Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg si til en jente jeg litt kjenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker at for noen år tilbake var jeg drit forelsket i en jente som jobbet i en butikk der jeg hadde bodd i ca. 20 år. Hun bare dukket opp i butikken en dag og jeg falt for henne ved første øyekontakt :love:

 

Jeg hadde ikke sett så søt jente på lenge, og d var akkurat slike damer jeg hadde tiltrekning for. Tiden gikk og jeg så henne hver lørdag i den butikken, hun jobbet deltid der.....en dag så jeg henne ved bussholdeplassen i nærheten. Jeg gikk bort og tok den samme bussen. Satte meg vedsiden av henne, og begynte med å spørre om tiden (hvor mye er klokka, selvom jeg hadde klokke på meg :cool: )å snakke om hvordan man får jobb i den butikken :cry:

Hun prøvde å gi meg tips og var hjelpsom.....så spurte jeg om hun fortsatt var student...siden hun sa d en gang til meg i butikken....så gikk samtalen videre og jeg vet ikke hva som skjedde etter at jeg spurte henne hvor hun er fra...klikket hun helt. Begynte å kjefte på meg. jeg spurte om jeg sa noe uhøflig, og hun sa hva har det med meg å gjøre hvor hun er fra....jeg beklaget og gikk...etter det snakket jeg aldri mer med henne selvom hun oppførte seg rart hver gang hun så meg....snudde og så på meg....av og til ble hun sjenert.....mens hjertet mitt dunket 1000 ganger i sekunded hver gang jeg så henne. men nå er det over...har ikke blitt forelsket i noen andre etter henne....men det kommer sikkert en annen....gud bevare fra disse jentene...vi gutter forstår lite hva som skjer i hodene dere.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Damer er ikke noe vanskeligere å forstå enn gutter. Dem er bare flinkere til å skjule det :)

 

Å treffe ei på msn er neppe helt optimalt, og ikke noe jeg ville anbefalt. Det er greit nok å flørte på msn, men da helst etter at man har truffet hverandre.

Jeg tror at dersom min første kontakt med ei dame skulle bli på msn så ville jeg satset på å få henne til å treffe meg. Spesielt dersom hun ikke husket meg.

 

Den beste måten etter min erfaring når det gjelder et sånn første date, er å ikke forvente for mye. Si til deg selv at i verste fall så får du sitte å prate med ei fin dame en stund. Vær litt layback og avslappet, men også oppmerksom og aktiv. Jeg har selv, etter flere date'r, merket at jeg har vært gåen i rygg og skuldre etter å ha vært superanspent i noen timer :p

 

Synes en kompis av meg var best. Han skulle treffe ei dame for en tur på kino for mange år siden. Vi hadde vært ute på byen kvelden før og han hadde avtalt denne daten med henne da. Med viten og vilje så dukket han opp i en hullete treningsbukse og slite sko og jumper! Da jeg fikk høre om det etterpå så trudde jeg virkelig han tulla med meg. Grunnen for det var enkel sa han.....tar hun meg nå så holder hun ut med meg uansett :)

Dem ble forlovet, men er ikke sammen i dag. Jeg snakket med henne for en stund siden og hun husket det veldig godt. Hun hadde aldri vært så flau i hele sitt liv...hehe. På den annen side så beit hun det i seg ettersom han var ganske hyggelig og spurte om ikke hun kunne være med ham å shoppe en dag ....LOL

Så han fikk liksom en date til da på en litt vel orginal måte :)

Lenke til kommentar
Jeg er enig at man kan bli stormforelsket ved første blikk. Det har jeg blitt selv (Karianne :love: ). Men er dette det samme som å være "sinnsykt glad i" noen? Jeg tror det vil virke mer skremmende enn sjarmerende å fortelle jenta det...

6421295[/snapback]

 

Eh, fu! :hrm: Karianne er MI! :p

 

---

 

Ja, enig i at "sinnsykt glad i" er helt feil når det gjelder slike stormforelskelser i barndommen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti akkurat det samme, men jeg ække like heit som deg, så det går bedre for deg enn med meg! Ta deg tid til å treffe henne, og håp at hun gjør det samme. Ikke mas så intenst, men akkurat passe ;P Vent litt med å "si ifra".

Lenke til kommentar

Det går ann å faktisk få noe ut av såkalte internett-forhold. Jeg mötte min nåvärende forlovede på MSN; vi bestemte oss for å möte hverandre i det virkelige liv for å se om det var noe kjemi mellom oss der også, og det var det. Noe som senere resulterte i at vi forlovet oss. :)

Lenke til kommentar

Og jeg fikk akkurat besøk to uker (bor i USA) av ei venninne, som jeg møtte første gang på IRC, for sikkert 5-6 år siden. Hun kom inn på kanalen, vi flamet henne, så stakk ho, så fikk vi dårlig samvittighet og msget henne. Så gik det slag i slag :)

Lenke til kommentar
"Hei".

"Hei".

"Skal vi pule?".

"Nei?!??!".

"Hvorfor ikke a? Please jeg trenger noe!".

"Ok da."

 

Den funker fint, tro meg!

6439024[/snapback]

 

Værste er at det GJØR det :p Sævlig på litt kaotiske fester/konserter. Aldri prøvd selv, men har hørt om nok vellykka forsøk :!: Kanskje ikke å anbefale for et langvarig og stabilt forhold, men jeg HAR hørt om det også, hahaha.

Lenke til kommentar

Bare ikke end opp som "stalker". Det er kun tragisk. Personlig synes jeg du har gått på en "smell" allerede ved å tillate deg selv å bli så dødens forelsket i en person du ikke kjenner. Dog kan det ikke alltid kontrolleres (I know). Men når man er så sykt forelsket i en person at man ikke er "seg selv", kan det være nok til at vedkommende forsvinner.

 

Tror det har blitt avgitt nok tips og råd allerede, så lykke til! :)

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Forstå meg rett...

Snakket endel med henne på konfimasjonen, men da var det andre til stede.

Så kjenner henne jo litt osv, henne vet hva jeg heter, bor osv... og motsatt.

Men, har egentlig lagt det litt på "is" da jeg fortsatt ikke har fått kontakt

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei,

 

Dette blir kanskje litt inviklet, og mange kommer til å si finn på noe personlig, men jeg trenger faktisk litt hjelp her.

 

Følgende:

 

Jeg var på konfimasjon møter i vinter, der treffer jeg en som jeg falt for med engang.

Jeg turte selfølgelig ikke gå bort for å snakke veldig, jeg tenkte/tenker på henne hver natt.

I dag si fikk jeg omsider tak i MSN andressen hennes(vet ikke om hun har godkjennt enda) så da lurer jeg egentlig på hva jeg skal si om/hvis hun kommer på.

 

Skal jeg gå rett på sak og fortelle hvor sinnsykt glad jeg er i henne, eller skal jeg spørre om vanlige ting osv...?

 

Håper noen kan hjelpe en dypt forelsket person i krise her.

 

Men, jeg orker desverre ikke:

 

Damer er bare noe dritt.

Finn på noe persnolig(selølgelig skal jeg skrive om)

Osv Osv...

6415850[/snapback]

 

Du skal si "bæææææææ" så får du henne til å le

Lenke til kommentar

Det med å sjekke hvem som er blokket på MSN via biip.no er bare noe stort drit.

 

Sjekk det selv, stikk inn på instillinger og se hvem som har deg på listen sin. Ikke noe værre enn det. Er tross alt bare det den stygge "biip.no bot'en" gjør. Hvis du faktisk gidder å lese litt før du trykker inn MSN passord og brukernavn på en annen internettside.

 

Naive folk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...