Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet, men det gjør jo alle 680i kort, pluss jeg skal bytte det i et Asus P5N32-E kort. Og har ikke testet skikkelig enda, for kan være CPUen som holder igjen. Den vil ikke noe mye over 4 Ghz, altså 450 fsb er høyeste hittil med multiplier 9. Selv syntes jeg det er ok å klare 4 Ghz så ;) Kan jo benche på over 3950 Mhz hittil, og det var på en varm dag (4-5 grader i rommet der jeg testet. Liker meg bedre med 4-5 minusgrader)

 

EDIT: Pluss jeg fikk kortet for en del under 2000 kr ;)

 

EDIT2: Det er jo ikke det beste kortet for overklokking av CPU da, da er det Intel P965 som gjelder, men det kan ikke jeg ha, pga. jeg kjører SLI :) Liker godt mine to 8800GTS som klokker bra.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Tror det Iceman :) Vet at den i hvertfall har vært testet på nettet. Tror den er testet på anandtech men er ikke sikker.

 

EDIT: Forstår ikke poenget med dette da. Den prosessoren der kommer nok til å være svindyr, og eneste forskjellen på den og min E6600 (andres E6600 og) er at den har litt høyere FSB. Den har samme multiplier, som gjør at den kan bare klokkes littegran.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Enig exin89 ;) Hvorfor leverte du inn HKet? døde det eller? Jeg har også EVGA 680i kortet, og her fungerer det bra, eneste er at det ikke klokker så bra. Maks FSB ligger på rundt 450.

 

EDIT: Er ingen voltmods eller noe sånt på kortet

7948560[/snapback]

 

Max FBS 450 på et klokke kort som koster 2000kr :whistle:

7949457[/snapback]

 

 

Dette er faktisk bra på nForce hk for Intel.

Disse korta er ikke lette å klokke med.. så det er bra resultater "christhoper909-been-to-vacation" viser til her.. :D

Lenke til kommentar

Ferie og ferie da TL1000S :p

 

Men uansett, så forstod i alle fall jeg at Hellemyr ikke mente at jeg er en dårlig klokker;)

 

Men han har helt rett - for nesten 2000 kr, skulle du nesten forvente noe bedre enn det jeg har oppnådd. Er ikke så mange som har oppnådd emr enn meg på EVGA kortet, men på Asus P5N32-E SLI er det en del som har klart 500 FSB, derfor jeg har lyst på det i stedenfor ;) I tillegg til at det har en bedre plassering av SB.

 

Men uansett så visste jeg at ikke det ville klokke så ekstremt langt, men det er jo omtrent det samme som Intel 975X klokker, og mye bedre enn tidligere Nforce kort ;) Så alt i alt er jeg fornøyd med kortet, sånn generellt.

Lenke til kommentar
Noen som veit hvor jeg får stilt Multi. Finner ikke noe instilling for det i BIOS.

7948672[/snapback]

Hvis du har noe liknende Cool and Quiet (veit ikke hva det heter på Intel, men veit de har en versjon de å), så prøv og skru av det, hvis du finner det i BIOS ;)

Er hvertfall det som sperra det når jeg fikk mitt kort, tok litt tid og finne det ut :) , men nå har jo jeg AMD og da :whistle:

 

Foreløpig er jeg fornøyd med kortet, men det starter ikke når jeg trykker save and exit i bios, det skrur seg bare av så jeg må skru på igjen. I tillegg bruker det mye tid på å starte opp fra jeg trykker på knappen til det kommer noe på skjermen.

7948672[/snapback]

Har samma problemet med mitt ASUS jeg å, har ikke finni noen løsning på det, men det kommer bare når jeg klokker som værst :p

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Dette er faktisk bra på nForce hk for Intel.

Disse korta er ikke lette å klokke med.. så det er bra resultater "christhoper909-been-to-vacation" viser til her.. :D

7950854[/snapback]

Jeg er ganske uenig i det du sier der. Det EVGA kortet er det veldig lett å klokke på. Og ikke så mye innstillinger man kan stille på. Mitt klarte 465-470, men da var det stopp. Kjørte aldri noe bench over 462.5FSB som da er 3.7Ghz. Det var helt stabilt. Så min erfaring av EVGA kortet er at det er veldig lett å klokke med, og at det bare stopper en plass mellom 450 og 500FSB. Hvis man skal over det må man nok modde det eller noe.

 

ASUS Commando kortet mitt har jeg ikke fått testa 500FSB med siden jeg ikke har finni noe Multiplier innstilling. Gidder ikke sleppe inn kulda for å sjekke hva HK klarer når jeg bare kan stille ned multi et hakk eller to. Jeg klarer ihvertfall 500*7 med Big Typhoon VX'n. Så skal ihvertfall få testa om jeg kan klare 4Ghz hvis jeg bare får det kaldt nok her.

 

Vurderer å lage en luftkjøler som henter kulde fra utsiden av vinduet og gjennom en kjøleribbe og så ut av vinduet igjen for å få mata på med kald luft hele tida. Jeg sender lufta ut igjen fordi at den kan være ganske fuktig ute for tida. Eller så får jeg bare åpne vinduer og dører for å få kaldt rom her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har ikke hatt "pølsefingrene" i slike hk, og til tross for enkelte som kan ha god erfaring, vil jeg fremdeles holde meg unna nForce for Intel.

Har sett altfor mange som sliter både med klokking og døde hk til at jeg synes det virker som noe jeg vil bruke tid og penger på..

Uansett.. pt. er det vel bare CPU og skjermkort som får meg til å legge ut over 2k på *en* komponent.

Kan sikkert endre seg det.. må jo si at jeg har brutt noen prinsipper etterhvert som "hobby'n" har tatt overhånd (var jo bestemt på at det kun skulle være billige demovarer og Celeron som skulle kjøpes til å begynne med).. :D

Lenke til kommentar
Jer er veldig fornøyd med Asus P5N-E SLI kortet mitt (650i), men ett kort flere burde teste er Abit QuadGT, klokker endel bedre enn P5B og er raskere (bruker 1066 strap over 400).

7955872[/snapback]

 

 

Får Abit QuadGT på mandag,skal putte på vannkjølinga, cpu og nb. Så får vi håpe på litt kaldt vær, kortet skal testes hardt. Forrige Abit AB9 Pro klarte jeg ca. 470fsb rett ut av esken og 533fsb med vmch mod. Har STORE forhåpninger til dette nye QuadGT kortet.

 

Har jo 554fsb på Asus P5B E Pluskortet mitt uten mods, håper på nermere 550fsb uten mods :) Gammel Abitfan sjø :D

Lenke til kommentar

Blir gøy,men 1066strap over 400fsb er MEGET tøft, jeg har testa litt på asuskortet og fant ut at hvis du beholder relativt stramme timinger så begynner det å bli tøft rundt 470fsb. Det krever minne som er meget bra,høy volt og tunga rett i munnen :cool:

 

Latency på min test med 4-4-4-10 var under 48ns ved 475 fsb@1066 strap.

Men ytelsen er sykt bra i forhold til 1333 strap. Tror en E6600 er det perfekte match med det kortet og et sett med Micron D9XXX minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...