Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carputer BMW 520 med M5 optikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Legger ut litt bilder fra bilen til en kamerat eg har bygd Carputer og anlegg i siste veka.

Bilde1.jpg

Bilde2.jpg

Bilde3.jpg

Bilde4.jpg

Bilde5.jpg

Bilde6.jpg

Bilde7.jpg

Bilde8.jpg

Carputeren består av en gammel HP laptop med 1.4 celeron-m prosessor og 512mb ram og 40gb harddisk. Skjermen er knust så den var erklert død.

Som skjerm brukes en 7"LCD med TV

I tillegg til Touch styring har eg valgt å montere inn en iMON fjernkontroll

Selfølgelig er det montert inn en GPS

Som software kjøres Windows XP Pro Norsk SP2 med Roadrunner og Map Monkey med Skandinaviske kart. Med K-lite som codec for video.

Det ligger en USB-hub i hanskerommet og en som er tilgjengelig gjennom skipose hullet.

For å lade pcen er det kjøpt inn en lader fra Clas Ohlson Laptop lader

Anlegget er koblet rett på lydkortet på maskina. Lydmessig ble det over all forventning.

Komponenter som inngår er

Pioneer 12" 3004SPL sub i 42 liters kasse i hjul brønnen Link

Pioneer 2veis sett i orginal hull både framme og bak

PPI PC650 6x50w driver front og baksetta

Alpine V12 4x40w Bokoblet på hver spole på subben

Desse forsterkerene er mine og bare på utlån. Har ikkje bil da eg er "fattig" student som bor midt i sentrum av Trondheim. En har mye rart i skapet etter mange år....

Det vert innkjøp av nye forsterkere etter hver men det jobbes med å få med leverandører på litt sponsing. Det er kjapt gjort å bytte forsterkere da alt er forberedd for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fet bil.. :)

Kunne trengt ligg mer senking, men..

Åssen er det å bruke laptop i bil..? Ingen problemer med treg harddisk under kjøring pga bevegelse i bilen..?

Skrevet (endret)

Den kjører med M5 understell.

Og en 520 motor er litt lettere enn en M5 motor

Han har liggande senkefjører men den er so herlig å kjøre at han gidder ikkje skrue meir no.

Den skal til Rudskogen neste helg.

E heilt problem fritt å bruke laptop. Den ligg på en 2cm tjukk skumgummi plate.

Einaste problemet er at den ikkje gidd våkne opp fra hvile modus utenom ved trykk på touch paden.

Over neste helg skal eg lodde meg rett på bryteren, så inntil videre skal den stå på 24/7. Er stort batteri på bilen så det skal gå greit. den vert brukt hver dag framover uansett

Endret av meanbean
Skrevet (endret)

Enig i at den var litt høy. Sleng den i bakken! :p

Ellers fet bil.

Er det spinnerfelger på den?

Endret av TKV
Skrevet

Kanskje slenge den gamle laptopen jeg har liggende inn i bilen også.

Skal skifte noen signalkabler litt senere så må ut med deksler så kan legge opp vga kabel og annet når jeg først er igang.

Skrevet

Slå av hvilemodus??

Poenget er at den mangler en metode å få vekka den opp etter at den har tatt seg en hvilepause.

Greit nok at bilen har 100Ah batteri men det er begrenset hvor lenge den kan stå med pc og lader på før bilen er tom for strøm

Men når eg får tid skal eg fram med lodde bolt med fin tupp og lodde meg innpå bryteren. Det er SMD så det er ikkje lett men skal nok greie det tenker eg.

Skrevet

Smaken er som baken.......

Skal en bil vere Pimp så skal den vere pimp.....

Etter å ha brukt 17k på felger så bytter en ikkje ned i størrelse

18" er faktisk det minste som kan settes på......

Skrevet (endret)

Er nok mulig det kommer på etter hvert, men eg tviler.... den er herlig å kjøre. stiv og god

Det ble endelig innkjøp av nye forsterkere.

Autohifi.no / Frekvens hadde messe tilbud under Gatebil treffet på Rudskogen.

Dei hadde redusert prisane kratig, var samme pris som forsterkarane har på www.megabillig.no og en fikk "vanlig" norsk garanti og reklamasjons rettigheiter.

Det ble en Rockford Fosgate Power T10001bd

Rockford Fosgate Power T10001bd

I databladet som følgte med var den målt til 1066w med 2ohm.....

Nok det på en 12"

Til å drive front sett og hattehylle sett så ble det en Rockford Fosgate Power T4004

Vart veldig bra. Subforsterkaren er eit dyr... har mer krefter i den enn subben greier å absorbere.

Bilder kommer når eg har fått bygd om laptopen så eg får ekstern power knapp, for å legge den i dvale

Endret av meanbean

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...