Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Du kan jo gjøre en enkel test for å se om det er hovedkortet sin feil.

 

Du setter multien til 6-7 og FSB til 450, booter den ikke da, så er det hovedkortet som holder deg igjenn.

7834378[/snapback]

 

 

Tror multi'en er låst, kan ikke se hvordan jeg kan justere den!

 

Fra MSI forumet er det flere med samme HK som har FSB over 360 med Vcore under 1.4volt :hmm:

7834599[/snapback]

Du kan justere den nedover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo gjøre en enkel test for å se om det er hovedkortet sin feil.

 

Du setter multien til 6-7 og FSB til 450, booter den ikke da, så er det hovedkortet som holder deg igjenn.

7834378[/snapback]

 

 

Tror multi'en er låst, kan ikke se hvordan jeg kan justere den!

 

Fra MSI forumet er det flere med samme HK som har FSB over 360 med Vcore under 1.4volt :hmm:

7834599[/snapback]

 

Du skreiv at det er første forsøk, så eg spør: Har du låst PCI porten til 33,33 mhz?

Lenke til kommentar
Går nå til innkjøp av 680i SLI kort så for vi se om jeg slår min gamel validering på 3870Mhz

7835446[/snapback]

Her går 680i kortet ut av huset, tror jeg skal ha et ASUS P5B-E PLUS. Har hørt mye bra om det. og at det var en god overklokker. Skal nok se om jeg klarer 4Ghz eller mere med det.

Lenke til kommentar
Vel det PLUS er vansklig å få tak i nå, men jeg vet råd :evil:

7840080[/snapback]

Komplett har 26stk på lager da. Så tror ikke det skal bli noe problem egentlig. Vurderer også ASUS P5N32-E SLI, men virker ikke som noen av 680i korta liker 500FSB+ Og i tillegg sliter de endel med temperaturer under overklokking. Så blir nok et P5B-E PLUS og vannkjøle det.

Lenke til kommentar
Skal dere overklokke hadde det vært kjekt å få det seineste C2 rev. Ta og ring butikken dere bestiller i før dere bestiller for å høre. Er det litt service der så sjekker de det. Jeg har gjort det flere ganger for å forsikre meg at jeg får det jeg vil bestille.

7843978[/snapback]

Er det da snakk om PLUS eller Dlx når det gjelder rev. 2? Skal ha PLUS nå, og vil ha det beste hvis det er 2 rev. på det kortet.

Lenke til kommentar

Vet iallefall at det gjelder E Plus,helt sikkert DLX også. Tror faktisk de fleste NYE 965 er på C2 rev nå,men det bør selvfølgelig sjekkes,og grunnen til at jeg sier dette er forde det virker som om du får en litt bedre (les høyere fsb) overklokk på C2 i forhold til C1.

 

Gigabyte sine 965 er også ute med C2,men vilke det gjelder er jeg usikker på.

 

Jeg skal prøve å finne ut hva som er forskjell på C1/C2. Om det er forandring i chipsett eller komponenter vet jeg faktisk ikke,noe må det være for det er en liten forskjell.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting her:

 

Jeg spiller ikke. Jeg er opptatt av en stillegående maskin. Jeg ser mye på film og jobber med mye kontorapplikasjoner. Store word dokumenter, programmering og litt i annet i den retningen.

 

Jeg har invistert i en WD Raptor 74GB og 2GB Corsair PC6400C4 minnet. I tillegg har jeg P5B deluxe, som sikkert er helt overkill for mitt bruk, siden jeg ikke bruker WiFi delen.

 

Vil jeg ha noe å tjene på å OC min CPU (E6400) ?

 

Ønsker seriøse svar :)

 

som sagt, ingen gamer, whatsoever :)

 

EDIT:

 

Ingen som vil hjelpe meg?

Og jeg prøvde å klokke maskina mi, men det blodnekta den. Har ikke vært noe stress før, men så fikk jeg ny ram, Corsair PC6400C4 2GB kit og da ville den ikke. Vil jo helst ha 1:1 på timingsene mine.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Lurer på en ting her:

 

Jeg spiller ikke. Jeg er opptatt av en stillegående maskin. Jeg ser mye på film og jobber med mye kontorapplikasjoner. Store word dokumenter, programmering og litt i annet i den retningen.

 

Jeg har invistert i en WD Raptor 74GB og 2GB Corsair PC6400C4 minnet. I tillegg har jeg P5B deluxe, som sikkert er helt overkill for mitt bruk, siden jeg ikke bruker WiFi delen.

 

Vil jeg ha noe å tjene på å OC min CPU (E6400) ?

 

Ønsker seriøse svar :)

 

som sagt, ingen gamer, whatsoever :)

 

EDIT:

 

Ingen som vil hjelpe meg?

Og jeg prøvde å klokke maskina mi, men det blodnekta den. Har ikke vært noe stress før, men så fikk jeg ny ram, Corsair PC6400C4 2GB kit og da ville den ikke. Vil jo helst ha 1:1 på timingsene mine.

7845337[/snapback]

 

Heisann :)

 

Bare ett lite spørsmål... hvorfor skal du klokke da? hvis du bare driver med word, programmering og lignende?? :whistle: Du kommer nok ikke til å tjene noe på å overklokke maskinen din, ikke til ditt bruk. Da må du heller skrive/programmere raskere :p

 

Skjønner jo at noen klokker "bare" for å klokke da, men hvorfor risikere at noe går galt :roll:

 

Dessuten sier du at du er opptatt av en stillegående maskin, det får du ikke ved klokking... hvis du ikke har vannkjøling da ;)

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Takk!

Det var noe jeg slik jeg var ute etter. "har du kjøpt mer enn du trenger" lyder reklamen, og joda. Jeg er langt forbi behovstadiet, men heller på må-ha stadiet.

 

Dessute, så faller prisene på intel CPU'er om tre måneder, og da er det jo muligheter for å kjøpe en E6700 til samme pris som E6600 i dag.

 

Men det har jeg mest sannsynlig ikke bruk for. Jeg brukte å kode om divX til DVD tidligere, men så koblet jeg liksågreit maskinen til TV'en, og da forsvant behovet for rå CPU kraft. Eneste er vel HD materiale, men det klarer ikke selv E6800 å rive unna har jeg lest. Stemmer det?

 

I såfall må jeg ha et heftig skjermkort, men det er en annen tråd.

Lenke til kommentar
Min nye 24/7 setting:

7848424[/snapback]

 

Hva slags HW har du forøvrig? Ser du har 4.4.4.4 settings på ram'en din. Åssen minnet er det du har? Jeg får ikke klokka noe særlig på mitt P5B, men jeg har lagt det tilside anyway. Spiller jo aldri, så jeg kan ikke tenke meg at jeg vil tjene noe voldsomt på word bruken min :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...