Gå til innhold

Hva er ditt beste film-minne?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring på kino.

Jeg hadde egentlig ikke hørt stort om filmen, og hadde egentlig ikke tenkt te å se'n, men så fant jeg og ei venninne ut at vi ville på kino.

Det var eneste filmen som hørtes duganes ut.

Den tok oss bokstavelig talt med storm, og jeg tror vi så det tre-fire ganger til på kino de neste ukene :)

Lenke til kommentar
Det må være da jeg på barneskolen smugonanerte til søstersens VHS-kopi av Caligula. :)

 

Og ja, jeg er seriøs.

:!:

Skal vedde jeg kunne ha gjettet meg fram til slitesporene på det båndet med et par centimeters margin :)

 

Selv har jeg så mange... Er vanskelig å bestemme seg. De fleste eksemplene er når jeg klarte å snike meg eller fikk lov til å se ekstra voldelige filmer som Braindead, Bad Taste, True Romance, Sniper, Robocop, Aliens 2, Aliens 3, Hard Boiled, Once a Thief og The Killer i 10-11 års alderen. Alle høydepunktene var de voldelige scenene.

 

Ironisk nok var det bare Braindead jeg faktisk fikk lov til å se, og den er ikke akkurat den mildeste :p

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Mitt beste film-minne veit jeg ikke, men to minner som sitter var da jeg så Stand By Me første gang... Synes faktisk den var ganske creepy. Det er vel ti år siden sist jeg så den, men jeg husker fortsatt hvordan den starter, og hva den handler om...

 

Det andre minnet er Indiana Jones og de fordømtes tempel. Når de tok ut hjertet av en eller annen... Det var litt skummelt for et sart barnesinn... Husker jeg hadde barnevakt da, og at jeg ikke fikk se filmen, men jeg så akkurat det klippet, og jeg var stolt som en hane :D

Lenke til kommentar
Selv har jeg så mange... Er vanskelig å bestemme seg. De fleste eksemplene er når jeg klarte å snike meg eller fikk lov til å se ekstra voldelige filmer som Braindead, Bad Taste, True Romance, Sniper, Robocop, Aliens 2, Aliens 3, Hard Boiled, Once a Thief og The Killer i 10-11 års alderen. Alle høydepunktene var de voldelige scenene.

6558027[/snapback]

Absolutt, der er vi to. En kamerat av meg hadde (har) en eldre bror med forkjærlighet for voldelige filmer. Husker vi så en rekke filmer med hode såvidt tittende opp bak sofaen (vi snakker vel om tidsrommet 94-97). Noen av de var:

- Bad Taste

- Braindead

- The Serpent and the Rainbow

- Dr. Giggles

- Stepfather III

- Candyman

- Hellraiser

 

Åååå, så skumle de var. :love:

Lenke til kommentar

For mindel tror jeg det var når jeg(som liten) skulle se Roger Rabbit på kino og den var utsolgt, mamma og pappa beste seg for å lei film isteden. Tror jeg gråt hele veien hjem helt til film ble satt på og jeg så E.T. For første gang!

 

En annen fin opplevelse er første gang jeg var alene hjemme og lagde min egen frossen pizza og så Star Wars for første gang :D

Lenke til kommentar

Sterkeste minne må har vært når foreldrene mine hadde leid Lillefot og vennene hans til meg. Greide ikke se mer enn 5 min, frem til da moren til Lillefot dør. Ble for trist. Har aldri sett filmen i ettertid...

 

Beste minne tror jeg må være når moren min var bortreist og faren min hadde bestemt seg for å være ekstra grei med meg. Han hadde kjøpt pizza og leid Edward Scissorhands. Husker jeg fikk være oppe til nærmere 12, og alle vet jo hvor stort det er når man er rundt 9-10 år.

 

Det var tider, det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...