Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde ut en pose Coop Blå Java. Likte ikke denne altså. Litt svak i mine øyne. Med andre ord liker jeg kaffe som er sterk av natur, eks. Mount Kenya, mørk espresso etc. Så når jeg laget Blå Java til fammen i går, hadde jeg oppi litt ekstra med kaffe for å få en litt sterkere smak. Men stemor likte den fordi den var litt søt, mild og ikke all for sterk. :wee:

 

Da får jeg vel bare drikke opp Blå Java og glede seg til å prøve ut Evergoods Dark Roast! Og ja, god kaffejul! =D

Lenke til kommentar

Evergood sin Dark Roast er ganske god synes jeg (til trakter altså), liker den nesten like godt som vanlig Evergood. Coop sine vanlige røde og gule kaffer derimot, faller under "helt vanlig kjedelig kaffe"-kategorien min. Men Coops Blå Java er sykt god, blandet sammen med Coop Luxus (den vanlige med kenyanske og columbianske bønner) når den er traktet i en gedigen kafeterietrakter. Klarte ikke å gjenskape den gode blandinga hjemme, dessverre :(

Lenke til kommentar

Fanken, så ekkel den vanlige gule Coop-kaffen er! Iallfall merker jeg dette når jeg er vant med Coop Luxury presskannekaffe, eventuelt Frieles presskannekaffe, hjemme hos meg selv. Nå er jeg hjemme hos foreldrene i julen, og her går det i gul Coop.

 

Den smaker ikke noe særlig, ikke engang når den kommer fra den nye Braun KF550-trakteren mamma og pappa fikk til jul (kanskje ikke noen Moccamaster, men MYE, mye bedre enn det slitne, billige skrammelet de hadde fra før).

Lenke til kommentar

Huff da. Den gule Coop-kaffen ser billig ut, er billig og kan tenke meg at smaken er således pga. prisen.

 

Pust nytt liv i dine foreldres syn på kaffen! Jeg mener at kaffe ikke skal være vanlig kaffe, og drikke en kopp for å få koffeinrus. Jeg drikker kaffe pga. smaken og liker veldig godt å kose med den (det gjør vel de fleste :) ), derfor legger jeg i ekstra penger for kvalitetens og smakens skyld. De trenger ikke nødvendigvis å kjøpe kaffe fra Coffe of The World-sorten med det første, men starte litt i budsjettklassen med Evergood o.l. :)

Lenke til kommentar

Hooza for den! Skal helbrede meg selv i morgen med masse sci-fi og Evergood.

 

Uansett: Den gule fra Coop er rett og slett nasty, og personlig minner den meg om 11 toppede skjeer i en urenset Moccamaster og tilhørende tid på toalettet i arbeidstiden. Rød Coop er egentlig helt greit, men foretrekker Evergood på traktern. 4,75 skjeer på 4 DL er tingen i en gammal Braun-trakter som ikke har vært renset på gud-vet-hvor-lenge. Gir et eget særpreg på kaffen, på en positiv måte :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skjer det noe spennes her!

 

Hadde bare 6 skjeer med Frieles Mørkbrendte, så måtte ned på kjøkkenet å hente litt mer. Der hadde de bare noe Evergood Kaffe, så det blir en rar miks her. Litt noe jeg liker, og litt noe jeg ikke kan fordra.

 

Resultat kommer om noen minutter.

 

Resultat var faktisk ganske så godt det. Beste kaffen med Evergood jeg har snakt noen gang.

Perfek bitterhet, og så godt som ikke sur i det hele tatt. Faktisk litt søt.

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Hva syntes folket om Fairtrade? :)

 

Må si meg veldig fornøyd med produktet + det faktum at du faktisk gir litt mer tilbake til de stakkars kaffebøndene ved å kjøpe den. Kvaliteten på kaffen er god, avhenger sikkert litt av hvilken av typene du kjøper da. De har den også på alle kaffebarene og kafeene på blindern og jeg har ingenting å utsette på den.

 

EDIT: Eneste som mangler nå er egentlig at svigerforeldrene skal skifte kaffetrakter så jeg kan få deres gamle Moccamaster. Skjønner ikke helt hvorfor de vil skifte, da deres gamle er i veldig god stand, jevnlig renset og spytter ut 1.5 liter nydelig kaffe hver eneste gang:D

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...