Gå til innhold

Video fra Team Fortress 2 og Portal (Multi)


Anbefalte innlegg

(Nå kommer jeg til å høres veldig negativ ut til sorce, men får så være)

 

Faktisk er det ikke så imponerende å få til tegneseriegrafikk, (mit favorittspill) Neverwinter Nights som kom ut i 2001 hadde også støtte for cell shading(som er hva teknologien heter), selv om det aldri ble brukt i spillet.

 

vet ikke om grafikkstilen vil være så positivt for alle de som likte de tidligere spilla, men til syvende og sist kommer det jo ann på gameplayet da.

6526082[/snapback]

Nå er det vel ikke akkurat det han mener. Source-motoren virker veldig allsidig og solid til å lage mange typer spill ut i fra disse to siste filmene. Nå er den også da designet fra grunn av for fleksibilitet. Cell Shading er ikke noe nytt nei, men det er få spill som har utnyttet teknikken godt nok til nå. Personlig syns jeg Zelda - The Wind Waker det beste eksemplet på hvordan Cell Shading skal brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett hvordan gameplayet blir gidder jeg ikke spille det med den barnslige grafikken der.

6526182[/snapback]

Hehe - for meg er det akkurat motsatt; jeg er så lei de 'liksomrealistiske' og 'tøffe' spillene som alikevel bare utarter seg til total urealisme når man spiller online - der folk løper og skyter samtidig - og treffer - lol.

 

Det finnes jo hundrevis av slike spill/mods på markedet - jeg vil mye heller ha noe som har et litt humor i bunnen og er morsomt å spille og som ikke utgir seg for å være hyperrealistisk.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Uansett hvordan gameplayet blir gidder jeg ikke spille det med den barnslige grafikken der.

6526182[/snapback]

Hehe - for meg er det akkurat motsatt; jeg er så lei de 'liksomrealistiske' og 'tøffe' spillene som alikevel bare utarter seg til total urealisme når man spiller online - der folk løper og skyter samtidig - og treffer - lol.

 

Det finnes jo hundrevis av slike spill/mods på markedet - jeg vil mye heller ha noe som har et litt humor i bunnen og er morsomt å spille og som ikke utgir seg for å være hyperrealistisk.

6526386[/snapback]

 

Fullstendig enig :yes:

Lenke til kommentar

Team Fortress traileren viste jo ikke akkurat mye nytt. Kun en klasse som ikke er gammel. Det skal bli artig å se om grafikken faktisk blir så "karikaturete".

 

Portals-vidoene så helt utrolig gøyal ut. Enkel hygge. Jeg ser for meg at Portals er et sånn spill man kan bli utrolig god i, at det blir som den hoppegreia til Q3. :)

Lenke til kommentar
Uansett hvordan gameplayet blir gidder jeg ikke spille det med den barnslige grafikken der.

6526182[/snapback]

Hehe - for meg er det akkurat motsatt; jeg er så lei de 'liksomrealistiske' og 'tøffe' spillene som alikevel bare utarter seg til total urealisme når man spiller online - der folk løper og skyter samtidig - og treffer - lol.

 

Det finnes jo hundrevis av slike spill/mods på markedet - jeg vil mye heller ha noe som har et litt humor i bunnen og er morsomt å spille og som ikke utgir seg for å være hyperrealistisk.

6526386[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig +1

Lenke til kommentar
Ikke for å skuffe noen, men det der var vel ikke en in-game video? Syntes ikke akkurat det ligna på noe som man kan lage med en source motor da. Mulig jeg tar feil

6526892[/snapback]

Nei, det er ikke in-game. Bare en target render vil jeg tro. Burde ikke være for vanskelig å endre Source til å få til det der, da alt er gjort før, bare ikke i den type spill (om jeg ikke glemmer noen).

Lenke til kommentar
Ikke for å skuffe noen, men det der var vel ikke en in-game video? Syntes ikke akkurat det ligna på noe som man kan lage med en source motor da. Mulig jeg tar feil

6526892[/snapback]

Nei, det er ikke in-game. Bare en target render vil jeg tro. Burde ikke være for vanskelig å endre Source til å få til det der, da alt er gjort før, bare ikke i den type spill (om jeg ikke glemmer noen).

6526993[/snapback]

 

FarCry støtter Celshading.

 

Det ser ikke uber stilig ut i FarCry men det ser helt greit ut.

Lenke til kommentar
Ikke for å skuffe noen, men det der var vel ikke en in-game video? Syntes ikke akkurat det ligna på noe som man kan lage med en source motor da. Mulig jeg tar feil

6526892[/snapback]

Nei, det er ikke in-game. Bare en target render vil jeg tro. Burde ikke være for vanskelig å endre Source til å få til det der, da alt er gjort før, bare ikke i den type spill (om jeg ikke glemmer noen).

6526993[/snapback]

 

FarCry støtter Celshading.

 

Det ser ikke uber stilig ut i FarCry men det ser helt greit ut.

6527835[/snapback]

Stort sett alle grafikk-motorer kan endres til å støttes Cel Shading... Så å si at et spill støtter Cel Shading blir feil. Om utviklerene ville, kunne alle spill i framtiden bruke denne teknikken.

Lenke til kommentar
Portal så morsomt ut. Men skal de lage en helt ny historie eller bare et veldig lite spill uten fiender der vi skal manuvrere oss gjennom vanskelige rom?

6529817[/snapback]

Dette er sikkert mer en blanding av et spill og en techdemo enn et fullverdig spill. Kanskje vi etterhvert vil få gode spill med denne muligheten (da ikke bare som en gimmick). :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Dette er sikkert mer en blanding av et spill og en techdemo enn et fullverdig spill. Kanskje vi etterhvert vil få gode spill med denne muligheten (da ikke bare som en gimmick). :)

6531616[/snapback]

 

Utifra videoen vil jeg si at dette har potensialet til å bli like mye spill som tetris, lemmings eller the incredible machine.

 

Men selvførgelig må de jo lage bra puzzles og øke vansklighetsgraden etterhvert, eller så blir det bare gimmic og techdemo.

Lenke til kommentar
Team Fortress traileren viste jo ikke akkurat mye nytt. Kun en klasse som ikke er gammel.

6526465[/snapback]

 

Faktisk ingen nye klasser, men ikke noe galt i å kopiere sålenge det er gjordt på en bra måte.

 

Men portal var jo orginalt nok da...

6529521[/snapback]

Kopiert? TF2 henter jo klassene sine fra TFC, og TFC er vel snart en... 10 år gammelt? I hvert fall 7-8 år.

Lenke til kommentar
Team Fortress traileren viste jo ikke akkurat mye nytt. Kun en klasse som ikke er gammel.

6526465[/snapback]

 

Faktisk ingen nye klasser, men ikke noe galt i å kopiere sålenge det er gjordt på en bra måte.

 

Men portal var jo orginalt nok da...

6529521[/snapback]

Kopiert? TF2 henter jo klassene sine fra TFC, og TFC er vel snart en... 10 år gammelt? I hvert fall 7-8 år.

6533108[/snapback]

 

Team fortress til Quake 1 er 10 år gammelt ja.. TFC kom vel et halvt år etter halflife ellerno?

Lenke til kommentar
Team Fortress traileren viste jo ikke akkurat mye nytt. Kun en klasse som ikke er gammel.

6526465[/snapback]

 

Faktisk ingen nye klasser, men ikke noe galt i å kopiere sålenge det er gjordt på en bra måte.

 

Men portal var jo orginalt nok da...

6529521[/snapback]

 

Var ikke det jeg mente. Det jeg mente er at det egentlig er litt pointless med en trailer for TF2 som likesågodt kunne være en trailer for TFC. Fantes virkelig Pyro-fyren i TFC? Det kan jeg slettes ikke huske. :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...