Gå til innhold

Masse streker på LCD


Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste dagene fått streker på min Samsung SyncMaster 930BF.

Sterkene kommer og går, noen ganger er det kun en strek, men har vært oppe i rundt 15 streker av forskjellige farger :(

Hva kommer dette av?

 

Kan det være kablene?

Kan det være den andre 19" skjermen på høyre side (CRT) som kan påvirke den?

Grafikkortet tror jeg det ikke er, men kan prøve og bytte om skjermene og se om jeg får streker på crt skjermen.

Om det skulle vise seg at det er LCD skjermen, da får vell jeg en ny? Den er bare noen måneder gammel. kjøpt på komplett.

 

Tok et par bilder. Strekene er bare en pixel bred, ser bare litt feit ut på bildet

post-100209-1154346455_thumb.jpg

post-100209-1154346468_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk først BIOS. DVS., skru av maskin...skru på, trykk PAUSE eller "DEL" eller liknende for å komme inn i BIOS (populært blåfarget, ikke rot for mye hvis du aldri har vært inne i BIOS menyen før). Det kan fint være helt andre ting som påvirker hvis du ikke ser streker i boot/BIOS/Windows safe mode f.eks, men ser du streker i BIOS er du ille ute (da er det ikke drivere).

 

Ta mitt eksempel, har 1604x1200 på den ene skjermen gjennom DVI (analog er fint), som betyr full skalering ettersom skjermen kjører 1600x1200. I tillegg kommer det et forstørret felt på høyre som minner om utstrekking/zoom fra topp til bunn. Problemet ble løst ved å swappe skjermene gjennom kontrollpanel.

 

Du forsøkte selvfølgelig safe mode og analog tilkobling? :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Ja strekene vises i bios. har funnet ut at det er skjermen det er noe galt med.

 

Sendte mail til komplett og ettter ca 5min så fikk jeg svar. De sa at jeg måtte sende den inn, men ikke till komplett. Det var en link i mailen som tok meg til infocare.no som tar seg av slike ting for Samsung.

 

Fylte ut et skjema og fikk en hyggelig telefon i dag. Han sa at de ikke hadde min modell (930bf) men at de kunne sende meg etterfølgeren 931bf :) de måtte bare høre om dette var greit, og det er det jo. Denne skjermen er jo faktisk bedre. På papiret værtfall. Ser ikke ut som noen nettbutikker har denne på lager i norge enda. Da er den vell ganske ny.

Forskjellen mellom disse skjermene er jo ikke så stor. TCO 03 og 2ms er vell alt tror jeg. I tillegg til at den er helsvart da.

 

Infocare sender ut skjermen i dag slik at jeg slipper og levere inn min før jeg har fått den nye. Og det er jo bare bra

Lenke til kommentar

Jeg har samme type stripe på min skjerm...

 

1. sende mail til komplett

2. sendet feilskjema til asus

3. sendte feilskjema til www.anovo.no

 

gått snart en uke uten svar nå... litt lei...

skjermen er akkurat passert 1år også så får ikke noe bytte, må repareres...

 

Jeg er ikke helt fornøyd kan man si...

 

EDIT: har btw en 19" Acer skjerm...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Har ny info selv.

Jeg har fått den nye skjermen :thumbup: og den fungerer som den skal. Det fulgte med en lapp som jeg bare skal klistre på esken til skjermen jeg skal levere inn. Bra jeg tok vare på den esken :) Og da er det bare og levere den på posten.

 

Spørs om det blir en Samsung skjerm neste gang og.. Vet værtfall at de har god og hurtig service nå:) men man kan jo kansje ikke si det bare etter en gang da :roll:

 

Får håpe denne skjermen holder mye lengre :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå skulle jeg også komme med et positivt innlegg...

 

Har fått ny skjerm jeg også, samme type som jeg hadde, men fabrikkny...

 

Men, foten som er med tilbake passer ikke til skjermen, og strømkabelen mangler, så.... jej.....

 

Ikke no 19" skjerm enda heller..... måtte ta bilder å sende de så de kunne finne riktig fot...........

 

Er det så vanskelig..?

Lenke til kommentar

Nå skulle jeg også komme med et innlegg om at saken var løst, men hva Faen klarte ANOVO å gjøre etter jeg sendte 3bilder & mm mål på foten.?

 

Joda, de klaret å sende en ALT for liten fot.!

Strømkabelen er heller ikke med,

men den driter jeg i siden jeg har en reservekabel. Men unasett...

 

Nå sitter jeg her med to ubrukelige føtter som IKKE hører til min skjerm & minus en strømkabel...

 

Har vært uten skjerm snart 1mnd, hvor vanskelig ER dette egentlig.??

 

Tørr jeg påstå ANOVO er inkompetente....... :wallbash: Det er ikke MULIG å sende feil fot når han fikk BILDER & MÅL........

 

Edit: fikk svar på mail nå. imformativt...

Sender en ny fot i morgen

 

 

 

Mvh

XXX XXXX

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...