Gå til innhold

OCZPC-5400 2048MB@Netshop-for godt til å være sant


Kasu

Anbefalte innlegg

Pytagoras...BTW, det er jo også en smule underholdende å lese dine kommentarer, sett i lys av at du faktisk er en av dem som har fått korrekte brikker. Det kunne jo vært morro å se hvordan dine innlegg ville sett ut om du var en av oss som fikk feil brikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pytagoras...BTW, det er jo også en smule underholdende å lese dine kommentarer, sett i lys av at du faktisk er en av dem som har fått korrekte brikker.  Det kunne jo vært morro å se hvordan dine innlegg ville sett ut om du var en av oss som fikk feil brikker.

6618646[/snapback]

 

Jeg hadde overrasket meg selv om jeg hadde laget noen relaterte innlegg, da jeg i bunn og grunn bryr meg fint lite om Value-minnebrikkene mine har heatspreadere eller ikke. For min del er jeg likegyldig. Jeg synes jeg var heldig som fikk minnebrikkene så billig.

 

Skulle jeg derimot finne ut at jeg absolutt vil ha heatspreadere på minnebrikkene, hadde jeg kontaktet Netshop først. Mest sannsynlig ville Netshop ha ordnet opp (i det jeg anser som en liten feil). Hvis det ikke ble orden i saken, ville jeg nok uttrykt min misnøye her på forumet. Noe som også er hele poenget mitt. La nå den andre parten få sjangsen til å ordne opp før man sprer beskyldninger i hytt og pine.

 

Tidligere i tråden ble det foreslått at det kunne være en vikar som har bommet på pakkingen, og det synes jeg er en relativt god forklaring tatt sommerferien i betraktning.

 

Jeg lar altså tvilen komme den andre parten til gode i denne saken, slik jeg som oftest gjør.

Lenke til kommentar
Jeg hadde overrasket meg selv om jeg hadde laget noen relaterte innlegg, da jeg i bunn og grunn bryr meg fint lite om Value-minnebrikkene mine har heatspreadere eller ikke. For min del er jeg likegyldig. Jeg synes jeg var heldig som fikk minnebrikkene så billig.

6618967[/snapback]

 

Så du mener altså, at fordi det er likegyldig for DEG om du får den vare du har bestillt og betalt for, eller ei, så skal det være likegyldig for andre også?

 

Om du hadde bestillt og betalt en "Golf GTI" men kun fikk en "Golf GT", eller du bestillte og betalte et hus med sentralvarmestyringssystem og fikk det levert uten, så er jeg rimelig sikker på at du ikke ville vært "likegyldig" som du sier. Jeg undrer meg da virkelig over hvordan du forsvarer det argument at det skal gjelde forskjellige regler alt etter om du handler en Golf, et hus eller en ram-brikke.

 

Likegyldige kunder må jo være enhver selgers drømmekunde.

 

Tidligere i tråden ble det foreslått at det kunne være en vikar som har bommet på pakkingen, og det synes jeg er en relativt god forklaring tatt sommerferien i betraktning.

6618967[/snapback]

 

Hvis dette gjaldt bare EN kunde, så ville jeg vært enig. Men her er det FLERE kunder som har fått en annen vare enn hva de har bestillt. Jeg tar høyde for at en "ferievikar" kan lese feil på pakkelista EN gang, for EN kunde, men når dette skjer for flere kunder for det samme produkt som på toppen av det hele har vært solgt til særdeles billig pris, så begynner feilprosenten å virke mistenkelig. I tillegg vet vi jo at ikke alle kunder rapporterer her på HW.no om de har fått korrekt vare eller ei, så det kan jo godt være ytterligere en hel haug folk som har fått feil vare. Denne tankerekke er det vel lite sannsynlig du vil forholde deg til, så jeg skal ikke be deg sløse bort ditt intellekt og din tid på å svare på dette.

 

I tillegg trekker du i et tidligere innlegg frem ditt argument om at brikkene ikke er noen "overklokker" og at man derfor ikke bør bry seg om man fikk brikkene uten varmespredere. Dette type argumentasjon er å sammeligne med kunden som bestiller og betaler for et kjøleskap med frysehylle i toppen, for deretter å bli stemplet som "utakknemlig" hvis han ikke aksepterer å få samme modell kjøleskap uten frysehylle, i det selgeren (eller andre pekefingre) mener en som virkelig har behov for oppbevare frosenvarer heller burde kjøpt en fryseboks.

 

La oss legge diskusjonen oss to i mellom død, dette fører ingen steder.

 

Jeg er mer interessert i tilbakemeling fra andre brukere om de har fått brikkene de har bestillt eller ei, det er mer matnyttig i denne tråden.

Endret av RogerM
Lenke til kommentar

Jeg har fått mine brikker og de er med varmespredere, altså det jeg bestilte :)

Om jeg hadde fått uten varmespredere, hadde jeg blitt litt mindre fornøyd, men likevel fornøyd. Siden de skal visst være helt like og yter da det samme med eller uten varmespredere, så kan man ikke etter min mening sammenligne dette med biler, hus eller kjøleskap med mangler. Det er mer praktiske ting som har en viktig funskjon. Det er klart noen ting er viktigere enn andre, så hvis varmespredere er veldig viktig, så kan man jo bare klage og få medhold, for det er jo netshop som har gjort feil. Hadde jeg fått uten varmespredere, hadde jeg montert de kjapt i datan og lukket kabinettet, for da ser jeg ikke forskjellen.

 

Om de er feilpriset, så velger jeg å tro at de ikke var riktig priset iallefall.

De var iallefall så billige at de fikk en egen forumtråd, og det bør ringe en bjelle når de koster kr 795 og nærmeste 2GB sett koster over 1300kr.

 

Hadde jeg sett et nytt hus som var priset til 3 millioner den ene uka, og 1.5 millioner neste uka, og samtidig sett at helt like hus kostet 3 millioner fortsatt andre steder. Hadde jeg sannsynligvis slått til der og, og hadde de levert huset med 50L varmtvannsbereder når det sto annonsert 250L, hadde jeg sannsynligvis ikke brydd meg når jeg fikk huset og så at prisen hadde gått opp til 3 millioner igjen. Fordi jeg veit jeg gjorde et kupp :w00t:

 

Men prinsippielt og etter norsk lov så har man krav på det man bestilte og betalte for. Og netshop har å følge de reglene, hvis man klager.

Lenke til kommentar

btwist, du er nå litt artig :)

 

Først innleder du med å påpeke at min sammeligning med hus og biler er overdimensjonert i forhold til en ram-brikke (som om det skulle ha noen saklig betydning i det hele tatt). Deretter trekker du selv frem et eksempel i millionklassen hvor prisavslag på 1,5 mill ville fått deg til å være mer rundhåndet om du ikke fikk stor nok varmtvannsbereder.

 

Du bør nesten bestemme deg for din egen stillingtagen til bruk av "overdimensjonerte sammenligner" før du poster :)

 

Vi snakker om prinsipper for god forretningsskikk her, og mulige brudd på markedsføringsloven, og da er ikke eksemplene viktig. Jeg trakk frem eksemplene som svar til phytagoras'es holdninger, og ikke som argument i forhold til NetShop. Det er også derfor jeg har anomodet phytagoras at vi stopper dialogen oss i mellom.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare hvordan jeg ville tenkt, hadde prisen på minnebrikkene holdt seg på 795kr og ikke gått tilbake til 1595kr, og jeg hadde fått tilsendt en billigere variant, hadde jeg nok vurdert å klage. Men de kosta bare 795kr i en veldig begrenset periode og det vil ikke være vansklig å konkludere med at de sannsynligvis ikke hadde rikitg pris og vi var heldige som fikk de til den prisen, netshop kunne ha kanselert våre ordre og sagt det var en trykkleif. Derfor hadde ikke jeg gidde å stått på mine rettigheter, også siden minnebrikkene yter like godt uansett med eller uten varmespredere. Men det er individuelt, og ønsker man å få med varmespredere, har man såklart krav på det.

 

 

Er ikke enig i din sammenligning heller, du sier bestilt og betalt for en GTI og får en GT. Klart jeg ikke hadde finni meg i det.

 

Men sannheten er vel nærmere at du betaler for en VW polo og får en VW Golf GT, noe som ikke er så værst.

 

 

Mine overdimensjonerte sammenligner synes jeg fungerer bra, fordi det er slik jeg hadde tenkt, jeg hadde ikke giddi og vært småelig, når jeg veit at jeg har fått halvpris på et sannsynligvis feilpriset produkt. Forskjellen på om jeg hadde fått med en varmtsvannbereder på 50L istedenfor en på 250L, ville for meg utgjort like småelig klaging om jeg hadde fått med varmespredere eller ikke....jeg ville vært fornøyd uansett. Selv om jeg kunne krevd en varmtsvannsbereder på 250L, men det synes jeg ville vært stusselig av meg, når de var så hyggelig å selge meg den varen så billig.

 

Spør deg selv, er du så misfornøyd at du ønsker å bruke angreretten og få pengene tilbake, eller er 2GB til 795kr rimelig greit?

 

Hadde prisen fortsatt vært 795kr eller vil gått ned igjen til 795kr i løpet av høsten, ville jeg som sagt vurdert å klage, du kan jo også sende mail til netshop, der du tar opp din misnøye og si at du heller ønsker gratis frakt neste gang du kjøper noe derfra, eller evt rabatt. Så slipper de og betale for retur og sending av nye minnebrikker til deg. Kanskje en veldig grei løsning.

 

Men dette problemet er veldig individuelt, føler du deg snytt for varmespredere, skal du såklart ha krav på det. :thumbup: Du har jo tross alt ikke gjort noe galt!!

Endret av btwist
Lenke til kommentar

Denne diskusjonen skjønner eg ikkje i det hele tatt. Tester har jo vist at varmespreder på minnebrikker faktisk virker mot sin hensikt, brikkene er varmere med enn uten. Det er bare ett tullete motefenomen. Og folk er så dumme at de vil ha de, fordi man synest det ser tøffere ut en vanlige "nakne" brikker.

 

Dersom du har fått brikker med identiske spesifikasjoner, men uten varmespreder så vær glad for det :p

Lenke til kommentar
Denne diskusjonen skjønner eg ikkje i det hele tatt. Tester har jo vist at varmespreder på minnebrikker faktisk virker mot sin hensikt, brikkene er varmere med enn uten. Det er bare ett tullete motefenomen. Og folk er så dumme at de vil ha de, fordi man synest det ser tøffere ut en vanlige "nakne" brikker.

 

Dersom du har fått brikker med identiske spesifikasjoner, men uten varmespreder så vær glad for det :p

6637464[/snapback]

 

Link og dokmentasjon? :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk brikker uten varmespreder, og med dårligere spec. 5-5-5-15 mot 5-5-5-10 som det skulle være.

 

Burde jeg klage?

6639443[/snapback]

 

Om det Dragavon sier om varmespredere stemmer, så er jo det bare flott. Men jeg vil da absolutt tro at du har rett på nye brikker siden timings ikke stemmer. Er det ellers akkurat samme brikkene?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vil anta det er samme brikkene, mulig "B"- sortering eller noe slikt pga. forskjellen i timingen.

 

De jeg fikk er: OCZ PC2 5400 1024MB Dual CH Value Series 5-5-5-15

PN: OCZ26673048VDC-K

De svarte brikkene heter: AENEON (mulig det skal være RENEON) AET92F370 A 0623 G128Mx4 DDR2

 

Vet at de jeg skulle ha har PN: OCZ26672048VPDC-K

 

 

Er det de samme brikkene, men uten HS?

 

Hvis så kan jeg vel godta det, men er skeptisk til dette som jeg nevner om hvorvidt dette er "B"- sortering som blir solgt med litt slappere timing... :hmm:

Endret av madammim
Lenke til kommentar
Denne diskusjonen skjønner eg ikkje i det hele tatt. Tester har jo vist at varmespreder på minnebrikker faktisk virker mot sin hensikt, brikkene er varmere med enn uten. Det er bare ett tullete motefenomen. Og folk er så dumme at de vil ha de, fordi man synest det ser tøffere ut en vanlige "nakne" brikker.

 

Dersom du har fått brikker med identiske spesifikasjoner, men uten varmespreder så vær glad for det :p

6637464[/snapback]

 

Link og dokmentasjon? :p

6639630[/snapback]

 

På DFI-street sitt forum er der en bruker som kaller seg OCZ-Tony. Han er annsatt hos OCZ for å blant annet drive support på det forumet. Det er han som har sagt dette på det forumet. Tråden har eg ikkje link til. Ifølge ham er det ett fjollete motefenomen, og OCZ må bare følge opp, fordi folk heller vil ha brikker med varmespreder enn uten.

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med Dragavon, varmespredere er mest gimmick og gjør at brikkene ser tøffere ut. Med varmespredere er logo`n mer synlig og det er også lettere å se forskjell fra ram brikkene. Vil heller tro at rambrikkene blir varmere med passive varmespredere, da den forhindrer luftflyt over ram chip`ene.

Er man redd for varme rambrikker, kjøp versjonen uten varmespredere, og bruk penga du sparte til en vifte og du vil garantert få kaldere rambrikker.

Endret av btwist
Lenke til kommentar
Må si meg helt enig med Dragavon, varmespredere er mest gimmick og gjør at brikkene ser tøffere ut. Med varmespredere er logo`n mer synlig og det er også lettere å se forskjell fra ram brikkene. Vil heller tro at rambrikkene blir varmere med passive varmespredere, da den forhindrer luftflyt over ram chip`ene.

Er man redd for varme rambrikker, kjøp versjonen uten varmespredere, og bruk penga du sparte til en vifte og du vil garantert få kaldere rambrikker.

6642168[/snapback]

 

 

Uten å være ekspert på området, synes jeg dette høres rart ut. Mitt inntrykk av varmespredere er, ja nettopp, å spre varmen over en større overflate. Med en god vifte ville jeg tro at mer varme kan flyttes fra varmespreder til luften, enn uten.

 

Hvorfor skulle en rambrikke bli varmere med, enn uten? Det blir jo ikke tilført mer energi?

 

Som sagt så er jeg verket ekspert på fysikk eller kjøling av hardware. Men har en varmespreder motsatt effekt av hva produsent påstår så burde de i alle fall informere om det. Greit å lære noe nytt dersom så er tilfelle :).

Lenke til kommentar

 

 

Uten å være ekspert på området, synes jeg dette høres rart ut. Mitt inntrykk av varmespredere er, ja nettopp, å spre varmen over en større overflate. Med en god vifte ville jeg tro at mer varme kan flyttes fra varmespreder til luften, enn uten.

 

Hvorfor skulle en rambrikke bli varmere med, enn uten? Det blir jo ikke tilført mer energi?

 

Som sagt så er jeg verket ekspert på fysikk eller kjøling av hardware. Men har en varmespreder motsatt effekt av hva produsent påstår så burde de i alle fall informere om det. Greit å lære noe nytt dersom så er tilfelle :).

6642519[/snapback]

 

Det er godt mulig du har rett, men det blir trangere med varmespredere i ram-slots`a og derfor velger jeg å tro det blir mindre luftflyt og at det blir varmere. Nå prater jeg om passive varmespredere, ikke noe vifte her. Skal ikke si noe for sikkert, dette er bare noe jeg tror og annser som meget mulig. Hadde vært kjekt med en ordentlig test av dette, for å se om de holder på varmen eller gjør det de skal, spre varmen. Men den viktigste funksjonen til varmespredere er etter min mening iallefall ikke å spre varme, det er for at produsentene skal ha sin logo der og at brikkene ser mer tøffe ut og er lettere å gjenkjenne.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig du har rett, men det blir trangere med varmespredere i ram-slots`a og derfor velger jeg å tro det blir mindre luftflyt og at det blir varmere. Nå prater jeg om passive varmespredere, ikke noe vifte her. Skal ikke si noe for sikkert, dette er bare noe jeg tror og annser som meget mulig. Hadde vært kjekt med en ordentlig test av dette, for å se om de holder på varmen eller gjør det de skal, spre varmen. Men den viktigste funksjonen til varmespredere er etter min mening iallefall ikke å spre varme, det er for at produsentene skal ha sin logo der og at brikkene ser mer tøffe ut og er lettere å gjenkjenne.

6642814[/snapback]

 

En annen faktor som kan spille inn er at metallet kan jo også holde på varmen lengre, som en plate på ovnen etc.

 

Uansett. SIden det er så jævla billig tenkte jeg å bestille, men kan noen gi meg svar på om jeg kan kjøre disse brikkene SAMMEN med de jeg har nå? (Specs i profil) :)

 

Edit: Spoilere er føkka i dag.

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar

Hva yter egentlig 2024MB 5 5 5 10 667mhz brikker mot 1024MB 2 2 2 5 500mhz brikker?

 

Tenkte jeg skulle få meg 2 GIG, men usikker på om jeg trenger det.

Mine gode gammle twinmos brikker greier 500Mhz på 2 2 2 5, og er egentlig fornøyd med det, men vil slike brikker som dere har kjøpt øke ytelsen min i spill?

 

Noen som har peiling på dette? tenker på spill først og fremst, og benche programmer!!

 

Mitt system:

 

3700+ @ 3Ghz

DFI NF4 ultra d

Snart X1900GT

Endret av eskarls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...