Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke forvent at samtlige C2D klokker sinnsykt langt. De fleste *gode* overklokks vi har sett hittil stammer sikkert fra en viss uke (24-25) og fra en viss fabrikk med gode wafere osv. Hvis jeg har forstått korrekt, så sies det at kjerner laget fra ytterst på wafer-platen har kortere bølgelengde, og kan derfor nå høyere frekvenser.

 

Om 4 GHz er stabilt 24/7 på vann kommer an på mange faktorer, deriblant om du i det hele tatt klarer å nå så høyt og om du bruker aktiv kjøling på NB ved høy volt. Jeg tror vi bør ta de fleste tester hittil med en liten klype salt og ikke håpe på for mye. Klarer jeg 400 MHz FSB med min når den tid kommer, sier jeg meg mer enn fornøyd.

 

Edit: Husk å skru av HyperPath 3 ...

6648809[/snapback]

Når jeg en gang kjøper C2D vil jeg bli missfornøyd om jeg ikke når 485 FSB på en E6300 eller E6400. Alt avhenger av hovedkortet som jeg kan se, har sett flere retail cpuer som "er med" på såpass høy FSB.

6648992[/snapback]

 

Tror med stor sannsynlighet at du blir misfornøyt , den personen som fikk 485fsb på sin E6300 klarte enda høyere klokk på Asus P5B hovedkortet med samme chipset ,men ikke alle prosessorer klokker like bra ,noe jeg selv har erfart.

Jeg klarer å få min E6600 prime stabil på 3,4ghz 1,57V med Asus P5w dh deluxe som regnes for å være det beste overklokkings kortet for disse prosessorene,

men mange på extreme forumet du henviser til har klart opp til 4ghz med denne prosessoren uten noe ekstremkjøling

det høyeste jeg har klart med min E6600 er 3,6ghz men da med spenning på høye 1.6volt og ustabilt.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå bestillt en 6400. Sprengte budsjettet, men skitt la gå. :)

 

Har ikke bestemt meg for HK. Trenger å kunne kjøre divider på RAM, men trenger IKKE crossfire/sli. Klokking er det viktigste, men greit med flere SATA og mulighet for diverse raid- funksjoner. Har spurt om dette før i tråden, men ingen tips. Sikkert ikke så enkelt da det er så begrenset med HK- varianter foreløpig.

 

Er det noen HK som takler divider samt høy FSB?

 

Er det en ide å vente på kort med andre brikkesett, og når er disse ventet?

 

Målet mitt er å nå langt uten at det koster skjorta. :thumbup:

Lenke til kommentar

hifiking

Wow. Hvilken RAM og hva hastighet kjører den på? 1:1?

 

siacx

restarter på 340FSB ok. Da kjører PC 6400 RAMën din på 440MHz?

 

Virker som man bør kjøpe veldig rask ram så får man mye bang for buck.

Dette er så spennende min MSI K8N Neo Platinum med 754 3200+ vil ikke overclocke med 1MHz engang.

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor bra/ikke bra DFI Infinity 975X/G er egnet til å overklokke en E6600?

6706287[/snapback]

 

Her og her er en start... Ellers så finnes jo Google... :)

6706348[/snapback]

 

Takker! :) Klart jeg kunne googlet, men akkurat nå er nettforbindelsen så svak at ting vanligvis crasher før jeg kommer ut til selve infoen. Blir bedre på mandag, da er ADSL2+ et faktum i nyekåken min. :)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
hifiking

Wow. Hvilken RAM og hva hastighet kjører den på? 1:1?

 

siacx

restarter på 340FSB ok. Da kjører PC 6400 RAMën din på 440MHz?

 

Virker som man bør kjøpe veldig rask ram så får man mye bang for buck.

Dette er så spennende min MSI K8N Neo Platinum med 754 3200+ vil ikke overclocke med 1MHz engang.

6704766[/snapback]

 

Den er på 413 Mhz. Står i hvertfall det på CPU-Z :)

Hadde nok ikke vært dumt å kjøpe litt raskere RAM nei, men trenger foreløpig ikke det. Gav i underkant av 13000 for den nye maskina og det er en helt grei pris og synes at systemet virker meget stabilt selv på overklokking. Høyeste temp har vært på 31 grader(cpu). Har også klokka skjermkortet litt og det virker bra. Så jeg er veldig fornøyd med mitt nye Conroe system. Absolutt å anbefale, forøvrig første gang jeg bygger Intel pc selv. Måtte krangle litt, men vel verdt det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...