Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker Everest til å avlese latency ja. Prøv å teste 1066 strap selv også. Sett 400fsb i bios, save og bruk clockgen opp fra 400fsb, da beholder du nemlig 1066 strap og ytelsen din vil bli deretter (bedre).

 

Har du dårlig minne vil det begynne å butte på ca 415fsb, har du Micron D9xxx kan du pushe en god del lengre.

 

1066 strap virker kun i bios opp til 400fsb i bios, fra 401fsb switcher bios automatisk til 1333 strap.

 

Hvis Abit QuadGT holder på 1066 strap over 400fsb blir det skikkelig interesant å teste det kortet,ytelsen burde bli bedre enn på ex. P5B E Plus over 400fsb. Forutsatt at du kun overklokker ifra bios.

Lenke til kommentar

EPP er for nVidia sitt chipsett, er vel en slags gimmic de har sammen med sitt sli oppsett. Støtter hk EPP er det en setting i bios og minnemodulene blir automatisk satt til riktig cas ras allt det der. Jeg ser ikke vitsen,jeg setter uansett allt det der selv. Karnsje noe for folk som er litt usikker på hvilke instillinger de skal bruke. :)

Lenke til kommentar
Nassuz: Jeg har Ocz platinium xtc pc8000 2gig sett så de holder godt nå :D  ettersom jeg har gått over til e6600. Så jeg skal teste litt timings osv.

Takk for tipset :thumbup:

 

Asus p5b Dx. støtter ikke EPP

7957267[/snapback]

 

 

Burde klare deg godt da :cool:

 

Jeg lagde en post om dette for ikke så lenge siden , er i minne forumet, skal se om jeg ikke finner den igjen, hvis ikke lagde jeg også en post på xs forum "fooling the strap over 1333fsb" eller noe sånnt :D .....skal se om jeg har tid og lete de fram, det var en del interessant der. Mye å hente ytelsesmessig på 965 chipsettet....

 

Jeg har litt dårlig tid om dagen, er i flyttemodus.

Lenke til kommentar
Jer er veldig fornøyd med Asus P5N-E SLI kortet mitt (650i), men ett kort flere burde teste er Abit QuadGT, klokker endel bedre enn P5B og er raskere (bruker 1066 strap over 400).

7955872[/snapback]

 

 

Hva i alle dager fikk deg til å prøve Abit? :)

 

 

Du mener altså at Abit endelig har laget et skikkelig hovedkort?

 

Hvor langt har du kommet med det?

Lenke til kommentar
Bare for å ha sagt det: 680i SLI er ikke ett chipset som tåler noe som helst...

 

Har så langt drept 4 eVGA-kort, 2 striker extreme + 2 P5N32-E (som er samme kortet, stickeren under P5N32E sier faktisk Striker Extreme... bare uten LEDs og fjas) og 1 IN9-32 MAX-kort...

7954926[/snapback]

 

Helt rett der :D er det noen som vet det, så må det nå være deg ;) Men tror allikevel at et P5N32-E SLI er bedre enn EVGA kortet, ettersom det jeg har sett, så klokker det bedre, og dør ikke like fort. I tillegg, så har det en mye bedre egnet plassering av SB, som på EVGA kortet ligger omtrent rett under kjøleren/PCB på mitt 8800GTS kort.

 

Men dine kort døde sånn når du kom litt over 450 FSB pluss sant? Det høyeste jeg har hatt mine på er 445, som jeg har bootet på hittil, men tror at jeg kommer til å prøve å komme høyere og høyere.... Helt til jeg dreper det :p vil alltid makse så... Overklokking kan bli en veldig dyr hobby:tease:

 

EDIT: Tror du, oysfaerg at mitt EVGA kort vil dø fort, siden jeg kjører kortet med nesten maks volt på NB, SB og HTT? (1.75, 1.55 og 1.55v)

 

 

EDIT2: Post nummer 1000 gitt ;) *celebration*

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Satt på ny cpu kjøler nå, selv om jeg ikke fikk festet det siste festet ligger jeg nå på ca 20 grader uten OC.

 

Jeg leste på cpu'en og jeg har en uke 26B cpu, er dette en av de gode eller dårligere E6600 conroene etter deres mening? Ser ut etter det jeg har søkt at den klokker bra.

 

Trenger forresten lit tips nå når jeg skal over 3.0ghz, f.eks CA(vet det varier veldig) vcore, fsb, multi etc...

Lenke til kommentar

Sånn endelig fått kobla opp!

 

Tokk så lang tid fordi jeg måttå modde kabinettet til 3x 120mm radiatoren min :)

 

Uansett.

 

Har bare så vidt starta og klarer 4.050ghz med en e6600 på 1.6v. NB er på std 1.25v og minnet kjører på 1:1 på 2.3 v. Minnet er foresten crusial 10th annaversary. Super pi 8m stabilt.

 

Er 1.6V ok på cpu eller er det for høyt? Den er vannkjølt og tempen er ok. (har ikke målt med load men føles ikke varm. rundt 33grader oppgitt i bios. (reboot etter hard load))

Lenke til kommentar
Sånn endelig fått kobla opp!

 

Tokk så lang tid fordi jeg måttå modde kabinettet til 3x 120mm radiatoren min :)

 

Uansett.

 

Har bare så vidt starta og klarer 4.050ghz med en e6600 på 1.6v. NB er på std 1.25v og minnet kjører på 1:1 på 2.3 v. Minnet er foresten crusial 10th annaversary. Super pi 8m stabilt.

 

Er 1.6V ok på cpu eller er det for høyt? Den er vannkjølt og tempen er ok. (har ikke målt med load men føles ikke varm. rundt 33grader oppgitt i bios. (reboot etter hard load))

7958606[/snapback]

 

Prøv med litt mer nb og sb volt så vil nok også fsb gå litt høyere,pass på tempen bare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...