Gå til innhold

Søke om utsettelse av militæret


Mira

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var innkalt til førstegangstjeneste den 1.april. Bare tre dager før jeg skulle dra fikk jeg innvilget 3 mnd utsettelse pga eksamen osv. Det betyr at jeg skal inn i midten av August. Det er bare det at jeg har forferdelig lite lyst. Min videregående utdanning har tatt fire år, og jeg skal begynne på juss til høsten. Noe som tar fem år. Derfor har jeg nå tenkt å søke om utsettelse. Er det noen som har noe erfaring med hva som er vikig å få med i en slik søknad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg var innkalt til førstegangstjeneste den 1.april. Bare tre dager før jeg skulle dra fikk jeg innvilget 3 mnd utsettelse pga eksamen osv. Det betyr at jeg skal inn i midten av August. Det er bare det at jeg har forferdelig lite lyst. Min videregående utdanning har tatt fire år, og jeg skal begynne på juss til høsten. Noe som tar fem år. Derfor har jeg nå tenkt å søke om utsettelse. Er det noen som har noe erfaring med hva som er vikig å få med i en slik søknad?

6432154[/snapback]

 

Vet ikke om lovverket har forandra seg siden jeg var inne, men jeg vet ihvertfall at dersom du har kommet inn på skole, og melder fra til den at du skal i militæret (seff fremlegge dokumentasjon) så blir plassen på skolen holdt av til deg.

 

Jeg ville nå tro at det er dette forsvaret kan legge som argument. Nå er jeg ikke 100% sikker åssen det er idag, da det er 7 år siden jeg dimma.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har søkt om utsettelse før. Da skrev jeg hvorfor jeg ville ha utsettelse (skole) og la ved dokumentasjon på skoleplass. Jeg sørget også for å krydre med uttalelser som at jeg veldig gjerne vil inn senere med mer interessant tjeneste basert på den ferdige utdannelsen, og hvordan militæret kunne dra god nytte av mine erfaringer fra utdannelsen. Jeg la også stor vekt på hvordan jeg alt hadde kommet til rette på studiestedet og hadde etablert meg et kontaktnett som ville være kritisk å miste.

 

Det gikk fint. Har ikke hørt fra de siden og det var 4 år siden.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...