Gå til innhold

OCZPC-5400 2048MB@Netshop-for godt til å være sant


Kasu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hejsan Quintero,

 

Aeneon är en division hos Infineon och det är inga problem med de vad jag vet.

6609126[/snapback]

Neida, det var ikke det jeg mente. Men du sa tidligere at 1GB-modulene har Elpida-chips:

 

Problemet ligger hos alla som säljer minnen. OCZ, Corsair, Gskill, Kingston etc. Alla som använder Elpidas chips på sina brickor som är av densiteten 1GB per bricka.
Så sa du at både Value og Value Pro har samme chips, og da undres jeg litt over at mine chiper er merket Aeneon. Det tyder vel på at de ikke har samme chips?
Lenke til kommentar
Merkelig! Jeg var nylig og hentet mine, og har også fått brikker uten heatspreaders.

6608956[/snapback]

 

Dette er jo ALARMERENDE ILLE!! Det beviser jo at de sender ut feil brikker bevisst, og at det ikke er snakk om en pakkefeil.

 

Lurer på hvor mange andre kjøpere som har blitt snytt i denne handelen?

 

Dette er IKKE akseptabelt! Dette må da stride mot markedføringsloven! Lokke en hel haug folk til nettsiden ved å legge ut et knalltilbud, og så ikke levere varen!

 

Jeg stopper å skrive mer nå før jeg tar helt av, men jeg er ikke ferdig med denne saken, det skal NetShop få erfare!

Lenke til kommentar

@ RogerM: Jeg vil ikke ta så hard i, men er selvsagt enig i at dette er merkelig. Det er uansett snakk om Value-brikker, så vi har nok fått noe som kan kalles et "tilsvarende produkt" - heatspreadere eller ikke. Jeg har ennå ikke bestemt meg for om jeg vil reklamere, eller beholde de brikkene jeg fikk tilsendt. Synd jeg ikke har mulighet til å teste dem :(

Lenke til kommentar

Det kitet jag har här har i alla fall Elpidas, men det kan ju fort ändra sig sedan det är Valuebrickor.

 

Roger,

 

Jag kan kolla med Netshop i morgon, men jag är säker på att någon därnede har satt valuepro's produktnummer på vanliga value. Därav att en del får med heatspreaders och en del utan. Det är ju bara att skicka tillbaks de på ångerrätt sedan du inte fick det du hade beställt så får du ju pengarna tillbaka. Det är ju det som ångerrätten är till för.

Lenke til kommentar
Det är ju bara att skicka tillbaks de på ångerrätt sedan du inte fick det du hade beställt så får du ju pengarna tillbaka.  Det är ju det som ångerrätten är till för.

6609392[/snapback]

 

Ærede mackanz, den der blir for enkel!

 

Jeg vil ikke ha mine penger tilbake, jeg vil ha den vare jeg har bestillt og betalt for!

 

NetShop har lokket en helg haug handlende kunder til deres nettside, og det må være rimelig å forvente, OG KREVE, at man som kunde får den vare man har handlet og som de har markedsført i nettbutikken på lik linje med andre varer.

 

Da jeg kjøpte og bestillte varen stod der INGENTING om at varen skulle være et begrenset tilbud, "så langt lageret rekker" eller noe i den stil.

 

Vet ikke om jeg misforstår deg, men for meg ser det ut som du prøver å bagatellisere hva NetShop her bedriver.

 

Igjen, du må vel være enig i at alle som har bestillt VALUE PRO brikkene forventer å få dem. Vi har ikke handlet brikkene for å få penger tilbake for deres brudd på markedsføringsloven, vi vil ha BRIKKENE vi har bestillt!

Lenke til kommentar

Enig med RogerM her. Man skal ha det som man har bestilt. Det stod ingenting om at bildet kan avvike fra produktet. Valuebrikkene koster vel dessuten 200 kr mindre enn valuepro-brikkene?

Netshop burde da bare sende ut ramkjølere til de som klager. Større problem er det ikke. Det har vel ingenting å si om det står OCZ eller revoltec på siden av rammen.

Lenke til kommentar

Huhei. Dette var alarmerende.

 

Jeg mener jo selvfølgelig, som RogerM, at vi som kunder har KRAV på produktet vi har kjøpt og betalt. Pengene tilbake på garanti blir jo alt for enkelt. Tilsvarende brikker koster jo nå det dobbelte enn når vi bestilte og betalte. Hvis det er tilfelle at Netshop bevisst har gjort dette, og nekter å bytte brikker, ser jeg meg tvunget til å bestille mitt fremtidige Core 2 Duo-system fra en annen nettbutikk (jeg hadde faktisk tenkt å bruke Netshop)

 

Blir spennende å se når jeg får mine brikker :whistle:

 

Edit: leif

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Jag försöker inte bagatellisera någonting alls. Jag försöker bara hjälpa till så gott det går. Självklart ska ni få med heatspreaders, men just nu är tyvärr Netshop stängt för dagen så det är lite som kan göras tills i morgon i alla fall. Mer Valuepro är garanterat beställt i från OCZ och då är jag säker på att ni får byta. Sänd en epost till retur där så ordnar det sig.

Lenke til kommentar
@RogerM, før man tar helt av så bør man undersøke først hvor feilen ligger osv.

I denne tiden av sommeren jobber tusenvis av ferievikarer i alle bedrifter osv. så shit happens.. ;)

6609696[/snapback]

 

Hehe...ja, det kan være du har rett, men tror nok jeg kan tillate meg å være rimelig misfornøyd og forbannet med tanke på at ram-brikken ikke er den eneste mangelfulle vare jeg har mottatt fra NetShop, og det faktum at jeg ikke er alene om erfaringen. Greit nok å tenke seg at en "ferievikar" kunne ha gjordt en "pakkefeil", men når det viser seg at flere kunder gir de samme tilbakemeldinger om feilvare, så syns jeg argumentene om å "la tvilen komme tiltalte tilgode" begynner å tynne kraftig ut.

Lenke til kommentar
@RogerM, før man tar helt av så bør man undersøke først hvor feilen ligger osv.

I denne tiden av sommeren jobber tusenvis av ferievikarer i alle bedrifter osv. så shit happens.. ;)

6609696[/snapback]

 

Hehe...ja, det kan være du har rett, men tror nok jeg kan tillate meg å være rimelig misfornøyd og forbannet med tanke på at ram-brikken ikke er den eneste mangelfulle vare jeg har mottatt fra NetShop, og det faktum at jeg ikke er alene om erfaringen. Greit nok å tenke seg at en "ferievikar" kunne ha gjordt en "pakkefeil", men når det viser seg at flere kunder gir de samme tilbakemeldinger om feilvare, så syns jeg argumentene om å "la tvilen komme tiltalte tilgode" begynner å tynne kraftig ut.

6609724[/snapback]

 

Joda, er med deg, har sett den andre tråden din også så det så..

Ta kontakt med din(e) leverandør(er) og forklar gamet, slik ordner man opp de fleste sakene her på berget.. ;)

 

mvh

jarmo

Lenke til kommentar

Spørs om denne "gladtråden" utvikler seg til enda en "vi er misfornøyde med Netshop" tråd.

 

Synes Netshop stadig oftere dukker opp med negativ publisitet her på hw.no.

Det overrasker meg egentlig ikke i forhold til mine erfaringer med kundeservicen derfra.

 

Uansett virker det som svindel å selge noe til en billig pris for så å bytte ut bestilt vare med en annen billigere type.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Litt artig å observere utakknemligheten som finnes blant visse personer her i rike Norge.

 

Her har det mest sannsynlig oppstått en feil hos Netshop og før de i det hele tatt er blitt gjort oppmerksomme på denne feilen, er det noen som kommer med beskyldninger om bevisste forsøk på svindel av kundene.

 

Det faktum at dere fikk minnebrikkene til halv pris blir tydeligvis fort glemt når en lar hysteriet råde.

 

Godt mulig jeg er partisk i dette, men jeg hadde jaggu meg ikke laget så mye bråk over et par heatspreadere på et par minnebrikker som i utgangspunktet ikke er racere på overklokking.

 

EDIT: Jeg ber altså ingen om å forsake lover og regler ang. kjøp, men heller å gi Netshop muligheten til å ordne opp før dere skriker om svindel og lureri.

Endret av Pytagoras
Lenke til kommentar
Litt artig å observere utakknemligheten som finnes blant visse personer her i rike Norge.

 

Dette har ingenting med "takknemlighet" å gjøre i det hele tatt. Vi har markedsføringsloven som regulerer disse ting, og heldigvis for det. Hvordan tror du samfunnet vårt ville fungert om selgere fritt frem (og UFORPLIKTET) kunne strø om seg med vanvittige lokketilbud de ikke innfrir. Lokketilbud som kun har til hensikt å lokke kunder til butikken for å skaffe seg mersalg av andre varer, og deretter beskylde kundene for å være utakknemlige hvis de beklager seg over ikke å få lokketilbudet?

Her har det mest sannsynlig oppstått en feil hos Netshop og før de i det hele tatt er blitt gjort oppmerksomme på denne feilen, er det noen som kommer med beskyldninger om bevisste forsøk på svindel av kundene.

"Mest sannsynlig en feil..."? Hvis du begir deg inn på sannsynlighetsberegning, så har vi flere indikasjoner på at det IKKE er en feil enn motsatt. En feil kan det være hvis EN kunde får feil vare, når den samme "feil" skjer overfor en gruppe kunder som har bestilt det samme produkt, så begynner det å lukte.

Det faktum at dere fikk minnebrikkene til halv pris blir tydeligvis fort glemt når en lar hysteriet råde.

Her må det presiseres at varen IKKE var lagt ut på TILBUD, den var priset på lik linje med andre produkter og hadde ingen særbetingelser knyttet til salget.

Vi har IKKE fått den vare vi bestilte til den pris den ble annonsert for, DERIMOT har vi fått en annen vare til halv pris. Hva er det med denne innlysende logikk du ikke forstår?

 

Hvis du virkelig står inne for og forsvarer de holdninger du her gir utrykk for vedrørende god forretningsskikk, eller aller helst total mangel på god forretningsskikk, så vil jeg jo anmode deg om å orientere oss om du noen gang starter nettbutikk, eller begynner å jobbe i en, så vi vet hvilken nettbutikk vi klokelig bør holde oss langt vekk fra.

Endret av RogerM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...