Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Jeg var der sist jeg var i Bergen og fikk en middels god espresso (de var gått tom for den vanlige SH-blandingen de bruker, så baristaen var ikke sikker på hvilken blanding det var) og en forferdelig en (sent på dagen, sannsynligvis for lav temperatur (preflushet i nesten 20 sekunder ...) og dårlig rengjøring av bajonetten).

9488688[/snapback]

 

Det lille kaffekompaniet bruker vel så vidt jeg husker en La Marzocco GB/5, som er så temperaturstabil at det ikke har noe å si hvor lenge du flusher.. Men espressoen kan jo ha vært dårlig selv om:) Dårlig rengjøring er jo uansett en grusom feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ooh, kaffetråd!

Jeg er stolt av å drikke kaffe, femten år gammel. Siden jeg er konfirmert har jeg egentlig ingenting skrytende jeg skulle ha sagt (les M), men det får nå være. Espresso er helt klart best, men det gidder jeg ikke lage selv. Kun hos pappa vi har utstyr til å lage espresso, og han drikker det selv, så jeg bøffer bare av han. Hos mamma går det i sort filterkaffe.

 

Drakk tyrkisk på alle tilgjengelige cafesteder da vi var på ferie i Egypt for å feire pappas femtiårsdag. Godt det og.

Endret av Isindil
Lenke til kommentar

Heisan folkens :D

 

Ble ikke tid til noen kaffebarer alikevel, men takket være det, fikk jeg tak i den beste "ta med" kaffen jeg noen gang har smakt.

 

I første etasje på Galeriet (tror det var der), finner vi en Firele kaffebar. De bruker Illy bønnen naturlig vis, og lager det du vil ha, og du kan ta det med deg.

Kjøpe en Capuccino med kanel, og det er deffinitivt den beste jeg har smakt noen gang. Enten er de utrolig flinke, eller så har jeg bare vært på dårlige barer til nå...

 

De laget til og med figurer i den. Fikk ett søtt lite løv :D

Lenke til kommentar

Drikker kaffe hjemme hos meg stadig vekk. :)

 

Jeg og pappa kjøpte oss nettopp en ny kaffetrakter fra Bosch, denne her. Vi hadde tenkt å kjøpe en Moccamaster, men den kaffetrakteren fra Bosch inneholdt i en fin kolleksjon til god pris, så vi gikk heller for det.

 

Kaffetrakteren er kjapp og enkel i bruk. Vannbeholderen er avtagbar, så slipper man å bruke glasskannen for å fylle oppi med vann. :) Ellers gir den fra seg god smak i alle fall, etter det jeg smaker.

 

Men så lurer jeg på en ting: Filtrene man bruker, har det mye å si om man kjøper de av god kvalitet? Har tilstede en billig pakke her med 100 stykk som er snart tom og har lyst til å kjøpe noe annet. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Simen1: Jeg har lett rundt på diverse steder.

 

Det billigste jeg fant den til, var ca 50.700,- NOK

En ekstremt dyr og eksklusiv maskin som passer veldig godt til hoteller etc.

9520153[/snapback]

Kaffen smaker ikke som noen billigkaffe heller ;)

 

Prisen er kanskje litt dyr til å være en selvbetjent automat, 18 kroner per kopp, men fullt verd prisen når det kommer til kvalitet.

Lenke til kommentar

Kjøpte ny presskanne i dag!

En design klone av min tidligere Bodum Chambord. Men der stoppet også likhetene.

 

Lacafetière er merket.

- Toppen bærer preg av billig produksjon.

-- Ingen funksjon som tar vare på varmen.

- Filteret er ganske lite i forhold til glasset, slik at det slipper gjennom litt for mye grut.

+ Presstangen er like lang som på min tidligere kanne.

++ Noe lunde samme dimensjoner på ting.

+++ Noe som resulterte at jeg fikk fikset min gamle presskanne

 

Nå sitter jeg her, med en nydelig kanne, og flott kaffe :D

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en Rancilio Silva, og skjønner at jeg må ha en kaffekvern også.

Søster drar til London neste uke, og der får man Rocky-kvernene til ca. 2000,-, men skal jeg gå for med eller uten doserer?

Ser at den med doserer er dyrere her i Norge, men jeg syns den uten ser penere ut. Dessuten, trenger jeg doserer når jeg bare skal bruke den til espressomaskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...