Hr. Jenssen Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Gunfreak, det er jo en grunn til at det ble produsert få av dem: The Gewehr 43, Karabiner 43 (G43, K43; Gew 43, Kar 43) was a semi-automatic rifle of Nazi Germany developed during World War II, developed from the G41(W) but using the gas system of the Tokarev SVT40. The program for a semi-automatic infantry rifle resulted in two designs the G41(M) and G41(W), from Mauser and Walther respectively. They both proved unreliable in combat when introduced in 1941, more so the Mauser, and only several thousand were made of each. In 1943 Walther combined the SVT40 system with aspects of the G41(W), which performed much better. It was accepted and entered service as the Gewehr 43, and in 1944 renamed Karabiner 43, with production amounting just over 400,000. The issue arose once again during the invasion of the Soviet Union. The Red Army had been in the process of replacing its own rifles in the immediate pre–war era. Increasing numbers of semi-automatic Tokarev SVT38 and SVT40s were reaching the units, meaning that they outgunned their German counterparts considerably. The army had been attempting to introduce semi-automatic weapons of their own, notably the Gewehr 41, but these were proving rather problematic in service, and were therefore being delivered at a trickle while the problems were being worked out. G43 var altså brukbar, men den var fortsatt av "samme modell", og hadde flere av problemene som G41 hadde. Dessuten var nok de fleste skeptisk til G43 når den kom, ettersom G41 var en slik flopp. Det kan også være en grunn til at det ble produsert så få. Ja, Xantir, spillet er selvsagt balansert i sin totalitet. Det er sjelden våpnene det går på når et lag vinner, men heller hvilket map det er, og hvor gode lagene er til å samarbeide. Endret 1. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 1. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 en av de MANGE probeleme med dods er at MP40 og Thompson er cloner. de er helt like med forskjellig model. de har lik skade, lik RPM, lik spreding og rekyl. når våpene er veldig anderledes. MP40:9mm Thompson: .45 ---------------------- MP40: 550rpm Thompson: 700rpm 6588041[/snapback] Er det virkelig sånn? :o Alltid trodd at thomson skøyt litt fortere enn Mp40 jeg. 6595940[/snapback] Den gjør jo det.... 6595962[/snapback] Dow. Jeg mente i spillet da. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Dow. Jeg mente i spillet da. 6596563[/snapback] Skjønte jo det da... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Uten å ha lest hele posten tror jeg nok at realistisk rekyl ville vært ganske kjedelig for de fleste. Da jeg var i militæret fikk vi utdelt 5 skudd og skulle skyte på en skive 10m foran oss på auto, det endte med at jeg traff med 2 stusselige kuler og resten fløy himmelhøyt over(helt sinnsyk rekyl). Bestemann i troppen traff med 3 og han var av den kraftige typen. Vi snakker AK'en i Redneck Rampage-rekyl med våpen i den klassen, MP5 derimot var ganske enkel og holde i ro. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Tråden handler ikke bare om realistisk rekyl, men også det at det skal føles litt nrå man skyter. Man skal liksom tro på at våpenet man holder i hånden faktisk kan ødelegge det meste omkring. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Uten å ha lest hele posten tror jeg nok at realistisk rekyl ville vært ganske kjedelig for de fleste. Da jeg var i militæret fikk vi utdelt 5 skudd og skulle skyte på en skive 10m foran oss på auto, det endte med at jeg traff med 2 stusselige kuler og resten fløy himmelhøyt over(helt sinnsyk rekyl). Bestemann i troppen traff med 3 og han var av den kraftige typen. Vi snakker AK'en i Redneck Rampage-rekyl med våpen i den klassen, MP5 derimot var ganske enkel og holde i ro. 6598298[/snapback] hvilket er grunnen til at man max skyter 2 eller 3 skudds salver (hvilket igjen er grunnen til at nyere versjoner av f.eks. M16 bare har 3 skuddssetting)...men man skal gjerne føle det ja. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 1. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Uten å ha lest hele posten tror jeg nok at realistisk rekyl ville vært ganske kjedelig for de fleste. Da jeg var i militæret fikk vi utdelt 5 skudd og skulle skyte på en skive 10m foran oss på auto, det endte med at jeg traff med 2 stusselige kuler og resten fløy himmelhøyt over(helt sinnsyk rekyl). Bestemann i troppen traff med 3 og han var av den kraftige typen. Vi snakker AK'en i Redneck Rampage-rekyl med våpen i den klassen, MP5 derimot var ganske enkel og holde i ro. 6598298[/snapback] Jeg snakker ikke om mega-uber-100%-realistisk rekyl. Jeg snakker om litt, nok til at du føler du skyter. Machinegun i Quake 2 har perfekt spill-rekyll, ingenting slår den. Lenke til kommentar
edds Skrevet 3. august 2006 Rapporter Del Skrevet 3. august 2006 Har akkurat prøvd Red Orchestra nå, og er veldig fornøyd med realismen i våpnene. F.eks; I Call of Duty 2 var det ingen problem og skyte 10 skudd nogenlunde rett fram med ett G43. Her i Red Orchestra derimot, kan man maks skyte 2-3 skudd før geværet flyter oppover. Dette liker jeg! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august 2006 Rapporter Del Skrevet 3. august 2006 det er nesten så det rykker i skulderen min når jeg skyter med mauseren i RO Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. august 2006 Rapporter Del Skrevet 3. august 2006 (endret) m98 i RO er ren og skjær spillevåpen Porr... edit: hvilke servere er det folk spiller på her? Endret 3. august 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august 2006 Rapporter Del Skrevet 3. august 2006 spiller på wild bunch er en 32 player server. ganske mange ok folk der. litt vansklig å komme inn på kveldene da den blir fort full Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. august 2006 Rapporter Del Skrevet 3. august 2006 det er nesten så det rykker i skulderen min når jeg skyter med mauseren i RO 6609208[/snapback] Vel, hadde du skutt med AT-rifla, som finnes i RO, i virkeligheten, ville du fått arma di ut av ledd etter det første skuddet. Det hadde vært litt artig å se i RO da. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Jeg fikk da gode følser fra AR 33 i det spillet her også . Endret 4. august 2006 av Darkrevan Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Virkelig? Jeg synes ikke det var noen følelse av å skyte våpen i det hele tatt da jeg spilte Goldeneye. Når man skjøt på folk, hørte man egentlig bare lyden, selve våpenet beveget da seg relativt lite. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 4. august 2006 Rapporter Del Skrevet 4. august 2006 Kan nok ha noe med å gjøre at det var mitt første virkelige store FPS tenker jeg. Synes lyden i den rifla var utrolig kul. Samtidig med at man kunne bruke både single shot og burst mode. Synes det var stort den gangen med rumble pack i kontrollen. Vet ikke med dere men den rifla der har alltid en plass nært mitt hjerte. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 14. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2006 Red Orchestra har skikkelig god feeling ja. PPS og PPD er skikkelig spray! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2006 Rapporter Del Skrevet 14. august 2006 RO er spillversonen av HEAT når det kommer til realisme Lenke til kommentar
JRL Skrevet 14. august 2006 Rapporter Del Skrevet 14. august 2006 RO er spillversonen av HEAT når det kommer til realisme 6672906[/snapback] sykt rå skyte scene i den filmen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. august 2006 Rapporter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Jeg skal ikke spoile for mye, men hvis dere liker skytescenen i Heat, se Miami Vice, gjerne på kino eller med fedt lydanlegg og "kinohøyt" volum Michael Mann KAN skytesekvenser! Endret 14. august 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2006 Rapporter Del Skrevet 14. august 2006 tror miami vice blir den første filmen jeg kommer til å se på kino på mange år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå