Gå til innhold

OCZPC-5400 2048MB@Netshop-for godt til å være sant


Kasu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine brikker kjøpt og bestillt 20 juli er endelig levert og på tur i posten :dribble:

 

tomtomtom, du må vel vente til neste runde, men fortvil ikke, ser ut til at NetShop er fair og leverer brikkene til den pris du kjøpte dem for, så du vil også få billige brikker, det er jeg sikker på.

 

Tommel'n opp for NetShop :thumbup:

Lenke til kommentar
Mine brikker kjøpt og bestillt 20 juli er endelig levert og på tur i posten  :dribble:

 

tomtomtom, du må vel vente til neste runde, men fortvil ikke, ser ut til at NetShop er fair og leverer brikkene til den pris du kjøpte dem for, så du vil også få billige brikker, det er jeg sikker på.

 

Tommel'n opp for NetShop  :thumbup:

6598027[/snapback]

 

 

Gratulerer med et godt kjøp, RogerM :) Og gode nyheter for meg. Jeg får smøre meg med tålmodighet. Sendte min bestilling den 23. så jeg er vel lengre bak i køen. Ville blitt skuffet om jeg ikke fikk RAMen til den prisen jeg opprinnelig bestilte den for (2 sett à 2 GB x 795 kr).

Lenke til kommentar

Dette innlegget hører kanskje ikke best hjemme i denne tråden, men her vet jeg at det er likesinnede som vil lese.. :)

 

Jeg fikk RAM-brikkene det diskuteres om i tråden forleden dag (ja, til 795,- :D )

 

Jeg hadde tenkt å bruke dem på et AM2 hovedkort (MSI k9ngm), men leste mye om kompatibilitetsproblemer med OCZ-ram og AM2-hovedkort.

 

Når jeg starter opp maskinen (kontorpc med sempron 3000+ i tillegg til nevnte hovedkort) så starter alle vifter, men det kommer ikke noe "pip" og jeg kommer ikke inn i BIOS.

 

Er det de symptomene jeg kan forvente av ikke-kompatible RAM-brikker??

 

Er det noe annet som vanligvis gir samme symptomer (greit å vite før jeg evt. kjøper nye rambrikker) ?

Lenke til kommentar
Når jeg starter opp maskinen (kontorpc med sempron 3000+ i tillegg til nevnte hovedkort) så starter alle vifter, men det kommer ikke noe "pip" og jeg kommer ikke inn i BIOS.

 

Er det de symptomene jeg kan forvente av ikke-kompatible RAM-brikker??

 

Er det noe annet som vanligvis gir samme symptomer (greit å vite før jeg evt. kjøper nye rambrikker) ?

6600210[/snapback]

 

Kanskje du vil selge brikkene til meg da? :love: Lever i skam over å bare ha kjøpt 1x2GB :cry:

Lenke til kommentar
Når jeg starter opp maskinen (kontorpc med sempron 3000+ i tillegg til nevnte hovedkort) så starter alle vifter, men det kommer ikke noe "pip" og jeg kommer ikke inn i BIOS.

 

Er det de symptomene jeg kan forvente av ikke-kompatible RAM-brikker??

 

Er det noe annet som vanligvis gir samme symptomer (greit å vite før jeg evt. kjøper nye rambrikker) ?

6600210[/snapback]

 

Kanskje du vil selge brikkene til meg da? :love: Lever i skam over å bare ha kjøpt 1x2GB :cry:

6600678[/snapback]

 

Jeg bruker nok heller brikkene i en annen maskin jeg skal bygge til høsten, dessverre :)

Lenke til kommentar
Stian,

 

Är det Nforce 570 kort du har?

I så fall finns det ett bios som man må uppgradera till. Butiken där du köpte kortet borde kunna ta hand om det.

6603718[/snapback]

 

Takk for svar!

 

Det er dette kortet: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=734

 

vet du om det finnes en ny BIOS for dette? Jeg kan jo høre om netshop er villige til å flashe kortet, de har butikk like ved jobben min så kan stikke innom en dag.

 

 

Er forresten mitt problem (ingen POST, kun vifter som snurrer) et typisk symptom på minneproblemer?

 

edit: er samme stiankd som skriver dette, var bare broren min som hadde logget inn, derfor jeg skrev post i et annet navn :)

 

-Stian-

Endret av arianar
Lenke til kommentar
Hmm..det kortet vet jag faktist inte om det finns nya bios till.

6604402[/snapback]

 

 

tror du ikke jeg hadde glemt å feste den 4-pins strømkontakten.... :blush::blush:

 

kom lett inn i BIOS nå, den detekterer 2048mb RAM så jeg antar at alt er OK

 

får windows-cd i morgen, så får testet resten da

 

takk for hjelp uansett, og takk til netshop for billig ram!

Lenke til kommentar

jeg fikk dem i dag, og puttet dem inn med engang.

 

Eneste problemet var at når jeg startet opp og kom til "windows loading screen" så kom det opp et blått bilde hvor det sto at Windows hadde avbrutt opprasjonen slik at pcen ikke skulle bli ødlagt, og at jeg måtte ta kontakt med levrandør hvis jeg skulle ha bios oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Hovedkort Asus P5ND2-SLI Deluxe

 

CPU type Intel Pentium 4 550, 3400 MHz (17 x 200) (CPU sokler 1 LGA775

 

Chipset Nordsiden: nVIDIA nForce4 SLI Intel Edition (C19)

 

RAM sokler 4 DDR2 DIMM

 

PSU: MIST 600W, 24-pin kontakt

 

gfx: MSI RX1900XT Crossfire 512mb

 

Ram: har 2x512 geil ddr 2. (GeIL DDR2-533 1024 MB (2x512)

Lenke til kommentar
Brikkene mine ble levert hjem på døren i går ettermiddag, så da er vel alt i orden. Bortsett fra at jeg ikke har en PC å sette de inn i  :p

 

Får vel legge til et bilde av herligheten også.  ;)

 

post-27516-1154598734_thumb.jpg

6606527[/snapback]

 

Dette er faen meg skam og lureri, jeg fikk bare tilsendt VALUE brikkene, ikke VALUE PRO!

 

Skal ringe dem i morgen, dette aksepterer jeg ikke!

Lenke til kommentar
Inget att gråta blod över tippar jag. Sitter samma chips i de båda.

6608240[/snapback]

 

Vel, jeg har ikke fått den vare jeg har bestillt og betalt for. Jeg bestillte og betalte for value PRO, med KJØLERIBBER, og da mener jeg bestemt det er den vare jeg skal motta, og ikke noe annet.

Endret av RogerM
Lenke til kommentar
Inget att gråta blod över tippar jag. Sitter samma chips i de båda.

6608240[/snapback]

 

Vel, jeg har ikke fått den vare jeg har bestillt og betalt for. Jeg bestillte og betalte for value PRO, med KJØLERIBBER, og da mener jeg bestemt det er den vare jeg skal motta, og ikke noe annet.

6608264[/snapback]

Merkelig! Jeg var nylig og hentet mine, og har også fått brikker uten heatspreaders.

 

mackanz: Brikkene jeg fikk har Aeneon-chiper (AET92F370), er dette Elpida (re-labeled)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...