Gå til innhold

Installere drivere for S-ATA i windows (via)


Omar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et FIC K8-800t hovedkort ( :cry: )

 

Hver gang jeg formaterer osv må jeg innstalere noen ekstra drivere ved hjelp av diskett ved å trykke F6 rett etter windows CD'en har boota for å legge til ekstra SCSI drivere eller hva det nå heter.

 

Saken her at jeg nå har windows på en vanlig ATA/IDE disk, men jeg vil fortsatt bruke S-ATA disken som lagringsplass.

Problemet er at jeg ikke finner disken i Windows.

 

ps. Ikke no flaming pls.

 

 

edit: PC'en finner disken. Jeg kan se den i bios på channel 3 master. Main disken er channel 0 master om det i det hele tatt har noe som helst å si.

Endret av Omar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i Device Manager (Enhetsbehandling), Der skal du finne diskene.

En mulighet er at du finner et gult spørsmålstegn, det viser at det mangler en driver. Slike drivere følger som regel med på en CD til hovedkortet.

 

En annen plass å sjekke er Disk Management. Der ser man om disken er partisjonert, hvis ikke så har den ingen bokstav og vil ikke vises.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bumper denne nå.

 

Har enda ikke fått has på problemet, og jeg er ganske gira på å få det til å funke nå!

 

Det ligger windows xp + mye annet på disken så den er partisjonert.

 

Husk at hovedkortet mitt er veldig sært, og det har aldri funnet disken tidligere uten at jeg har innstallert drivere under windows installasjonen!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få installert disse driverne i windows.

Lenke til kommentar

Det er da ikke "veldig sært" at man må bruke en floppy med drivere under installasjonen. Det er normalt ikke noe problem.

Drivere til Windows er noe annet, og de kommer som regel fra en CD som følger med hovedkortet. Disse installeres i Windows.

 

Skal du få hjelp så må du gi noen opplysninger. Hvis du ikke finner ut hvordan du leser Enhetsbehandling og Diskbehandling så bør du legge ut bilder.

Lenke til kommentar
Det er da ikke "veldig sært" at man må bruke en floppy med drivere under installasjonen. Det er normalt ikke noe problem.

 

Har aldri vært no problem heller.

 

Skal du få hjelp så må du gi noen opplysninger. Hvis du ikke finner ut hvordan du leser Enhetsbehandling og Diskbehandling så bør du legge ut bilder.

 

Finner ikke disken i enhetsbehandling eller diskbehandling... det eneste stedet jeg ser den er i bios

 

Har ikke cden til hovedkortet, og FIC har lagt ned ftpen med driverne... GG

Endret av Omar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...