og gif. Men pass på at bildet ikke er lagret med jpg på forhånd. Jpeg reduserer bildekvaliteten uopprettelig og gjør det mye vanskeligere å komprimere gif og png godt.

 

Fotografier med mye detaljer komprimeres best med jpg. Da er det bare å velge den kvalitetsgraden som får bildet under 20 kB.

Lenke til kommentar

Bare å skru ned "Quality" når du har valgt .jpg for å få den under 20 kb hvertfall.

 

Da blir kvaliteten dårlig.. Det er det jeg vil unngå. Ellers hadde det ikke vært et problem.

 

Varierer jo fra tilfelle til tilfelle, men hvis du skrur ned prosentvis til det så vidt er under 20 kB så blir det ikke nødvendigvis noe synlig kvalitetstap.

Lenke til kommentar

Det kan være en forskjell i fargerom - det er noen nyanseforskjeller i fargerom, fargeprofiler og sånt - kan gi litt forskjellige visninger av farger og gråtoner avhengig av instillinger i browser og operativsystem.. På konas lappis ser de ganske så identiske ut, men på min egen maskin hadde damen en marginalt lysere genser på det ene enn det andre - tipper dette bare er visningsinnstillingene på min maskin.. ;)

 

Det er også noen kB forskjell om exifdata er med eller ikke - normalt har ikke dette noe å si, men på så små filstørrelser som dette blir det lett en stor prosentandel i forskjell - de to filene dine er på hhv 5 og 15k - tipper mesteparten av forskjellen er exif-data. :)

Lenke til kommentar

Bruker selv save for web når jeg lagrer bilder jeg poster på akam - utfordringer, bildetråder m.fl - får god kontroll på filstørrelsen.

 

 

Men: er skuffet over denne tråden: Så mange som ber om å få julet opp avataren sin, og ikke _ett_ bidrag hvor de har fått blåveis, åpne sår, har brukket noe eller lignende.. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men: er skuffet over denne tråden: Så mange som ber om å få julet opp avataren sin, og ikke _ett_ bidrag hvor de har fått blåveis, åpne sår, har brukket noe eller lignende.. ;)

 

Hva mente du egentlig her?

 

Om du mente at vi skulle lage sår og blåveiser på hverandres avatarer, så er vi ikke så gode i PS enda.. Men hvis du vil kan du godt lære oss/meg!

Lenke til kommentar

Men: er skuffet over denne tråden: Så mange som ber om å få julet opp avataren sin, og ikke _ett_ bidrag hvor de har fått blåveis, åpne sår, har brukket noe eller lignende.. ;)

 

Hva mente du egentlig her?

 

Om du mente at vi skulle lage sår og blåveiser på hverandres avatarer, så er vi ikke så gode i PS enda.. Men hvis du vil kan du godt lære oss/meg!

 

Ops, avateren til Diskutant hadde en liten "ulykke".

Endret av -Léon-
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...