Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg innbilte meg at E Plus bare kom med C2, men lurer på at jeg så en på XS som hadde fått C1 :hmm:

7848675[/snapback]

 

...tror det er riktig,jeg har vært borti 5-6 P5B E Plus,alle med C2.

 

Og nå skal det bil spennende å se,for jeg fikk akoratt mail fra ###.no at mitt P5B E Pluss kort er sendt nå med posten. Da bør også det være et C2. Men lurer på om det klarer 554fsb stock som mitt forrige.

 

Uansett,det skal voltmoddes for LN2 action :cool:

 

 

.....og den orthosen er noe av det feteste jeg har sett på en E6400 noensinne :dribble:

 

Gleder meg til min Overklokk SS :)

Lenke til kommentar

Vcore er 1,560V. Det bråker litt ja, selv om jeg har skjermet den litt og.

 

Forresten, jeg har et problem! Setter jeg minnetimings til 3 så vil ikke systemet poste! Har ikke noe å si hvilken av dem jeg justerer, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. 4-4-4-4 er som dere ser helt stabilt (2,15V), og har prøvd opp til 2,4V samt en hel bråte med bioser. Noen? :dontgetit:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Forresten, jeg har et problem! Setter jeg minnetimings til 3 så vil ikke systemet poste! Har ikke noe å si hvilken av dem jeg justerer, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. 4-4-4-4 er som dere ser helt stabilt (2,15V), og har prøvd opp til 2,4V samt en hel bråte med bioser. Noen? :dontgetit:

7849038[/snapback]

 

8500C5? Har også prøvd å få disse til å kjøre cl3 - uten hell må sies.. Tror det bare er sånn det er med disse.

 

mvh r.-

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Først åpner du et vindu med Prime95, så kopierer du adressen til .exe filen Prime95 og limer den inn i Start>Kjør med anførselstegn forran og bak. f. eks. "C:\Documents and Settings\Programmer\Prime95/prime95.exe"

 

Bak dette trykker du mellomrom èn gang, og skriver -An, da skal det se slik ut (eksempel): "C:\Documents and Settings\Programmer\Prime95/prime95.exe" -An

 

Nå går du inn i et av vinduene til PRime95 og inn på menyen Advanced>Affinity... Der tar du vekk markeringen på "Let program run on any CPU" og skiver 0 i ruten som er der.

Deretter gjør du det samme i den andre ruten med Prime95, bare at der skriver du 1 i ruten der du skreiv 0 i forrige rute.

Lenke til kommentar

Det er greit å kjøre 2 prime 95 på en c2d. Kjøre Prime 95 "torture" test blir det samme som orthos "blend" cirka.

 

Vil du kjøre Prime95 er det helt ok,men jeg ser ingen grunn til ikke å kjøre orthos hvis det er priming du skal gjøre på en c2d.

Og du slipper å innstallere orthos,det er bare å åpne zip/rar fila og kjøre.

 

En fin minnetest er også og kjøre 2x32M superpi,superpi er egentlig ingen standard for stabilitet spør du meg,jeg har kjørt superpi1M på en ustabil maskin mange ganger. Men 32M er bedre i det henseende. Må kjøre 2x32M på en c2d da hvis en skal teste superstabilitet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noe rev. C2 av ASUS Commando. Tror jeg skal ha det kortet, og har planer om 4Ghz på det, og kanskje mere. Derfor vil jeg gjerne vite om jeg skal spørre om de har C2 rev. Tror faktisk jeg skal gå for vannkjøling med Peltier, og da klare ganske god overklokking. Håper på en 100% overklokk, men er uansett fornøyd med 4Ghz da.

Lenke til kommentar

Riktig gutter, på 965 chipsettet er det mye viktigere med minnehastighet enn stramme timinger,timinger er seff viktig,men speed er viktigere. På 975x derimot er det anneledes, og 680i. Jeg har fått best eller like bra superpi1m på 4-4-4-10 som på 4-3-4-8, dette er testet rundt 1100mhz på mine Crucial 10th anni. brikker. På et 975x chipsett ville dette ha gjort utslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...