Gå til innhold

topp 10 kuleste gitarister

ramones

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

1.meg selv :D

2.kirk hammet

3.angus young

4.eric johnson

5.carlos santana

6.steve vai

osv..

EDIT : la til carlos santana

Endret av drugis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dette er en tråd om kuleste gitarist blir vel lista litt annerledes enn om det skulle være beste gitarist.

1. Adam Jones - Gitarist i Tool. Han ser utrolig tøff ut, også lager han geniale musikkvideoer.

2. Tom Morello - Mannen med caps.

3. Jimi Hendrix - Utseendemessig :wee:

4. Jimmy Page - "Satanisten".

5. Jack White - Ehm, han er bare kul. God er han vel kanskje ikke, men han kunne godt vært med i en Burton-film sånn som han ser ut nå. :)

6. John Fogerty - Harry stemme som få, men også rå som få.

7. Frank Zappa - Ehm, 'nuff said.

8. Josh Homme - "See a cigarette, smoke it. See a drink, drink it. Feel bad in the morning, fuck it".

9. Johnny Ramones - Hans hår står det respekt av.

10. Johnny Cash - Mest av alt vokalist, men må skyte ham inn her. Han er fancy.

Ja, også må jeg få lov til å takke HenHau og Dell_9200 for å ødelegge store deler av tråden sitt med pisspreik. :)

Skrevet
Siden dette er en tråd om kuleste gitarist blir vel lista litt annerledes enn om det skulle være beste gitarist.

1. Adam Jones - Gitarist i Tool. Han ser utrolig tøff ut, også lager han geniale musikkvideoer.

2. Tom Morello - Mannen med caps.

3. Jimi Hendrix - Utseendemessig  :wee:

4. Jimmy Page - "Satanisten".

5. Jack White - Ehm, han er bare kul. God er han vel kanskje ikke, men han kunne godt vært med i en Burton-film sånn som han ser ut nå. :)

6. John Fogerty - Harry stemme som få, men også rå som få.

7. Frank Zappa - Ehm, 'nuff said.

8. Josh Homme - "See a cigarette, smoke it. See a drink, drink it. Feel bad in the morning, fuck it".

9. Johnny Ramones - Hans hår står det respekt av.

10. Johnny Cash - Mest av alt vokalist, men må skyte ham inn her. Han er fancy.

Ja, også må jeg få lov til å takke HenHau og Dell_9200 for å ødelegge store deler av tråden sitt med pisspreik. :)

6601906[/snapback]

Bare hyggelig. Subjektive meninger i et diskusjonsforum er da altså ikke lov.

Skrevet

Jo, så klart er det lov med subjektive meninger. Men denne tråden er jo så godt som en tråd der dere (du) driver og maser om hvor dårlige Angus og Slash er. Hvem bryr seg egentlig? Dette handler om hvor kule de er, og jeg synes ærlig talt at dere ikke har noe med hva andre mener om det.

Nok om det. Var ikke meningen å videreføre den allerede idiotiske diskusjonen.

Skrevet (endret)

Her ser dere at jeg gjentatte ganger etterlyser hva som er kult med image deres

Ser mange nevner Angus Young og Slash her. Kanskje enkelte mener deres image er kult, og det er jo tross alt det trådstarrter ber om, for spille kan de ikke.

Ja, om du leser innleggene mine, så skriver jeg faktisk at om det er imaget til Slash og Angus Young enkelte sikter til så bør de skrive det, for jeg skrev at de ikke kunne spille... Enkelte tålte ikke å høre det, og diskusjonen var i gang.

Jeg er fullstendig klar over hva emnetittelen er, noe jeg også påpeker da jeg sier at "er det image deres dere liker bør dere kanskje begrunne dette, for spille kan de ikke".

Hyggelig at du kaller de mine venner.Har forresten ikke sagt at de er verdens største, men blant de største.

Jeg venter fortsatt på hva som er kult med Angus og Slash, som jeg har etterlyst opptil flere ganger?

De er kule, og spiller bra er jo meget gode argumenter.

6596419[/snapback]

Vi trenger ikke forklare hvorfor de er kule, eller hvorfor de burde være på topp 95 av gitarister.

Du startet en diskusjon som ikke hører hjemme her.

De behøver ikke være på topp 95 for at man skal syntes de er kul heller da, smartass

6596439[/snapback]

Hehe, helt utrolig. Nei, dere trenger ikke å begrunne hvorfor, men hadde vært litt greit, siden ingen andre forstår det. Kanskje mangel på argumenter er et stikkord.

6596453[/snapback]

Jo diskusjon hører hjemme på et diskusjons forum MEN den spesifikke diskusjonen du startet(henhau startet) har ikke noe med tittelen og gjøre

6596486[/snapback]

Vil nå heller si at de som ikke likte mitt spørsmål til hvorfor de var kule som startet diskusjonen. At enkelte liker Slash og Angus er deres sak, alt jeg ba om var bare en begrunnelse for hvorfor.

6596637[/snapback]

Siden ingen kommer med svar på hvorfor de er kule, får vi bare konkludere med at noen liker Slash og Angus, andre gjør det ikke.

6596680[/snapback]

så hvorfor driver du å diskuterer det her? herre...gi meg styrke

:)

6596752[/snapback]

Det må to personer eller flere til for å starte en diskusjon. Jeg etterlyste, som sagt gjentatte ganger, hva som var kult med de, og kom så med min mening, der en ble ganske så sur for at jeg skrev at de ikke kunne spille. Og da var diskusjonen i gang :)

6596773[/snapback]

I mitt første innlegg ville jeg frem til hva som var kult med han ja, så utviklet diskusjonen seg. Jeg står ved alt jeg har sagt, jeg liker ikke imaget til Slash og Angus, og liker ei heller deres gitarspilling. I samtlige av mine innlegg har jeg eterlyst hva som er kult av dem.

6596892[/snapback]

Jeg etterlyste først hva som var kult med dem, og kom så med en personlig mening om at de ikke kunne spille.

6596944[/snapback]

Legg også merke til at du ikke spør hva som er kult med imaget dems, men at du rett og slett bare kritiserer de

6596961[/snapback]

Vel, har jeg ikke spurt ved flere anledninger i diskusjonen hva som er så spesielt/kult med deres image?

6596998[/snapback]

Eg mente eldre generasjon ikke at du er yngre :p om du tok fornærmelse av det. Men takk for velkomsten :p

6597003[/snapback]

Jeg forstod hva du mente, og syntes vel egentlig det var litt morsomt :)

Edit: Selvfølgelig kritiserte jeg dem, selv om min hovedintensjon var å finne ut hva folk likte med dem.

6597007[/snapback]

Som dere kanskje ser her, har jeg gjentatte ganger spurt, om hva som var kult med de, siden jeg ikke forstod det. Om dere også leser svarene, ser dere at det aldri var argumentert for hvorfor de var kule, før vi bestemte oss for å avslutte diskusjonen.

Endret av HenHau
Skrevet

jaja HenHau, vi er ferdige med den diskusjonen nå..

Ser at Gary Moore har blitt nevnt her.. Han glemte jeg på listen min..

Mark Knopfler er også høyt der oppe.. Glemte han og..

Uff, vet ikke helt hvem jeg ofrer men.. De er hvertfall på top12.. ;)

Skrevet

har gitt min topp 10 beste liste tidligere, men må si jeg synes at Steve Vai er den kuleste.

stevevai.jpg

:cool:

180px-Steve-Vai.jpg

Singleneck:p :dribble:

vai305-10.jpg

Doubleneck :dribble::dribble:

STEVE_VAI.jpg

Trippleneck :dribble::dribble::dribble:

SteveVai.jpg

<3

steve_vai.jpg

Tittel: Steve Vai, mannen som ville prøve alt

Skrevet (endret)
Faen da, kan ikke noen slette disse innleggene. Dere har rett og slett spamma ned tråden med subjektivt piss, det var hele poenget, ikke å lage enda mer bråk om det.

6602234[/snapback]

Jeg vil gjerne spørre deg om hva du prøver på nå? Er du moderator av noe slag? Tror ikke det, og denne tråden er ikke mye verdt hvis det ikke er lov å kommentere, som sagt mange ganger tidligere, positivt eller negativt om artister som nevnes her.

:roll:

Edit; Da folk bare skriver en liste, uten en gang å begrunne listen, i tillegg til at det ikke er lov å diskutere om en annens liste, går denne tråden under kategorien "Telletråd". Da vil HELE dette emnet bli stengt.

Edit 2; Morsomt at 14 av 20 innlegg på første side er uten begrunnelse... :ermm:

Endret av Dell_9200
Gjest Slettet+1242
Skrevet

Å herregud. nå får dere faens me gi dere.

Den diskusjonen var vi ferdig med i går, fantastisk unødvendig å tenne flammen igjen. dumme dumme dumme folk

Skrevet
Dimebag, er vanskelig og forklare med ord hvorfor jeg liker denne artisten. Han er etter min mening den mest talentfulle gitaristen og tidenes beste gitarist (flames no ja :p). Alt ved denne mannen var tøft, gitaren, spille stilen utseendet osv.

Ta en titt på soloen på http://www.youtube.com/watch?v=ClfojUwtZL8&search=pantera

så skjønner du hva jeg mener med spille stilen.

Clapton: Manden ser jo ikke ut, men kan han behandle en gitar som den skal bli behandlet? Definitivt! fantastisk og se hvordan han lever seg inn når han fyrer til med en solo.. Kjøp Eric clapton live from hyde park og se selv!

Zakk wylde: min venn torstein ok har vel sagt alt som trenger og bli sagt.

Slash: Har blitt sagt tidligere, manden er flink på gitar, elsker håret og den generelt slaskete stilen hans med siggen halvveis hengende fast på leppen.. Stillig fyr(in a non gay way)

6597085[/snapback]

Gjort det vennen

Gjest Slettet+1242
Skrevet (endret)
Faen da, kan ikke noen slette disse innleggene. Dere har rett og slett spamma ned tråden med subjektivt piss, det var hele poenget, ikke å lage enda mer bråk om det.

6602234[/snapback]

Jeg vil gjerne spørre deg om hva du prøver på nå? Er du moderator av noe slag? Tror ikke det, og denne tråden er ikke mye verdt hvis det ikke er lov å kommentere, som sagt mange ganger tidligere, positivt eller negativt om artister som nevnes her.

Edit; Da folk bare skriver en liste, uten en gang å begrunne listen, i tillegg til at det ikke er lov å diskutere om en annens liste, går denne tråden under kategorien "Telletråd". Da vil HELE dette emnet bli stengt.

Edit 2; Morsomt at 14 av 20 innlegg på første side er uten begrunnelse... :ermm:

6602243[/snapback]

Du hjelper jo ikke til med det pisset du bedriver nå.. herregud

Så i stedet for å kverulere, kan du lage en liste og begrunne hvorfor listen er slik

Endret av Slettet+1242
Skrevet

Den diskusjonen var vi ferdig med i går, fantastisk unødvendig å tenne flammen igjen. dumme dumme dumme folk

6602267[/snapback]

Jeg beklager, var voldsomt tankeløst av meg å ha det som en kommentar, men las gjennom tråden og ble forbanna på den elitistiske og meningsløse spammingen.
Skrevet

6602267[/snapback]

Jeg var også personlig ferdig med den i går, ja, men svarer på tiltale når enkelte mener jeg har spammet tråden, noe jeg klart viste i mitt forgje innlegg at jeg ikke har gjort. Ja, jeg har kritisert, noe enkelte mener jeg ikke burde gjort, men jeg har da også spurt hva som er kult med dem.

Gjest Slettet+1242
Skrevet

Jeg fåreslår at vi får denne stengt, og lager en ny en med nye "regler" som sier at man må fortelle hvorfor man syntes nr.1 er tøff etc.

Det er jo bare drit kjedelig å lese en liste :)

Skrevet
Jeg fåreslår at vi får denne stengt, og lager en ny en med nye "regler" som sier at man må fortelle hvorfor man syntes nr.1 er tøff etc.

Det er jo bare drit kjedelig å lese en liste :)

6602297[/snapback]

Bra at vi endelig er enige da.

Skrevet

6602234[/snapback]

6602243[/snapback]

Du hjelper jo ikke til med det pisset du bedriver nå.. herregud

Så i stedet for å kverulere, kan du lage en liste og begrunne hvorfor listen er slik

6602280[/snapback]

Hvis du kaller det jeg skrev piss, bør du kanskje revurdere definisjonen din av piss. Les gjennom hele posten igjen å få et annet syn på livet enn kun å lage lister for å definere hvilke artister man liker.

Jeg kan nevne tre gitarister jeg har et forhold til (musikalskt)

Jimi Hendrix; Den ene som klarte å redefinere hva gitaren var laget for. Har også stor innflytelse på senere gitarister og oppfant gitarpuling med forsterkere. I tillegg synger han kult, ikke så veldig bra ei heller dårlig, men veldig kult. Fraseringer og soloene hans kan kjennes igjen på mils avstand.

Jimmy Page: Mannen bak hele idéen og konseptet Led Zeppelin. Tidligere session-gitarist som ville ha noe eget, og fant derfor musikkmedlemmer til å forme bandet Led Zeppelin. I tillegg til å være en genial manager for Led Zeppelin, hadde han mangen idéer også musikalskt. Han behersket gitaren svært godt og likte å eksperimentere slik som Hendrix.

Eric Johnson: En under-dog som ble en høyt respektert musiker. Han spiller på en måte som ingen andre gjør, og kjører et image som kun passer ham. Han er en kontrollfrik, noe som vises i hans forhold til både instrument og det som formidler det.

Skrevet

Hehe ? :whistle: Her går det vilt for seg, hva skal vi gjøre med denne tråden ?

Kom med et godt forslag, slik som tråden er nå, kan vi ikke forsette...

mvh

jarmo

Gjest Slettet+1242
Skrevet

Steng den.. jeg kan lage en ny, med "bedre regler" ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...