Gå til innhold

Ville du tatt ditt eget liv for og redde et annet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet her har på en måte mange forskjellige svar!

Vis en kamerat av meg hadde sitti ved siden av meg, så hadde jeg ikke tvilt på hva jeg hadde gjort! Jeg hadde vell offret meg som de sier det, fyrsj høres rart ut!

Men når jeg tenker meg om er jeg vell egentlig ikke redd for døden, det er en ting som skjer ALLE i verden! Uansett.... Vi blir født og vi dør.. sånn er livets krets!

 

Hadde det vært barn i bildet, utentvil hadde jeg offret meg da! Uansett om jeg hadde hatet personen så utrolig mye! (skal mye til)...

 

Men hadde det vært noen gamle eller tja en person som jeg hater, så tror jeg nok at jeg hadde sagt "Adios" til den personen as... (altså han tar kvelden)...

Men i ettertid hadde jeg vell følt meg som en morder, ettersom jeg hadde vært den eneste personen som kunne hindret det..... Men i skrivende stund så tror jeg kanskje at jeg hadde offret meg, selv om jeg hadde hatet personen så utrolig mye, eller om det hadde vært ei gammal kar..

 

Selv om du hater en person så utrolig mye, så er denne personen like mye verdt.. Bahh... høres ut som jeg har lært noe på skolen :w00t:

 

Hadde den andre personen sagt til meg "Sorry as, men du må nok ofre deg! Vil leve jeg as" Da hadde jeg vell kverket han selv tenker jeg, neida... Men det hadde vært utrolig bittert! Så hadde nok ikke offret meg da :thumbdown:

 

Hadde det vært dama mi, så hadde jeg offret meg med en gang!! Og rett før jeg hadde tatt kvelden hadde jeg sagt; "Du er den eneste jeg har elsket, jeg håper at du hører mine ord *host host* Ikke la ditt hjerte falle for noen andre! Jeg vil alltid være der vis du trenger meg!".... (damn, jeg burde bli forfatter as :roll: )

 

Men som sagt dette spørsmålet har mange svar!

 

*PEACE*

Endret av eikum
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt ganske mye på dette. Og fatter ikke hvorfor jeg skulle ha latt de to andre dø, fortalte dette til modern og hun fikk nesten sjokk. Jeg er ikke redd døden da. Har vært nær døden fler ganger, og har aldri blitt noe særligt redd av det.

 

Altså jeg er absolut ikke vært mer en et annet mennske, derfor hadde jeg ofra meg for disse 2 mennskene selvom de var 20-30 år eldere en meg.

Lenke til kommentar
Mange som sier de hadde ofret seg.

Det er vell ikke så lett. Man føler ikke presset før man får løpet mot tinningen.

Er ikke sikkert det er så lett å velge da.

6410040[/snapback]

Sant det du sier der, men du kan prøve å tenke deg hvordan det ville hvert vis bestekompisen din hadde sitte på huk ved siden av deg! Med løpet mot pannen eller munnen... Da tror jeg at hjernen din kobler helt ut! Jeg hadde ikke tvilt ett hundredel på det as, ville ikke levd med at bestekompisen din ble drept fordi du drepte han...

 

Men da kan man igjen tenke på hvordan bestekompisen din hadde hatt det i ettertid..

Men uansett så er dette ingen vinn vinn situasjon, men et tap tap...

Lenke til kommentar

Kommer veldig ann på hvem de 2 andre personene er.

 

Jeg er egoist, og hvis de er 2 stk som verken betyr noe for meg eller på en annen måte ikke er viktige(i mine øyne) så hadde jeg lett valgt meg selv.

 

 

(Men helt ærlig, jeg har INGEN anelse om hva jeg virkelig ville gjort i en slik situasjon. Sannsynligvis ville jeg vært handlingslammet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...