Gå til innhold

Video fra Team Fortress 2 og Portal (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken blir nok ikke akkurat slik i TF2 heller. Det du ser i traileren er klart pre-rendered materiale. Hele poenget med traileren er at den skal gi et hint om hvordan den kommer til å bli. Poenget mitt var at de viser klassene i spillet, og de er ikke nye. Med andre ord kunne det likesågodt vært en trailer for TFC. Jeg synes godt traileren til TF2 kunne vist litt mer stuff. Dette var jo kanpt nok stuff til å kalle det for en teaser.

 

EDIT: MiSP, ja jeg mener også at den klassen er ny. Begynte bare å spekulere litt da Civilix sa den ikke var det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Grafikken blir nok ikke akkurat slik i TF2 heller. Det du ser i traileren er klart pre-rendered materiale.

(...)

6534046[/snapback]

Jeg fant følgende på halflife2.net sitt forum:

Valve's Robin Walker (of oldschool Team Fortress Software) said this in an email with the Shacknews content guy:

 

Originally Posted by Robin Walker

Actually, everything in that trailer is in-game. There's some extra screenspace effects on it (depth of field & motion blur), but apart from that it's all just recorded in the game. So yep, that's what the models look like, and that's what 2fort looks like now.

 

Robin.

When asked specifically about which animations are indeed from gameplay, here is Robin's reply. It seems that everything except the Spy animation is indeed actual gameplay footage.

 

Originally Posted by Robin Walker

Almost all of the animations are game anims used while playing (scout run, hwguy firing, etc). The exception is the Spy. We don't have a disguise effect we're happy with yet, so we whipped up that animation to give new players an understanding of what the Spy class is about.

 

We still haven't decided how we'll use screenspace effects. It's more of a design issue than anything else.

 

Robin.

Lenke til kommentar
Fantes virkelig Pyro-fyren i TFC? Det kan jeg slettes ikke huske. :hmm:

6533966[/snapback]

Såvidt jeg har fått med meg, er den klassen ny.

6533981[/snapback]

Pyro var med i TFC. Men nesten ingen som spilte Pyro, trengtes en god del skills for å spille Pyro bra.

Lenke til kommentar
Grafikken blir nok ikke akkurat slik i TF2 heller. Det du ser i traileren er klart pre-rendered materiale.

(...)

6534046[/snapback]

Jeg fant følgende på halflife2.net sitt forum:

Valve's Robin Walker (of oldschool Team Fortress Software) said this in an email with the Shacknews content guy:

 

Originally Posted by Robin Walker

Actually, everything in that trailer is in-game. There's some extra screenspace effects on it (depth of field & motion blur), but apart from that it's all just recorded in the game. So yep, that's what the models look like, and that's what 2fort looks like now.

 

Robin.

When asked specifically about which animations are indeed from gameplay, here is Robin's reply. It seems that everything except the Spy animation is indeed actual gameplay footage.

 

Originally Posted by Robin Walker

Almost all of the animations are game anims used while playing (scout run, hwguy firing, etc). The exception is the Spy. We don't have a disguise effect we're happy with yet, so we whipped up that animation to give new players an understanding of what the Spy class is about.

 

We still haven't decided how we'll use screenspace effects. It's more of a design issue than anything else.

 

Robin.

6534444[/snapback]

 

Som du selv kan lese har de lagt til mer dypte og noen andre effekter til traileren, for at det skal se litt "renere" og mer filmatisk ut. Selvsagt blir grafikken slik karikarert eller whatever det heter, og den blir veldig lik grafikken i traileren - men en bør ikke forvente at en kommer til å spille i en interaktiv film. Det blir sikkert temmelig likt grafikken i DOD:S, bare enda mer "tegneserieaktig".

Lenke til kommentar

Har sett den lassevis av ganger jeg med. Min favoritt er når medicen smekker med hansken. Instant classic. Ellers er sniperen og selvsagt soldieren tidløse begge to.

 

Har sett på at en spilte TFC for 5-8 år siden så har ikke mye forhold til spillet, men gjett om jeg skal ha TF2!

 

..tror jeg rett og slett må se traileren en gang til. ^^

Lenke til kommentar
Fantes virkelig Pyro-fyren i TFC? Det kan jeg slettes ikke huske. :hmm:

6533966[/snapback]

Såvidt jeg har fått med meg, er den klassen ny.

6533981[/snapback]

Pyro var med i TFC. Men nesten ingen som spilte Pyro, trengtes en god del skills for å spille Pyro bra.

6534755[/snapback]

Som allerede sagt; pyro var med:

 

http://www.planethalflife.com/modcentral/t...lasses.htm#Pyro

 

Og til de av dere som mener at en karikert stil ikke passer for TF; det er jo akkurat det det gjør. Originalt sett hadde jo TF en ganske så karikert stil, bare sjekk skjermbildene i linken over.

 

Da Valve opprinnelig planla TF2 var imidlertid stilen blir mer realistisk, men dette var jo lenge før både Battlefield og andre liknende spill gjorde sin entre og tok sin del av dette markedet. Flott at Valve har lyst til å lage noe som ser litt annerledes ut.. Gleder meg nå.

Endret av joac
Lenke til kommentar
Fantes virkelig Pyro-fyren i TFC? Det kan jeg slettes ikke huske. :hmm:

6533966[/snapback]

Såvidt jeg har fått med meg, er den klassen ny.

6533981[/snapback]

Pyro var med i TFC. Men nesten ingen som spilte Pyro, trengtes en god del skills for å spille Pyro bra.

6534755[/snapback]

Som allerede sagt; pyro var med:

 

http://www.planethalflife.com/modcentral/t...lasses.htm#Pyro

 

Og til de av dere som mener at en karikert stil ikke passer for TF; det er jo akkurat det det gjør. Originalt sett hadde jo TF en ganske så karikert stil, bare sjekk skjermbildene i linken over.

 

Da Valve opprinnelig planla TF2 var imidlertid stilen blir mer realistisk, men dette var jo lenge før både Battlefield og andre liknende spill gjorde sin entre og tok sin del av dette markedet. Flott at Valve har lyst til å lage noe som ser litt annerledes ut.. Gleder meg nå.

6540890[/snapback]

Skjermbildene der er vel de gamle modellene?

 

Jeg har i hvertfall andre modeller på min utgave av TFC, kan hende det er fordi jeg har GotY versjonen av half life. (Nei jeg har ikke installert noen custom modeller).

Lenke til kommentar
Skjermbildene der er vel de gamle modellene?

 

Jeg har i hvertfall andre modeller på min utgave av TFC, kan hende det er fordi jeg har GotY versjonen av half life. (Nei jeg har ikke installert noen custom modeller).

6541960[/snapback]

 

Jepp, skjermbildene er de gamle originale modellene. Senere ble TFC lansert med nye modeller under navnet Team Fortress 1.5

Lenke til kommentar
Mer interessant er kanskje Team Fortress 2...

Det er jeg fullstendig uenig i. Portals virker som et utrolig spennende spill. Får håpe at spillbarheten blir like bra som det så ut til i traileren.

 

Ellers likte jeg godt den visuelle stilen i TF2. Men jeg lurer litt på hvordan inntrykket blir når man har mange spillere av samme klasse (visuelt sett). Hver av disse klassene har en modell det oser unik personlighet fra, og nettopp da blir det litt funky å se flere av samme modell sammen. I mange andre spill har du varianter av en generell soldat eller et generell swat-team-medlem. Da gjør det ikke noe at flere er kliss like. Disse modellene er så unike at to like modeller vil framstå som kopier, siden også personligheten blir en del av modellen. I andre spill kan de være like utenpå, men det betyr ikke at de er like inni uniformene også. :hmm:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Mer interessant er kanskje Team Fortress 2...

Det er jeg fullstendig uenig i. Portals virker som et utrolig spennende spill. Får håpe at spillbarheten blir like bra som det så ut til i traileren.

6566048[/snapback]

Selv om jeg også har store forhåpninger til dette spillet, vil jeg ikke satse på en revolusjonerende god spillbarhet. Portals er mer et eksperiment for å teste ut et bestemt gameplayelement, senere får vi nok fulle spill med denne muligheten.

Lenke til kommentar
Selv om jeg også har store forhåpninger til dette spillet, vil jeg ikke satse på en revolusjonerende god spillbarhet. Portals er mer et eksperiment for å teste ut et bestemt gameplayelement, senere får vi nok fulle spill med denne muligheten.

6568910[/snapback]

Hva definerer du som fulle spill? Jeg vil fremdeles si at Portals vil være et fullverdig spill selv om det er helt blottet for story, bare det inneholder nok brett og utfordringer til å vare en stund. Det kan argumenteres for at puzzlespill kun er "et eksperiment for å teste ut et bestemt gameplayelement". Det kan fremdeles være et fullgodt spill, bare det har nok utfortringer.

Lenke til kommentar
Mer interessant er kanskje Team Fortress 2...

Ellers likte jeg godt den visuelle stilen i TF2. Men jeg lurer litt på hvordan inntrykket blir når man har mange spillere av samme klasse (visuelt sett). Hver av disse klassene har en modell det oser unik personlighet fra, og nettopp da blir det litt funky å se flere av samme modell sammen. I mange andre spill har du varianter av en generell soldat eller et generell swat-team-medlem. Da gjør det ikke noe at flere er kliss like. Disse modellene er så unike at to like modeller vil framstå som kopier, siden også personligheten blir en del av modellen. I andre spill kan de være like utenpå, men det betyr ikke at de er like inni uniformene også. :hmm:

6566048[/snapback]

Så fordi modellene er mer unike og uvanlige vil det ikke fungere å se 2 av dem samtidig? Kan ikke skjønne at det skal spille noen rolle, hovedpunktene i TFC var gameplay og teamplay, og ikke det visuelle. Alle enginnerene, medicene, HWguyene, osv osv ser kliss like ut der også, og både engi og hwguy har et ganske unikt design der også, altså man ser ikke bare en uniform, man ser at det er en ganske karakteristisk modell. Ser ikke helt hvorfor det er så galt at om man ser 2 like modeller ved sidene av hverandre så er det mye verre når de 2 modellene er unike og spesielle enn om de bare er nok en klon i uniform.

Lenke til kommentar
Alle enginnerene, medicene, HWguyene, osv osv ser kliss like ut der også, og både engi og hwguy har et ganske unikt design der også, altså man ser ikke bare en uniform, man ser at det er en ganske karakteristisk modell. Ser ikke helt hvorfor det er så galt at om man ser 2 like modeller ved sidene av hverandre så er det mye verre når de 2 modellene er unike og spesielle enn om de bare er nok en klon i uniform.

6573697[/snapback]

Nå syns jeg det oser mye mer personlighet av modellene i TF2 enn TFC, nesten slik at de kunne hatt hver sin rolle i en Pixar-film, så der syns jeg det er forskjell. Men det er jo en individuell sak hva man syns om like personer (jeg mener at modellene blir mer personer enn klasser). Jeg syns det ville være litt underlig å se f.eks. tre Darth Vader'e som løper sammen i et multiplayer Star Wars spill. Tre Stormtroopere ville man derimot ikke reagere på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...