Gå til innhold

Jaså? Så, EA som har skrudd i sammen dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja de som er innenfor gaming hele tiden vet at det er Valve som står bak, men det er nå ikke de vi fokuserer på heller er det vel. Her er det snakk om de som kjøper et spill i ny og ne og er veldig lite oppdatert på gaming industrien. De kan sette seg ned og tro at det er EA som står bak spillet, siden de har den logoen sin over hele coveret.

Du skriver "lese evner" i innlegget ditt – i og med at vi ikke bruker orddeling i Norge, er det du som er fri for leseevner.

Og gramatikk har med leseevner fordi? Trenger ikke være fri for leseevner bare fordi jeg er til tider gramatisk ordblind...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
EA har overhodet ingen innvirkning på utviklingen av spillet, og som utgiver, har de rett til å bruke logoen sin. Hadde Valve hatt noe i mot det, hadde de funnet en annen utgiver.

6611111[/snapback]

Er du blind, dum, retard eller noe slikt eller er du bare totalt fri for lese evner? Jeg klager ikke på heltene dine angående utviklingen av spillet, men at de klistrer hele logoen sin over coveret, slik at folk tror det faktisk er EA som står bak spillet.

For gods sake, Superseven, ta deg tid til å lese gjennom innleggene mine før du homper over leggen min med et svar som ikke henger på greip.

PS: Ja, er og da klar over at EA ikke har noe med utviklingen av spillet, men har ei heller ikke sagt det.

6614473[/snapback]

De aller fleste vet at Valve står bak Half-life, hvis Valve har noe i mot det, kan de si opp avtalen med EA, verre er det ikke. Det vises en liten logo nederst på DVD-coveret, og i begynnelsen av spillet, men vær forsiktig, logoen er farlig! :roll:

Heller EA enn Vivendi (som forøvrig kjøpte Sierra for å få rettigheten til å gi ut Half-life, og utvikle Swat).

Du skriver "lese evner" i innlegget ditt – i og med at vi ikke bruker orddeling i Norge, er det du som er fri for leseevner.

6614593[/snapback]

Han forstår godt hva som står der selv om han orddeler. :)

Det er jo bare tragisk av deg å trekke inn orddeling i noe som ikke har en dritt med det å gjøre.

Skrevet
Ja de som er innenfor gaming hele tiden vet at det er Valve som står bak, men det er nå ikke de vi fokuserer på heller er det vel. Her er det snakk om de som kjøper et spill i ny og ne og er veldig lite oppdatert på gaming industrien. De kan sette seg ned og tro at det er EA som står bak spillet, siden de har den logoen sin over hele coveret.

6617544[/snapback]

Men spillet ville ikke stått i hylla uten at EA hadde inngått en avtale om å distribuere det for Valve, så EA står jo faktisk bak den utgivelsen som er å finne i butikkhyllene.

Skrevet (endret)

Johan*massetall*, Superseven sa det bare som et lite tillegg, det hadde ikke noe med saken å gjøre, og det vet han (det var derfor han bare la det til, som et "motangrep" på Bear's personangrep-lignende utsagn). Det som er "tragisk", er at du i det hele tatt lager en post for å kritisere akkurat dette. ;)

Uansett synes jeg det er ganske så fjompete å klage over EA fordi de har et lite bilde (nærmest ikon) nederst på coveret av et spill. "Ooooh, big deal!111".

HL2 sitt cover er ikke noe spesielt uansett. UBI, Vivendi, LucasArts, Activision, Eidos, og alle andre (store) utgivere har da sin logo på coveret til et spill. Dette er da en selvfølge. At du, Bear, klager på dette synes jeg minner mer om en personlig, subjektiv krigføring mot EA, hvor du ser på alt det dumme EA gjør, og velger ignorere det faktum at de fleste andre (igjen, store) utgivere faktisk også gjør det. :)

Eksempel: Bethesda har sin logo på den ellers så flotte CE-versjonen av Oblivion (linky til bilde), men det er da ikke akkurat livsfarlig. Jeg vil påstå at det er styggere med alle disse "game of the year!!1ONE" og "BEST EVER OMFG!!" stående på coveret.

"WINNER OF OVER 35 GAME OF THE YEAR AWARDS!" er bokstavelig talt klistret utover en stor bit av coveret til HL2 (linky til bilde), og du klager på et lite E3-logo nederst på coveret til spill utgitt av dem?

Endret av Hr. Jenssen
  • 3 uker senere...
Skrevet

Nå må folk slutte å blande utvikler og utgiver altså.

Utvikler: valve <- dvs de som gjør jobben med selve spillet

Utgiver(nå): EA <- Markedsføring og sånnt.

Det som er så greit med valve er at hvis man hater EA, så bruker man bare steam, som er valve's eget distrubisjons(spell?) system.

Skrevet
Nå må folk slutte å blande utvikler og utgiver altså.

Utvikler: valve <- dvs de som gjør jobben med selve spillet

Utgiver(nå): EA <- Markedsføring og sånnt.

Det som er så greit med valve er at hvis man hater EA, så bruker man bare steam, som er valve's eget distrubisjons(spell?) system.

6721666[/snapback]

Haha, godt poeng :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...