Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Helt fantastisk deilig å gå på vekten og se at all treningen og kaloritellingen har gitt resultater. Minus 4 kilo allerede, har en del igjen men det er så motiverende at det faktisk fungerer :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er vel bare å ha et vanlig sunt kosthold. Legge inn energitette matvarer som nøtter, kjerner, avokado, soltørkede tomater, oliven, oljer, majones og majonessalater, pålegg av fet fisk og fet fisk til middag. Hvis man spiser "vanlig" mager mat kan det være vanskelig å få i seg nok kalorier til å legge på seg.

 

Hvis du bruker kalkulatoren på energiforbruk tidligere i tråden kan du regne ut hvor mye du må spise minst, for å holde vekten. Spiser du mer enn dette igjen, vil du legge på deg.

 

I tillegg finnes det jo utrolig masse forskjellige shaker og kosttilskudd som skal fremme vektøkning, men der har jeg ingen erfaring, kanskje andre kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Hva med oss som skal opp i vekt, da?

6585645[/snapback]

 

Og legge på seg er etter min mening idioti. Muskler er det du vil ha. Begynn og tren med vekter.

 

Har begynt smått på min diett nå, men faen så sulten jeg blir. Går tur nesten hver morran og spiser jevnt utoverdagen. Det er ikke noe som øker metthetsfølelsen, som røyk. Bare og begynne og røyke er uaktuelt.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Hva med oss som skal opp i vekt, da?

6585645[/snapback]

 

Spis mer, enkelt og greit. Husk å spise mye karbohydrater.

6586394[/snapback]

 

Hvem har lyst til og bli feit?

6586413[/snapback]

 

Det er ikke snakk om å bli feit her. Om du hadde sett i RPP, så kommer det fint frem at ketchez trener vekter. Man blir heller ikke FEIT om man spiser mer, når man har et problem med at man er for tynn.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en diett som består mye av tunfisk, havregryn, vann og forskjellig kjøtt og salat, samt frukt. Prøver også å holde det slik at minst 20% av kcal inntaket er fra sunt fett. Skal du opp i vekt ville jeg startet på 38 kcal per kilo kroppsvekt og gått oppover om du ikke øker noe. Sunt fett øker både metthetsfølelse og skal gi en mindre sultfølelse.

 

En typisk dag hos meg kan være slik; (hviledag)

 

Måltid 1: Havregryn + 4 dl melk og 30 gram proteinpulver, litt jordbær, 1 ss EFAomega, multivitaminer, 500 mg c-vitaminer, krom

Måltid 2: 150 gram tunfisk og 2 skiver,

Mellommåltid: En joghurt og et eple, håndfull nøtter

Måltid 3: Middag, som kan være alt fra koteletter til kokt fisk + 4dl melk og 30 gram proteinpulver

Måltid 4: 150 gram tunfisk + 4dl melk og 30 gram proteiner, 2 ss olivenolje

Måltid 5: 1 boks mager kesam + fun light, 2ss olivenolje

Måltid 6: 1 boks mager kesam + fun light/havregryn, 1 ss EFAomega, ATPcreatine

Før leggetid: 4 tbl zma :love:

 

 

Vann drikker jeg nesten konstant, sikker på jeg er oppi 5-6 liter noen ganger. På vanlige dager ligger jeg på 3-4 liter.

Går jeg opp i vekt av det? Ja!

 

edit 1: kan også nevne at jeg har en "spisedag" i uken der jeg spiser litt annen mat med god samvittighet. På treningsdager er jo også karbohydratinntaket endel større.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake i hverdagen, og håper på å gå ned ytterligere en 0,5-1 kg de to siste ukene jeg bor for meg selv. Er utrolig stolt over at jeg klarte å gå ned i vekt de 2 ukene jeg hadde ferie og bodde hjemme hos mamma og pappa :)

 

Kan vel egentlig takke mamma for at hun også har begynt å spise sunnt og lett :love: Livet er så utrolig mye enklere når dine nærmeste ikke stapper i seg snop og kaker hele dagen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvis du ikke har lyst å stille utrent på helsestudio, så går det jo an å for eksempel begynne med å gå en tur hver morgen før frokost. Dette hjelper på forbrenningen av gjenstridig magefett. Ikke trenger du noe fancy utstyr, og turgåing er gratis!

 

Men dersom du har pleid å trene på studio før ville jeg foreslått å begynne igjen, for vekttrening øker også forbrenningen ganske betraktelig fordi musklene du bygger forbrenner energi de også! Husk at du har like mye rett til å være der som boleguttene som drar inn dit for å vise seg frem, og det viktigste er jo at du gjør noe med saken og ikke bare gir opp og parkerer foran TVen... :)

Lenke til kommentar

Trente 6 dager i uken før jeg oppdaget gledene med å gå på byn :blush: ...

Kickboxing 2 dager i uken og studio 3 dager i uken... og svømming 1 dag.

Blir gjerne litt mye å hoppe på samme kjøret igjenn nå med en gang!..

Får starte med noen rolige turer på fjellet kanskje :)

 

Vil "back in shape!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Fjellturer er fint fordi da går man i ulendt terreng og bruker mer muskler på blant annet å stabilisere kroppen enn når man går på asfalt. Går man i skogen er det i tillegg et mykere underlag som er snillere for leddene. Med mindre været suger, er det ikke så vanskelig å motivere seg til en fjelltur heller, det har i hvertfall vært min erfaring.

Lenke til kommentar
Å gå i fjellet virker ikke akkurat ypperlig.

6592764[/snapback]

Details plx? Er det slik at så fort en treningsform ikke har hverken med ball, stoppeklokke eller div. målinger og tester å gjøre, så er det dårlig trening?

 

Variert terreng, høydeforskjeller og en stor nytelse er enkelte av gledene en fjelltur gir som du ikke så lett finner på ei tredemølle. Det finnes flere, men nå tror jeg du tar poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...