Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Skulle heller hatt "Hva er bremselengden din 150-50km/h". Hoho, testa det i går, fy faen det gikk "fort". 4-stemplers kaliper framme. Oj. Bremsa så hardt at kjølevæska spruta ut av ekspansjonstanken og opp på panseret og ruta :p

Skrevet (endret)

Ødela Toppen på Min '92 VW Golf 3 GTD 1,9TDK ved 170Km/t. Dette var MAKSFART.

Var :)

------

Volvo'n jeg har nå orker knapt 140km/t. DET er pga utvekslinga. Hadde 4000rpm da, men hadde hatt bedre utveksling så hadde jeg hatt mer å hente. GLATT ;)

Endret av Svirre91
Skrevet

Forteste jeg har kjørt med postbilen, Toyota Hiace (ett eller annet diesel) var 140. Føltes som å ratte et klesskap.

Posten kom fort fram sommeren 08. :D

Skrevet

Forteste jeg har kjørt med postbilen, Toyota Hiace (ett eller annet diesel) var 140. Føltes som å ratte et klesskap.

Posten kom fort fram sommeren 08. :D

Jeg har ved noen anledninger kjørt Kia Besta og det var omtrent som og kjøre et badekar så jeg skjønner følelsen..

:-)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Ford Sierra Stasjonsvogn. 4x4 og 2.9L 24V Scorpio Cosworth motor.

Har en Toppfart på 250km/t. Hadde nok klart litt mer om det hadde vert ett gir til.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

SKAL være 243km/t på min RX7 Cab, menne.. Ja, har ikke veier til å teste slikt i fattimannsdelen av Norge.

Skrevet

må si meg skeptisk der.

Ellers, ny fartsrekkord med passaten min i går: 190

1.6l 100 hk ;)

Kan si jeg ahr fått den opp i 195 siden jeg skrev dette inlegget, og det er max uansett, greier ikek presse den mer en det :p
Skrevet (endret)

200km/t på GPS, usikker på om det er en sperre der eller noe, men fikk den ikke over 220 på nåla...

Den akser greit til 160-170, da dør den ut litt, men trenger ikke noe mer enn det :D

Endret av aklla
Skrevet

Et spørsmål til de tøffe gutta her som kjører fort: Hva slags dekk kjører dere på? Hvilken hastighetsmerking?

På Audi'en var det påsatt dekk med hastighetskode V (240 km/t).

På ThunderAce'n var det ZR+Y (>300 km/t).

:)

Skrevet (endret)

Et spørsmål til de tøffe gutta her som kjører fort: Hva slags dekk kjører dere på? Hvilken hastighetsmerking?

Husker ikke heeelt hvilke dekk jeg har på, men mener å huske at de er hastighetsmerket Y, altså 300km/t

Har EBC Ultimax Sport (USR) skiver og Greenstuff klosser, så bremsingen skal gå greit det også :)

edit: har sjekket, de skal tåle 300km/t...

Endret av aklla
Skrevet

Og far som kjøpte bilen til deg synes det er kjemperått?

Har ikke peiling på hvor fort min går, men har aldri kjørt fortere enn 140 på speedoen med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...