Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor langt har dere klart å presse 680i kortene deres..? jeg sliter vanvittig med fsb hull på mitt evga kort, men har vært oppe i 469 på det meste med min E6300.. trenger ram som klarer 1:1, tror jeg skal klare 500Mhz med riktig divider.

7895685[/snapback]

 

Jeg klarer i hvertfall 440 FSB på mitt EVGA kort, men skal du overklokke ville jeg gått for et Intel P965 kort. For eksempel Asus P5B Deluxe.

 

 

Etter å ha vært litt vekke fra forumet i noen uker nå, så er jeg tilbake - Med oppdateringer!

 

Jeg som ikke trodde min E6600 uke 29 ville komme langt... Her er mitt hittil beste resultat: CPU-Z validation 3960 Mhz

 

Jeg er sånn stort sett fornøyd med det, men tror at hvis jeg hadde hatt et annet HK, så ville jeg kommet lengre, ettersom mitt EVGA kort blir mer og mer ustailt for hvert sekund det kjører på over 430 Fsb. Jeg klarer forresten å benche på 3915 Mhz, så tror ikke at 4 Ghz vil bli et problem hvis jeg skaffer meg et Asus P5B kort.

 

EDIT: Skal se om jeg klarer 4 Ghz i helgen. Det er 5-10 minus grader her i bergen, så er ikke umulig hvis jeg bare får det kaldt nok i rommet :) Sist klarte jeg nesten 25k i 3dmark05 og nesten 16k i 3dmark06

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

nei, den er vekke den :)

 

Jeg skal overklokke i kveld/natt regner jeg med ;) fikk et par brae scores med mine 2 8800GTS kort på 680/2100 og med CPU på 3915 Mhz, men glemte å lagre bildene (de lå i mine bilder, da jeg formaterte) så må gjøre de igjen. Regner med å klare det i kveld ;) (-5 grader ute, og vannkjølingen klarer seg bra. (hadde 30-35 grader idle på 3.9 Ghz forige gang, og load på litt over 50 grader. Volt var på ca. 1.7 og romtemp rundt 0 grader.)

 

Wish me luck :D kommer med resultater i morgen regner jeg med.

 

EDIT: Fjernet unødvendig quoting :)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
fikk et par brae scores med mine 2 8800GTS kort på 680/2100 og med CPU på 3915 Mhz, men glemte å lagre bildene (de lå i mine bilder)

hva var scoren da :p

synes den hastigheten på sjermkortet ditt er fryktelig kraftig, er det ikke varmt? ny vifte?

7908179[/snapback]

 

Joda, de er vel mellom 50 og 60 på de hastighetene, men så må du huske at jeg har -5 til 5 grader i rommet, som er ganske kaldt, og at den kjøleren som følger med er veldig god. I tillegg så avgir ikke SPU noe spesiellt med varme inni kabinettet, ettersom dette blir ført utenfor via. vannkjølingen. Mener å huske at scoern i 3DMark06 var 15900 eller litt over 16000, og i 3dmark05 var den rett over 24000.

Lenke til kommentar

Skal prøve meg på 3.4 24/7 med en god del testing nå på tirsdag, da har jeg fått satt på big typhoonen.

 

Eneste jeg blir litt skeptisk til er at jeg har p4 i en p8 kontakt, men vi får se hvor høyt det går(hiper 580w type-r).

 

Samme hvor høyt det skulle gå skulle i alle fall ikke ram'en være et problem. Men et PSU bytte til en 850-1000w'er blir det nok når jeg har litt penger igjen.

Lenke til kommentar
Wee :) ManagHead. Tror du må gjør plass for en til i 4 Ghz klubben :) Klarte 4 Ghz i går. Kunne ikke benche på det, men fikk validert i hvertfall ;)

 

CPU-Z Validation

 

Hadde jeg hatt et Intel P965 HK, ville jeg nok kommet enda lengre, for mitt EVGA kort er bra i perioder - men det har også sine dårlige stunder.

7911193[/snapback]

Mhm, du mangler 8h Orthos da :tease:

7913046[/snapback]

 

:cry:

 

Men skal klokke opp igjen i dag, og se om jeg får kjørt 3dmark06. kanskje se om jeg får til superPI 1M på over 4 Ghz. Nå som jeg har klart det, er det ezy. Tror at hvis det hadde vært litt kaldere, så kunne jeg benchet på enda mer. car ca. 0 gradfer ute, og rundt det samme inne på rommet)

 

EDIT: Nå som man har klart 8 Ghz lurer jeg på hvor lenge det er til noen klarer over 10 Ghz. Går sikkert en god stund ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Jeg har ett lite problem:

Nå kjører jeg 378x9 (3400mhz) med 1.3750v på core satt i bios(1.296v i cpu z)

-pci frekvens på 101 og 33.33mhz

-Minnet kjører på 756mhz og 2.15v(orginalt:2v) dette fungerer fint.

 

Saken er den at sitter jeg minnet på 2volt, NOE SOM ER ORIGINALT, starter ikke pc`en opp, og får feilmelding om at overklokkingen mislykkes.

Hvorfor skjer dette? Rammen er jo liksom ddr2 pc6400 800mhz 2volts..

 

Prøver jeg 400x9 (3600mhz) og 1.4250v på core (satt i bios) og alt det samme over, skjer det samme.

HJELP! hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
hvis du har på auto er det mulig at pcn selv setter den høyere enn 2,0v. prrøv 2,1

7940180[/snapback]

fungerer ikke på auto. Men har volten på 2.15 prøvd 2.1v også.

FSB:DRAM 1:1 Eneste som fungerer er 378x9 og 1.3650v og oppover. minne kjører på 756mhz. med en gang jeg skifter på bus speed ,vil den ikke (oppover)

Lenke til kommentar

Antistatisk lenke er for pyser :p har aldri brukt noe sånt. Faktisk så monterte jeg min PC til ca. 15k+ på teppegulvet :p kanskje ikke så lurt, men gikk helt fint i alle fall ;)

 

Normalt monterer jeg på et bord, pluss jeg tar i kabinettet for å "utlade" meg selv.

 

3.5 Ghz skal ikke være noe problem Rhoads :)

Lenke til kommentar

Zap!

 

Oi.... :ohmy: der røy pcen min :dontgetit:

 

Best å være på den sikre siden, men du kan utlade deg med å ta i noe som er jordet, som en pc som er plugget i veggen, eller en stål vask.

 

Men du må kansje være litt forskiktig om du er i treningsbukse og løper mye opp og ned trapper og rundt i huset for å hente verktøy og sånt, fordi da kan du bygge opp en ladning i deg, som ikke lades ut når du tar i pcen fordi den er ikke plugga i.

 

Men skal selv mekke på pcen i dag, med treningsbukse :D

Bare å være litt forsiktig.

Lenke til kommentar

Teppet fjerner jeg, pc'en er plugga ut, men tar i kabinett/stikkontakt jording. Går bare i olastoff/bomull.

 

Men vil ikke ta noen sjanser, er spesielt redd for cpu. Aner ikke hvorfor men føler bare på meg at den er litt ekstra sensitiv. Men vurderer faktisk å kjøpe litt neopren, glass og sandpapir og få slipt IHS'en.

 

Fant ut at min cpu temperatur var falsk, da jeg overklokka den ble den -55 i div programmer, men ca det samme Ai booster :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...