Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 100 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Du verden. Jeg har aldri hatt det behovet i min maskin!

Cremaen er svært god, og uten prikker.

 

Kjører andre renseprogram, men ikke avkalking. Dog har vi bløtt og fint vann her hvor jeg bor (Drikkevannet fra Oset karakteriseres som bløtt fordi vannets kalkinnhold er 23-25 mg kalsium/liter. Bløtt vann har et kalkinnhold på 15-35 mg kalsium/liter.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp gått til innkjøp av en Nespresso Citiz & Milk D120. Er positivt overrasket over hvor brukervennlig den var og hvor god kaffen faktisk blir. Nå venter jeg i spenning på en relativt stor forsendelse fra Nespresso Club.

 

Finnes det noen andre steder å kjøpe kapsler til en slik maskin? Eventuelle anbefalinger tas i mot med takk.

Lenke til kommentar

Nespresso tar jo absolutt all gleden og ferdigheter ut av å lage kaffe.

Misliker sånne løsninger når det gjelder alt. Manuelt gir er bedre enn automatisk.

 

Jeg er veldig glad i espressomaskinen fra nespresso. Her på jobben har vi en slik, og en maskin fra kaffeknappen.

 

Jeg har ikke tid til å lage meg kaffe på annen måte. Og jeg akter ikke bruke 40 kroner for en kopp latte på stockfleths...

 

Den lager god kaffe, og jeg slipper å betale.

 

Å betale flere tusen for en maskin som varmer opp måneder gammel kaffesirup rimer litt dårlig for meg.

 

Det er vell hovedgrunnen til at jeg holder meg til gamlemåten.

 

Den varmer ikke opp kaffesirup. Den varmer opp frysetørret espressokaffe.

 

Det er en forskjell...

Lenke til kommentar

Har nettopp lest på siden til nespresso at kapslene inneholder kvernet kaffe, noe som strider med det jeg tidligere har hørt ,men da tar jeg det tilbake. (Altså hverken frysetørret pulver eller sirup)

 

På den annen side.. Dersom det er noen som ønsker en rimelig pulverespresso så finnes denne i butikken (bildet).

 

Riktignok får du ikke de fargeglade kapslene eller en fancy rådyr maskin, men derimot akkurat det du ønsker; en herlig kopp med frysetørret pulverespresso :p

post-142684-1286812222,3624.txt

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Nei Nespressomaskinene er overpriset.

 

Det jeg skrev tidligere var med basis i det jeg hadde hørt om kapslene (sirupgreia), men som jeg har oppdattert ovenfor så stemmer det heller ikke at nespresso er frysetørret kaffe.

 

Hadde den vært det ville boksen ovenfor vært et likegodt alternativ tatt prisen på maskinene i betraktning.

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en slik Moka-kjele her en dag samt en boks Illy espressokaffe. Nå skal det brygges espresso!

 

Husker jeg leste en eller annen plass at man må blande sukker i espressoen under brygging for å få det karakteristiske espressoskummet, hvordan gjøres dette?

Noen som har andre tips til brygging av espresso i en moka-kjel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...