Gå til innhold

POTC: Dead Man's Chest *Mulig spoiler*


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes filmen var altfor rotete. særlig på slutten... jeg så for meg en slags slutt så ble litt skuffa av alt jeg trodde jeg skulle få vite senere i filmen bare ble lagt til som en oppfølger. meeen genialt og se johnny depp. men filmen fortjener ikke mer en terningkast 4

Lenke til kommentar

Jeg var på en ny kino for å se den i går, og at den var kanskje litt langtekkelig til tider, men generelt var verdt å se. Det var noen scener som var så morsomme at hele salen brølte av latter, og et par hvor de fleste skvatt skyhøyt. Filmen er til tider dyster, og jeg liker det. Den er uansett et herlig eventyr med humor og action, 100% popcorn (og det mener jeg på en positiv måte).

 

Det kan være en fordel å se den første igjen før du drar til kinoen, for å få frisket opp hendelsene og historien.

 

Jeg har blandede følelser angående slutten, men gleder meg uansett til å igjen se Captain Jack Sparrow i et nytt eventyr :)

Lenke til kommentar

Hadde enorme forventninger til den filmen her, og det tror jeg ødela mye for meg. Jeg la lista etter den første som, i mine øyne, var et mesterverk. Selv om filmen bygger opp til en oppfølger og av den grunn ikke får samla og runda av tråder, ble den for langtrekkelig. Filmen klarte ikke å gjenskape stemninga fra den første og tilogmed musikken blei jeg skuffa over. Men igjen, siden 2 og 3 tydeligvis kommer til å henge sammen som erteris, blir det litt feil å anmelde nummer to uten å sette dem i sammenheng med hverandre da helheten mangler.

 

Jeg syntes også Depp overspilte litt i denne filmen. Det virka som han prøvde å være litt for mye Jack Sparrow og at han prøvde å gjøre en bedre rolle enn i The Curse.

 

Spoiler-inneholdende kommentar:

 

 

Blei positivt overasska over et lykkelig gjensyn med kapt. Barbossa som faktisk var min favorittkarakter i den første filmen. Men om han klarer å gjøre en like god rolle på samme side som Jack Sparrow & co gjenstår å se. Genial gest med det eplet. :)

 

Lenke til kommentar
Den filmen er et stort skuff om ikke det kommer en verdig oppfølger som er en god film. Om det nå måtte gjøre det, så for guds skyld gi denne filmen litt mening.

 

Men tentaklene til Davy Jones ser uffatelig ekte ut.

6546222[/snapback]

 

Synes filmen var bra jeg. God underholdning. Lite kneppe under 1'ern, men nå var da det også noe å strekke seg etter. Depp gjør rollene som vanlig fantastisk!

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Hvorfor trur folket det akkurat er Barbossa som må lede dem? Var det noen som dro dit etter han når han døde?

6546618[/snapback]

 

Er vel noe sånt ja, evt at han kom seg bort fra der selv.

 

Uansett blir det for mye fokus på de andre rollene for min del, vil se mer av depp, og redd det blir enda mindre i film 3.

 

Filmen i seg selv var en 4-5, men første var best, som det som oftest er.

Lenke til kommentar

Jeg synes den var veldig bra men jeg synes slutten var litt uforventa . At Keira lurte Jack på den måten. Han har jo hjulpet dem betraktelig og de begge hadde vært rimelig døde uten han. De innså det da det var for sent og det ble bare litt merkelig. Men jeg synes det ble litt dumt til tider da komedien tar overhånd. Det burde være litt større forskjell i sverdteknikk blant jack,william og engelskmannen. De var jo like gode omtrent. Jack er jo omtrent en legende og de skulle spilt litt mer på det istedenfor å la han være en kløne hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg så den for noen dager og jeg ble litt skuffet. Slutten var absolutt ikke det jeg forventet meg og den var altfor åpen. Og at det er Barbossa som blir med i neste film ble litt rart (døde ikke han da?). Det ble på en måte altformye en "mellomfilm" mellom film nr. 1 og 3.

Ble svært overasket da Elisabeth lenka fast Jack til masta. Når Jack stupte ned i munnen på sjøuhyret tenkte jeg: "Og der var starten på en oppfølger igang."

Synes at Depp redder filmen ganske mye. Alle de morsome tingene han gjør og sier lager små høydepunkt som gjør den verdt å se.

Lenke til kommentar
Det burde være litt større forskjell i sverdteknikk  blant jack,william og engelskmannen. De var jo like gode omtrent. Jack er jo omtrent en legende og de skulle spilt litt mer på det istedenfor å la han være en kløne hele tiden.

6551509[/snapback]

 

Hvis du har hørt kommentarene på DVDen til Curse of the Black Pearl hører du at Sparrow er en kløne og i grunn en ganske shitty pirat, men legenden gjør han bedre enn det han egentlig er..

 

I denne filmen savnet jeg igrunn litt mer sjøslag, hvor skipene bare fyrer løs på hverandre så røyk legger seg absolutt overalt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...