Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Showcase/Worklog" av Dr3as sin Golf III


Dr3as

Anbefalte innlegg

Får kaste opp en Worklog/Showcase jeg også, selv om det for øyeblikket ikke er mye å vise frem. Kjøpte Golfen forrige uke av ei snakkesalig dame.

Bilen er i ganske god stand, rust kun på list under førerdøra og på bensinlokket.

Noen småriper er det jo rundt om kring, men det som er litt kjipt er taket, HATER takstativ :p Har fått ordnet med lakkering så må bare finne en tid jeg kan leve uten den ;)

 

Motorvolum: 1,6 liter

HK: 100

Kilometerstand: ca. 129000

Anlegg: VDO Dayton spiller og frontsett(Ikke fått alt ennå da de var tom på lageret)

Diverse: Sentrallås, A/C, Lakkerte lister og speil, Servo, Airbag og El. speil,

 

Planer:

Få et brukbart anlegg, ikke no dunk dunk men som er behagelig å høre på.

Småpynt utsendemessig, klare sideblink er bestilt, skal også komme angeleyes.

Armlene(bestilt)

Fjerning av hengerfeste(?)

Nye felger til våren(Dekka både på sommer og vinter er så vidt slitt :S, vinterdekka står til og med på stålfelg, så får vel se om det skjer noe der også)

 

Mere kommer

post-5613-1154606250_thumb.jpg

post-5613-1154606264_thumb.jpg

post-5613-1154606277_thumb.jpg

post-5613-1154606287_thumb.jpg

post-5613-1154606296_thumb.jpg

post-5613-1154606307_thumb.jpg

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får håpe på det ;) Blir ikke no plastikbil iallefall. Veldig fornøyd med fargen ja.

 

Sitter å venter på at de skal bli ferdig å asfaltere utenfor her, så jeg får kjørt ned til posten og hentet armlene og sideblinkerene. Blinkerene blir vel seendes litt rare ut før angeleyes'a er på siden de er helt blanke, men da det ene var løst(låsemekanismen hadde knekt) og forsvant på motorveien måtte jeg nesten få meg nye.

 

Kan ikke så mye om bil selv, første bilen min dette her, men blir nok mye læring underveis.

Lenke til kommentar

Se her, ja.. :)

Dette blir nok bra.. :)

 

Forslag (i nevnte rekkefølge);

- Felger (9*16 er pent sammen med mye senk)

- Senk (justerbart er ikke spesielt dyrt, og svært praktisk)

- Lykter;

-- Foran -> Angel eyes, både krom- og svartutgavene ser bra ut på denne lakken. Personlig er jeg mest fan av de jeg og kremt har på våre (også kalt devil eyes pga de ser sintere ut enn det f.eks Golf 4-lyktene gjør).

-- Baklykter -> Svart og rød sotespray gjør underverker, og er mye billigere enn helt nye lykter.

-- Sideblinkers -> De du (og jeg) har bestilt tror jeg blir knall.

-- Klarglass spredere/blink i fangern (uansett om du har tåkelys der eller ikke)

- Frontleppe

- Soting

- Nye typen skilt (kr 448)

 

Det var det jeg kom på. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Joda, det er lov.. men det er 15% ellernoe, og den sotingen ligger i "grønnsotinga" i orginale ruter.. hvis du har helt klare ruter, kan du sote 15%..

 

Ingen som bryr seg med mindre du har en blodharry opel med speilsoting..

 

Moderat soting er også tøffest, når man fortsatt ser igjennom rutene, men det er passe mørkt..

Lenke til kommentar
Joda, det er lov.. men det er 15% ellernoe, og den sotingen ligger i "grønnsotinga" i orginale ruter.. hvis du har helt klare ruter, kan du sote 15%..

6618816[/snapback]

 

Bilen må vel være typegodkjent med soting på rutene foran om det skal være lov tror jeg.

 

Moderat soting er også tøffest, når man fortsatt ser igjennom rutene, men det er passe mørkt..

6618816[/snapback]

 

Helt enig, det er fett når man kun ser siluettene av de som sitter inni bilen. Men ikke ser helt hvem det er.... ;)

6619127[/snapback]

 

helt enig.

Lenke til kommentar

Tror noen burde lest litt i reglene angående soting her. ;)

All form for film/spray/osv-soting er ikke lov foran B-stolpen.

 

Skal det være lovlig, skal det være glassoting (farget/tonet glass), og det skal stå på bilen fra fabrikk, dvs typegodkjent med det. Nyere biler blir ofte levert med dette.

Man har ikke lov å filmsote etterpå, selv om det er svakere soting. :)

 

Og jo, det er folk så bryr seg, så kjører du med det, kan du også risikere å bli stoppet for det.

Og skal det sotes, bør det sotes helt frem. Svenskesoting ser fort harry ut. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...