Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon


mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

  1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

    • Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg til Europa-datoene kommer, Har blitt medlem av MetClub nå så da skal det sikres billetter tidlig. ^^ Etter hva jeg forstod bekreftet vel Lars at de kom til Oslo, så da bør den være i boks. Tror også jeg kommer til å dra til et annet land også, for eksempel England eller Tyskland. Det holder ikke med bare én Metallica-konsert. :p Om de samtidig legger inn noen utendørsdatoer til sommeren så hadde ikke det gjort noe heller, men ser på det som lite sannsynlig all den tid de har besøkt Norge veldig mye de siste årene. Blir vel i så fall tredje konsert her på under to år om de kommer på nyåret.

 

Tenker på å bli medlem av metclub jeg også, men jeg venter til det er bekreftet at de kommer, er jo hovedsaklig får å få billetter tidlig jeg blir medlem:P

 

Når du registrerer deg, tar de noen dager før du får en kode eller noe slikt? eller får du medlemskapet med en gang?

Lenke til kommentar
Fikk Live Shit: Binge & Purge til bursdagen min i dag, men dessverre var det USA-sone på den, så fikk ikke spilt av DVD'ene :( Byttet det inn i tilgodelapp hod Platekompaniet. Kanskje det blir noen andre Metallicavideoer, selv om jeg hadde jævlig lyst på akkurat live-opptak fra '88 til '92 :dontgetit:

 

Prøv å se om det går ann å stille inn dvd-spilleren din slik at den blir sonefri? Jeg gjorde det da jeg kjøpte min hvertfall.

 

Ellers kan du jo prøve å se den på pc, men jeg antar at det ikke gir samme gleden.

 

Grattis med dagen forresten :)

Lenke til kommentar
Hørt ganske mye på AJFA i det siste. Har kommet frem til at den nesten er bedre en Ride The Lighting, er kansje fordi jeg er ganske lei RTL, men men :)

 

Jeg hørte på Ride the Lightning i går på full guffe med headset på. Jeg gjorde faktisk ikke noe annet, satt de nesten 50 minuttene og hørte på skiva. Det var en av de beste musikkopplevelsene jeg har hatt på en god stund, hadde glemt hvor fantastisk skiva egentlig er.

 

Fight Fire with Fire er så hard at nakkehårene reiser seg. Vokalen til James på denne låta er helt rått. Og tittellåta er også helt fantastisk, for noen riff. Escape var den som gav meg mest i går, tenker på siste to minuttene ca, med den intense riffingen og den alarmen i bakgrunnen. Der og da satt jeg og gliste rått.

 

Man får mer ut av musikken når man hører på den høyt og på headset syntes jeg, man får med seg mange detaljer man som oftest ikke får med seg. Som f.eks at Cliff Burton synger med på siste refrenget på Creeping Death f.eks.

 

AJFA vil for alltid være min favoritt, men jeg syntes Ride the Lightning kan måle seg med Master of Puppets, lett.

 

Det er ganske sykt å tenke på at Metallica lagde slik kompleks musikk allerede som "smågutter". Å lage en låt som The Call of Ktulu som 20-åringer står det respekt av. Den kompleksiteten i musikken allerede da, som skulle videreføres til selve mesterverket innenfor progga thrash; ...and Justice for All.

Lenke til kommentar
Hørt ganske mye på AJFA i det siste. Har kommet frem til at den nesten er bedre en Ride The Lighting, er kansje fordi jeg er ganske lei RTL, men men :)

 

Jeg hørte på Ride the Lightning i går på full guffe med headset på. Jeg gjorde faktisk ikke noe annet, satt de nesten 50 minuttene og hørte på skiva. Det var en av de beste musikkopplevelsene jeg har hatt på en god stund, hadde glemt hvor fantastisk skiva egentlig er.

 

Fight Fire with Fire er så hard at nakkehårene reiser seg. Vokalen til James på denne låta er helt rått. Og tittellåta er også helt fantastisk, for noen riff. Escape var den som gav meg mest i går, tenker på siste to minuttene ca, med den intense riffingen og den alarmen i bakgrunnen. Der og da satt jeg og gliste rått.

 

Man får mer ut av musikken når man hører på den høyt og på headset syntes jeg, man får med seg mange detaljer man som oftest ikke får med seg. Som f.eks at Cliff Burton synger med på siste refrenget på Creeping Death f.eks.

 

AJFA vil for alltid være min favoritt, men jeg syntes Ride the Lightning kan måle seg med Master of Puppets, lett.

 

Det er ganske sykt å tenke på at Metallica lagde slik kompleks musikk allerede som "smågutter". Å lage en låt som The Call of Ktulu som 20-åringer står det respekt av. Den kompleksiteten i musikken allerede da, som skulle videreføres til selve mesterverket innenfor progga thrash; ...and Justice for All.

 

Fight Fire With Fire, er så digg. Den startet perfekt med den rolige saken, så kommer plutselig en bra bombe med el-gitar og fete riff, nayse trommer og perfekt stemme.

 

Blackned er en av mine favoritter for dagen egentlig :)

Lenke til kommentar
Tenker på å bli medlem av metclub jeg også, men jeg venter til det er bekreftet at de kommer, er jo hovedsaklig får å få billetter tidlig jeg blir medlem:P

 

Når du registrerer deg, tar de noen dager før du får en kode eller noe slikt? eller får du medlemskapet med en gang?

Får det med en gang.

Lenke til kommentar

March 7 Stockholm, Sweden Globen Tickets on sale Oct. 20 at 9 AM

March 8 Stockholm, Sweden Globen Tickets on sale Oct. 20 at 9 AM

June 14 Helsinki, Finland Hartwell Arena Tickets on sale Oct. 20 at 9 AM

June 15 Helsinki, Finland Hartwell Arena Tickets on sale Oct. 20 at 9 AM

June 17 Oslo, Norway Spektrum Tickets on sale Oct. 20 at 9 AM

July 20 Copenhagen, Denmark Copenhagen Forum Tickets on sale Oct. 20 at 10 AM

July 22 Copenhagen, Denmark Copenhagen Forum Tickets on sale Oct. 20 at 10 AM

July 23 Copenhagen, Denmark Copenhagen Forum Tickets on sale Oct. 20 at 10 AM

 

:D Skal iallfall på den i Spektrum og de 3 i Køben :p Fant nettopp ut at 7-8 mars er en helg, da blir det nok dem også :D Bare håper jeg får billetter...

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar

Samme her :) Tipper jeg tar den i spektrum og i de i Køben, jeg og :)

 

Må bare ha reisefølle på over 18 for å gjøre ting litt lettere.. :p

 

Litt skuffende med bare en dato i Norge, men jaja, køben er ikke langt unna :) Men hva tror folket billettprisene i spektrum blir? Blir nok dyrt tenker jeg.. Skulle valgt Telenor Arena i stedet, men di ville visst spille litt mer intimt tror jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...