Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

onyX ringte du de å spurte eller? Når jeg sjekker mitt IR nummer på siden til Dell står den enda på :

 

1. Bestillingsbehandling   

2. Produksjon ikke startet   

3. Produksjon  Monday, September 11, 2006

 

Mer informasjon

Bestillingsdato: 09/09/2006

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen):  10/03/2006  :hrm:

 

Nå er jeg ganske forbanna på Dell, er ikke skjermen min her imorra ringer jeg å skjeller dem ut, og det mener jeg. Har allerede betalt denne skjermen med VISA og jeg kommer til å kreve pengene tilbake. Har ikke vært borti noen sånne idioter noen gang når jeg har bestilt noe.

6911574[/snapback]

Jepp, men det var ikke med Dell da. Plutselig så ser jeg at jeg har et ubesvart annrop på mobilen og en melding fra Dell (egentlig fra et lager i Alnabru). Og der stod det at mitt produkt var annkommet, og jeg måtte da ringe de å avtale om når de kunne sende skjermen til meg. Så jeg sa at i morgen så passet det, men det kunne ikke avtales på et bestemt tidspunkt fordi at de kunne komme når som helst mellom kl. 12-16. Så da ringer de som sender når de er der. Hvis ikke jeg er der, så håper jeg at pakken sendes til det lokale postkontor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, etter mye om og men så går nok Dell skjermen i retur. Prøvde ut litt forskjellige metoder i helga fordi jeg ville ikke helt gi opp skjermen, men, men. Nå har jeg fått inn litt ekstra gryn for tida så da trenger jeg litt hjelp.

 

Jeg lurer nå på om jeg skal kjøpe Samsung 215TW isteden for Dell 2007WFP, men er dette en bra deal?

Er det noen som har erfaringer med SS 215TW og som kan hjelpe meg med valget? :hmm: Er det slik at denne skjermen har zero pixel garanti eller no?

 

Skal bestemme meg idag så trenger litt kjapt svar. :thumbup:

 

Edit: Er det noen netbutikker som har SS 215TW i sort?

Edit2: hm, nå har jeg lest litt rundt og jeg ser at mange som har denne skjermen klager på at bildet henger etter når man beveger musa i feks FPS spill. Nå er ikke jeg hardcore gamer, men jeg spiller en del spill som feks fear, prey, far cry osv. Vil dette bli et problem som jeg kommer til å merke? Vil helst ha en skjerm som det ikke blir noen problemer med. Dell 2007WFP var herlig, men litt skeptisk.

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

Hvis du først skal bruke over 4k på skjerm vil jeg sterkt anbefale Nec 20wgx gaming! Helt enormt rå skjerm! Den er også satt ned fra 4750 til 4555 på netshop.no ( http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=28214 ) Har denne skjermen selv, og kan trygt si at det er en av de beste skjermene jeg noensinne har prøvd!

 

Den samsung 21" har jeg også hørt noen historier om hvor folk har opplevd "input lag", altså at musen på skjermen beveger seg litt etter at hånda de beveger seg på musematten. Hvis du spiller vil nok dette merkes kan jeg tenke meg :hmm: Vet ikke hvor du kan få den i svart.

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

ja, har tenkt en del på den skjermen. Men nå har jeg et veldig lyst rom og jeg har til og med gjenskinn på CRT skjermen min, så er ikke helt sikker på om glasert overflate ville være det helt store.

Fargene blir jo bedre selvsagt, men vil jo helst se bildet, ikke meg selv :p input lag ja, det var kjipt............ faen også, klarer ikke å finne en skjerm UTEN at noen problemer dukker opp.

Har allerede testet Dell 2007WFP og fikk med pixelfeil så den røyk straka vegen tilbake, så var ikke helt lysten på å gå igjennom det samme om igjen. Har lest et par anmeldelser av 215tw hvor de sier den er ypperlig til spilling og film, men så er det noen som finner input lag + vertical lines. Jeg er ingen hardcore gamer som sagt, og spiller når det passer egentlig.

Har da valget mellom 215TW som har input lag problemer, Dell 2007 (hvis jeg gidder å gå igjennom samma karusell), Nec 20wgx hvor problemet ligger i glasert overflate (hvorvidt jeg ser dette vet jeg ikke før jeg får se det tror jeg) er heller ikke sikker på om den støtter HDCP?, og... så vet jeg ikke.

F*** i H******!

 

ok, er det noen som kan veie opp den ene mot den andre? hvilken av disse skjermene burde jeg gå for? Er det noen andre jeg kan velge? pris maks 5000,-

Takker på forhånd! :thumbup:

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

ja, har tenkt på det, men når jeg først har blitt litt sponsa av fattern, så kan jeg like greit utnytte det. :D tja, skal ringe Dell i mårra og høre om det er mulig å betale litt ekstra mot at de sjekker at skjermen er helt "prikkfri". Hvis ikke, så drar jeg til Oslo en tur, tar en titt på Nec skjermen og Samsungen og så handler jeg tenker jeg.

Lenke til kommentar

Da skal skjermen min komme til Mandag, har nå ventet snart en måned fordi de helvetes idiotene på kundeservice hadde gjort en feil med ordren. Jeg ringte sist uke å sa jeg hadde fått nok av dette forbanna tullet og sa jeg skulle snakke med salgsavdelinga. De kunne ikke skjønne hvorfor de på kundeservice sa at det ventet en strømforsyning til skjermen, det hadde de aldri hørt om, så satt en fyr opp en ny ordre og nå er skjermen på vei. Skulle jo tro de ikke var helt gode i hodet de på kundeservice, må jo være helt amatører.

 

Er du fornøyd med skjermen onyX? Kan du si deg enig i testen til dinside som ga skjermen 6.

Lenke til kommentar
Om du ikke har bestemt deg, kan Viewsonic sikkert ha noen alternativer for deg. De har også 0 pixelfeil policy, noe som kanskje kan være noe for deg?

6941118[/snapback]

 

Tja, tittet en stund på Viewsonic VX2025WM, men den falt bort pga et par tester som jeg leste av den. Vil ha en widescreen og det var den eneste jeg fant som passa fra viewsonic. Heller nå mot Nec skjermen så får se hva jeg gjør. Må se den først før jeg bestiller tror jeg :hmm:

Lenke til kommentar
ja, har tenkt på det, men når jeg først har blitt litt sponsa av fattern, så kan jeg like greit utnytte det. :D tja, skal ringe Dell i mårra og høre om det er mulig å betale litt ekstra mot at de sjekker at skjermen er helt "prikkfri". Hvis ikke, så drar jeg til Oslo en tur, tar en titt på Nec skjermen og Samsungen og så handler jeg tenker jeg.

6938031[/snapback]

 

 

Ikke kjøpt noe jeg heller jurgeen.. men den samsungen har lissom vært mitt hjertebarn helt siden jeg begynte å kikke etter skjerm. Er spent på hva du syns om den!

 

Ellers syns jo jeg som mange andre at LG skjermene ser veldig bra ut. Testa en (LG 203 BF)på en elkjøp butikk og må si den imponerte meg stort.

 

Er møkk lei CRT'n min nå...

Lenke til kommentar

Ja, da var skjermkjøpet gjort. Jeg dro innom Netshop Oslo for å sjekke ut skjermene, men de hadde kun Nec skjermen til stedet. Hadde lyst på Samsungen også, men siden den ikke var der endte jeg opp med Nec skjermen. Kan vel bare si at det er et utrolig bildet på den. :thumbup:

Har akkurat satt meg ned med den og har ikke kalibrert fargene eller noe som helst men hittils virker det utrolig pent bilde. Har begynt å like den glossy overflaten nå :D

MEN, typisk min flaks, så var det jaggu en død pixel i nedre høyre hjørnet av skjermen, tre stuck pixel, en rød og en grønn som synes i sort og en rød som synes i hvit.

HURRA................... :hrm:

 

Begynner å bli drittlei disse pixelfeila nå og denne ryker nok strake veien tilbake.

 

Edit: 4 pixler som er stuck.

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Æsj ble det NEC'n altså? og jeg som hadde håpet på samsungen.. :D Hva skjedde med pivot og HDMI?

 

Neida grattis med skjerm!! :w00t:

 

Håper den neste du får er helt uten pixelfeil!

6997558[/snapback]

 

hehe, med tanke på at Nec skjermen var den eneste der som jeg ville ha og som ikke var 2-3 døgn unna så ble det den gitt. Men lurer på om jeg ikke skal velge samsungen neste gang. Denne skjermen forsvinner nok idag for det er helt utrolig at de lager slike skjermer med så mye feil.

:hrm: crap.

Lenke til kommentar

ja, fant jo ut at jeg ikke fikk levert skjermen før om et par dager så da satte jeg meg like greit ned og testa den ut litt.

Mektig imponert over den glossy overflaten. Har testet Far Cry, Prey, Call of Duty 2, Oblivion osv og fargene er "crisoy" og pene.

 

Uansett, skjermen går i retur, og jeg tenkte jeg skulle velge samsungen isteden for en ny Nec skjerm. Hvis input lag blir et problem, adios amigo og welcome nec.

 

Edit: shitsann, hører noe knitring eller "surkling" fra skjermen :hmm: Dette tviler jeg sterkt på at er normalt :ermm:

edit: Fant ut at "knitringen" kom av at jeg kjørte advanced DV mode, men allikevel så burde ikke skjermen støye av den grunn. Er det noen andre som har opplevd dette? "knitringa gikk ikke helt over da jeg byttet til DV mode off, fremdeles litt.

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

Ja da har jeg altså bestilt skjerm jeg også.. LG 204LW.. Av alle mulige butikker fa expert! Syns prisen på 2999 var grei og skjermen har jo kommet godt ut i endel tester. Eneste minuset er foten som ser litt halveis ut men spiller liten rolle da jeg har tenkt å ha skjermen på veggen. Den var bekreftet på lager den 16 okt så får den vel om en ti dagers tid..

 

Har et 7800GT skjermkort.. Hvilke kabler skal jeg bestille? (Har virkelig ikke peiling på de forskjellige signalene..)

Lenke til kommentar

Gummun:

- Det følger med DVI-kabel og 7800GT har DVI-utgang. Hvis du vil ha litt bedre kabler, kan du kjøpe deg en DVI-kabel som har gullkontakter. Det skal visst gi bedre signal, men om det er noe våres øyer kan se er usikkert.

 

Her har du en Belkin DVI-kabel med gulkontakter og som er full skjermet. Jeg vil tro at medfølgende kabel er helt OK og du vil få et helt normalt bildet. Bruker forøvrig kabel som følgte med min Dell-skjerm.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...