meanbean Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Hei Legger ut litt bilder fra bilen til en kamerat eg har bygd Carputer og anlegg i siste veka. Carputeren består av en gammel HP laptop med 1.4 celeron-m prosessor og 512mb ram og 40gb harddisk. Skjermen er knust så den var erklert død. Som skjerm brukes en 7"LCD med TV I tillegg til Touch styring har eg valgt å montere inn en iMON fjernkontroll Selfølgelig er det montert inn en GPS Som software kjøres Windows XP Pro Norsk SP2 med Roadrunner og Map Monkey med Skandinaviske kart. Med K-lite som codec for video. Det ligger en USB-hub i hanskerommet og en som er tilgjengelig gjennom skipose hullet. For å lade pcen er det kjøpt inn en lader fra Clas Ohlson Laptop lader Anlegget er koblet rett på lydkortet på maskina. Lydmessig ble det over all forventning. Komponenter som inngår er Pioneer 12" 3004SPL sub i 42 liters kasse i hjul brønnen Link Pioneer 2veis sett i orginal hull både framme og bak PPI PC650 6x50w driver front og baksetta Alpine V12 4x40w Bokoblet på hver spole på subben Desse forsterkerene er mine og bare på utlån. Har ikkje bil da eg er "fattig" student som bor midt i sentrum av Trondheim. En har mye rart i skapet etter mange år.... Det vert innkjøp av nye forsterkere etter hver men det jobbes med å få med leverandører på litt sponsing. Det er kjapt gjort å bytte forsterkere da alt er forberedd for det.
Marvil Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Fet bil.. Kunne trengt ligg mer senking, men.. Åssen er det å bruke laptop i bil..? Ingen problemer med treg harddisk under kjøring pga bevegelse i bilen..?
meanbean Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Skrevet 9. juli 2006 (endret) Den kjører med M5 understell. Og en 520 motor er litt lettere enn en M5 motor Han har liggande senkefjører men den er so herlig å kjøre at han gidder ikkje skrue meir no. Den skal til Rudskogen neste helg. E heilt problem fritt å bruke laptop. Den ligg på en 2cm tjukk skumgummi plate. Einaste problemet er at den ikkje gidd våkne opp fra hvile modus utenom ved trykk på touch paden. Over neste helg skal eg lodde meg rett på bryteren, så inntil videre skal den stå på 24/7. Er stort batteri på bilen så det skal gå greit. den vert brukt hver dag framover uansett Endret 9. juli 2006 av meanbean
- mOtz^ - Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Den skjermen din fristet noe utrolig!! Har veldig lyst på carputer jeg også, men det koster.
meanbean Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 skulle egentilg kjøpe uten tv mottaker men pga at dei ikkje hadde på lager ble det en sånn. har ikkje testa ut tv eller radio enda
TKV Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 (endret) Enig i at den var litt høy. Sleng den i bakken! Ellers fet bil. Er det spinnerfelger på den? Endret 12. juli 2006 av TKV
Stonescream Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Kanskje slenge den gamle laptopen jeg har liggende inn i bilen også. Skal skifte noen signalkabler litt senere så må ut med deksler så kan legge opp vga kabel og annet når jeg først er igang.
kremt Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 En tullepost slettet jarmo 6513294[/snapback] Fint at du tok den, var ganske så grov
meanbean Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Skrevet 18. juli 2006 Slå av hvilemodus?? Poenget er at den mangler en metode å få vekka den opp etter at den har tatt seg en hvilepause. Greit nok at bilen har 100Ah batteri men det er begrenset hvor lenge den kan stå med pc og lader på før bilen er tom for strøm Men når eg får tid skal eg fram med lodde bolt med fin tupp og lodde meg innpå bryteren. Det er SMD så det er ikkje lett men skal nok greie det tenker eg.
Christian. Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Går vel ann å vekke den fra hvilemodus med tastatur? isåfall kunne vel et trådløst vært tingen.
bergaloevera Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Ta av spinners felgene er du snill... Få på noen fete 18" eller 19" med KANT! Endret 30. juli 2006 av MicrolaXx
meanbean Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Smaken er som baken....... Skal en bil vere Pimp så skal den vere pimp..... Etter å ha brukt 17k på felger så bytter en ikkje ned i størrelse 18" er faktisk det minste som kan settes på......
Melvin Snerken Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Egentlig det eneste som mangler er vel senkesett..
meanbean Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Skrevet 24. juli 2006 (endret) Er nok mulig det kommer på etter hvert, men eg tviler.... den er herlig å kjøre. stiv og god Det ble endelig innkjøp av nye forsterkere. Autohifi.no / Frekvens hadde messe tilbud under Gatebil treffet på Rudskogen. Dei hadde redusert prisane kratig, var samme pris som forsterkarane har på www.megabillig.no og en fikk "vanlig" norsk garanti og reklamasjons rettigheiter. Det ble en Rockford Fosgate Power T10001bd Rockford Fosgate Power T10001bd I databladet som følgte med var den målt til 1066w med 2ohm..... Nok det på en 12" Til å drive front sett og hattehylle sett så ble det en Rockford Fosgate Power T4004 Vart veldig bra. Subforsterkaren er eit dyr... har mer krefter i den enn subben greier å absorbere. Bilder kommer når eg har fått bygd om laptopen så eg får ekstern power knapp, for å legge den i dvale Endret 26. juli 2006 av meanbean
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå