Gå til innhold

Peter Molyneux klarer aldri å holde kjeft

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eurogamer:

"Fable 2 should be everything you expect, then 10 times more that you don't expect - and that doesn't just apply to this one [magical unknown feature]... I almost said it then! - that applies to the whole game."

Noen andre som har denne fyren langt opp i halsen etter det første Fable-spillet? :)

Endret av thomanil
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
ehm nei, heller langt oppi halsen siden det ble snakk om Black & White  :sick:

6518241[/snapback]

Sant. Det morsomme er at etter Black & White og Fable sa han "jeg har lært leksa mi, skal slutte å hype så voldsomt".

Så lenge varte altså det...

Endret av thomanil
Skrevet

Hype ja! Kjedelige saker,det gjelder alt faktisk!

Er jo nesten bare til å grave seg ned den tiden spillet er under utvikling,og bare vente til det står i hyllene. :whistle:

Skrevet
Pøff, han har gitt spillere haugevis med geniale titler, så å snakke i begeistret ordelag om kommende spill, må da absolutt være lov.

6518802[/snapback]

Ikke når han lover mer enn han kan holde og spill som ikke infrir hypinga hans.

Hyping må få være lov, men til en viss grense.

Skrevet (endret)
Pøff, han har gitt spillere haugevis med geniale titler, så å snakke i begeistret ordelag om kommende spill, må da absolutt være lov.

6518802[/snapback]

Populous og Syndicate var dødsbra, etter det har det stort sett vært "meh" synes nå jeg. Og de titlene begynner å bli ganske gamle. :)

PS JEG VIL HA ET NYTT SYNDICATE-SPILL! Kremt. Beklager.

Endret av thomanil
Skrevet

Han snakker litt vel høytidelig om sine spill før de kommer ja. The Movies, The Sims, Black & White, Fable... Alle disse er utrolig bra og nyvinnende på noen punkter, men i forhold til det ekstreme potensiale spillene hans har. Spill som "The Movies" kan ha uendelige muligheter, men likevel velger han å kun gjøre det "helt greit". Legg inn et halvår (eller kanskje litt mer) med arbeid, så har man raskt tiårets største spill!

Men neida.

Jeg synes Fable er et helt greit spill, men det har også potensiale til å være så mye mer enn det er. Du har alle disse fjompete tingene du kan gjøre (rape, fjerte, kysse, fornærme, osv), noe som er artig, da man liksom kan gå og rape i trynet til byvakten, og se han bli forbannet og løpe etter deg - Problemet er nettopp det at han utnytter aldri mulighetene helt. Man kan, om man vil, rape i trynet til byvakten, men ingen ting skjer! Vakten kommer ikke etter deg, han bare sier "æsj", så skjer det ikke mer. Blir ikke denne funksjonen _litt_ meningsløs når den finnes uten å ha noen hensikt? Når den ikke påvirker spillet?

Slike eksempler finner vi i omtrent hvert hans spill.

Dessuten har vi jo den utrolig irriterende skrytingen hans. Han snakker om sine spill som om de 110% sikkert kommer til å bli tidenes beste spill, og etter dette spillet finnes det intet. Det vil aldri noen gang i ettertid komme et spill som er bedre enn hans. Når spillet hans kommer ut, og alle tenker "helvete, dette var da ikke tidenes beste spill!", så sitter han og bare sier "meh, det var da et godt forsøk likevel - nå, over til neste prosjekt, og nå er jeg sikker, dette blir tidenes beste spill".

Jeg ser frem til Fable 2, da det helt sikkert blir bedre enn 1'ern, og spillene hans generelt er da veldig flotte, de. Problemet er jo at han selv hyper spillet til himmel og helvete.

Skrevet

Peter Molyneux lover mye, han lover alt. Holder sjelden alt han lover. Men produktet er jo i bunn og grunn aldri skuffende.

Mange av titlene hans har nyskapning i seg, han legger vekt på ting som andre glemmer bort. Jeg synes fyren er ganske genial egentlig.

Jeg likte Fable veldig godt, så lenge det varte. Gleder meg til Nr.2 i rekken

Skrevet
Fable.. Er det et spill for en som er semi-glad i rpg spill?

Elsket Kotor 1 & 2.

6520203[/snapback]

Finnes nok de som vil si det ja, selv hatet jeg Fable. Alt ble for falskt og uinterresant. Du kan jo gi det et forsøk, men spillet lover langt mer enn det leverer ;)

Skrevet

Sammenliknet med andre spillutviklere som sitter med en PR-mann ved sida si som sier "We can't comment on that yet" og "We're not ready to reveal anything about that yet" til annethvert spørsmål, er det en fryd å intervju Peter Molyneux som virkelig brenner for det han gjør og er villig til å dele ambisjonene sine i intervjuer. Så får det heller være at ambisjonene ikke alltid blir realitet.

Skrevet

Tja, Peter Molyneux bærer det respekt av. Mannen har flere meget utrolige inovative spill bak seg, og vet hva han snakker om. Ambisjoner er ikke vondt ment i spilleverden, hadde kanskje flere vært som Molyneux så hadde vi kanskje had en del inovative spill her annet enn oppgulp fra EA (som virkelig blir hyppet).

Jeg for min del kunne godt tenkt meg til Dungeon Keeper 3 jeg. Fable hadde en interesangt historie, selv om det RPG messig ble for simpelt for de garva RPG frelste, men nå består nå ikke bare verden av garva RPG spillere. Noen liker NwN og kotor mens andre liker Fable. Smaken er som baken.

Jeg for min del liker begge deler, "amatørmessig" eller ei. Kan hende de garva spillene har masse valg, men jeg for min del gidder ikke enkelte ganger å lese gjennom 3 leksikon av en instruksjonsmanual bare for å finne ut hvordan jeg starter spillet. Da liker jeg mer spill som f.eks Fable hvor du kommer raskt igang med spillet. Mens andre ganger er det motsatt.

Skrevet

Må nå huske at Molyneux når går ut og snakker om ett spill for første gang, så er det svert ofte ganske tidlig i produksjonen mens de fleste ideene bare er på papir. Fable ble vel annonsert 3-4 år før det kom ut, kanskje enda tidligere, og mange av ideene som satt igjenn hos folk (voksende trær?) var nettopp det, Ideer.

Fable var ett gøy spill, men alle de som forventet tidenes beste rpg må huske at Molyneux er best kjent for spill innenfor strategi/simulering.

Ser frem til flere intervjuer om ting som ikke kommer med i spillet =3

Skrevet (endret)
Sammenliknet med andre spillutviklere som sitter med en PR-mann ved sida si som sier "We can't comment on that yet" og "We're not ready to reveal anything about that yet" til annethvert spørsmål, er det en fryd å intervju Peter Molyneux som virkelig brenner for det han gjør og er villig til å dele ambisjonene sine i intervjuer. Så får det heller være at ambisjonene ikke alltid blir realitet.

6520237[/snapback]

Du kan virkelig ikke mene det? Synes du virkelig det er mye bedre å se på et intervju som serverer løgn etter løgn, og heller et dårligere spill, enn å få "we cannot give any certain answers at this time", og et bedre spill?

Dark By Design: Ja, Fable er det perfekte spill for de som er semi-glad i rollespill. For de som er interessert i litt mer ordentlige rollespill, som ikke prøver å "ha noe for alle", så er nok tynn is du beveger deg ut på ved å prøve dette spillet. Det er mer et action-adventure med RPG-elementer enn et rollespill.

Neppe, du snakker litt i ring om deg selv nå. Å si at han lover masse som han ikke kan holde, men at spillene ikke skuffer... Om man lover masse greier om spillet sitt, og ikke klarer å holde det - på langt nær - blir jo selvsagt spillet skuffende. Det skulle jo være mye mer enn det det er. Men jeg tror jeg vet hva du mener, spillene hans er som oftest solide, ja. De er aldri direkte dårlige spill - de kunne bare vært så mye bedre.

Blomvik, om spillet er i et tidlig stadie, så går man ikke ut og lover at spillet skal bli alt det forgjengeren var, og hundre ganger mer. Det blir det samme som å si at han spill blir det beste noen sinne, og alle andre spill i verden er bare møkk. Slik gjør man bare ikke. En så erfaren mann burde forstå dette. Jeg tror det er nettopp det han gjør. Han vet at spillene ikke kommer til å bli slik som han sier de blir. Han bare sier det for å tjene ekstra penger. Molyneux er egentlig EA i form av en person.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Du kan virkelig ikke mene det? Synes du virkelig det er mye bedre å se på et intervju som serverer løgn etter løgn, og heller et dårligere spill, enn å få "we cannot give any certain answers at this time", og et bedre spill?

Jeg vil nå ikke si at Molyneux serverer løgner akkurat. Han kan enkelte ganger leverer spill som ikke helt infrir våre "krav" til spillet, men han er i alle fall ikke som EA som lover gang på gang på gang og holder 0% av hva de lover, men heller spyr ut en expansion som de lover skal inneholde det de lovet forrige gang men igjen ikke inneholder noe av det de lovte.

Nei jeg liker Molyneux veldig godt. Mannen har ambisjoner og har bevist at han kan levere kvalitet. Kanskje ikke Fable oppfylte de kravene til frihet som ble lovet, men like fult er spillet inovativt og nyskapende.

Jeg for min del foretrekker nyskapning og inovative løsninger (og et selskap med en mann som tør å satse utradisjonelt) fremfor selskap som leverer samme søpla gang på gang på gang og lever på ting som er gjort før mediemessig fremfor å satse nytt hele tiden.

Skrevet (endret)

Jeg fant forøvrig hele intervjuet med Molyneux på filmform hos EurogamerTV.

Han sier veldig mye annet fornuftig når han ikke snakker spesifikt om sitt neste prosjekt (det er bare når han slår over til Maestro Hype-Machine at jeg blir irritert. :))

En ting jeg ikke helt forstår er hvorfor noen kaller Fable "innovativt og nyskapende".

Det hadde selvfølgelig vært det hvis det vanvittige feature-settet Molyneux lovde hadde vært implementert ved launch, men slik det endelige spillet så ut? Jeg ser det ikke.

Jeg spilte ganske grundig gjennom det meste av spillet, og følte ikke det var mye nytt der. F.eks: "Velg mellom ond og god side ved valgene du foretar" ble gjort mye bedre tidligere av KOTOR. Emoticons? Prøv alle MMO-spill siden MUD'ene på søttitallet.

Mulig det er noe jeg har glemt eller ikke ser her, i så fall er jeg åpen for korreksjon. :) Misforstå meg imidlertid rett, Fable var et solid action-rpg med mye moro... som dessverre absolutt ikke rakk opp til knærne på hypen under utviklingen av spillet. Da jeg spilte det tenkte jeg hele tiden på alt det de tydeligvis hadde kuttet \ skalert ned i forhold til det som ble lovet. Ironisk nok hadde jeg kost meg litt mer med spillet / tatt det for hva det var dersom Molyneux hadde holdt kjeft mens det ble utviklet (eller hvis jeg hadde latt være å følge med på bransjen, hehe).

Black and White på sin side var derimot innovativt... men ikke et fryktelig bra spill.

*Dukker for flammene*

Endret av thomanil
Skrevet

Jeg vil heller ha en som er engasjert, og snakker om spillet sitt som om det var det eneste som betydde, enn en som bare svarer "Shut up! It's done when it's done. Got it?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...