Gå til innhold

Ville du tatt ditt eget liv for og redde et annet?


Anbefalte innlegg

:hmm: Vrient..... Jeg har vært i kritiske situasjoner før, der jeg selv og andre har vært i fare. Og da handlet jeg uten å tenke på meg selv. Men om jeg ville ofret meg hvis jeg visste at jeg kom til å stryke med.... vet ikke! Uanhengeig av hvem de andre personene var, så tror jeg at jeg ville handlet på instinkt uansett!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag har eg forandret mening... Synes ikke livet er noe særlig etter at kjæresten min gikk fra meg... Hadde gladlig gitt livet mitt for en som er mer glad i det en meg...

6539250[/snapback]

 

Huff.... Hjelper vel neppe å prøve å muntre deg opp akkurat i dag, men..... prøver:

 

:dribble::dribble::nei::whistle:

 

Hjalp det?

Lenke til kommentar

Hvorfor vil de fleste ofre seg for noen, slik at de kan leve videre? For alt dere vet kan livet etter døden var 4x bedre enn det livet du du har nå. Ikke det at jeg vet om det skjer noe etter døden, hvem vet.

 

Så, hvorfor er man redd for det ukjente, man vet ikke om det er bedre eller ikke. De som det er værst for er nok de bekjente til den personens død; savnet og kanskje samvittigheten. Hvorfor vil noen leve videre med dette når man selv kan stryke med for å ikke ha noen bekymringer?

Lenke til kommentar
Hvorfor vil de fleste ofre seg for noen, slik at de kan leve videre? For alt dere vet kan livet etter døden var 4x bedre enn det livet du du har nå. Ikke det at jeg vet om det skjer noe etter døden, hvem vet.

 

Så, hvorfor er man redd for det ukjente, man vet ikke om det er bedre eller ikke. De som det er værst for er nok de bekjente til den personens død; savnet og kanskje samvittigheten. Hvorfor vil noen leve videre med dette når man selv kan stryke med for å ikke ha noen bekymringer?

6568982[/snapback]

 

 

Dauer gjør du jo uansett. Men er vell noe med at man vil ha den tiden på gjorden man kan få. Er jo ikke noe vits i å forhaste seg. Man får jo vite om man får det bra etter døden uansett, men viss ikke er det greit å leve livet fult ut. Viss man er glad i livet da.

Lenke til kommentar
Dauer gjør du jo uansett. Men er vell noe med at man vil ha den tiden på gjorden man kan få. Er jo ikke noe vits i å forhaste seg. Man får jo vite om man får det bra etter døden uansett, men viss ikke er det greit å leve livet fult ut. Viss man er glad i livet da.

6570204[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner hvor du vil. Alle tar det liksom for gitt at livet her på jorden er så fint og flott, men kanksje vi lever i en "drittverden" i forhold til hva som skjer etter døden ?! Jeg setter det litt på spissen her, men man kan ikke vite hva som er best, livet eller døden. Men en ting er jo sikkert, hvis man syns livet er verdt å leve, så skal man gjøre det, for uansett om livet etter døden er bedre så har man alltid i baktankene at man hadde det fint på jorden =)

 

Så, så klart hvis man lever et lykkelig liv, og føler livet er verdt å leve, da hadde vel de fleste ofret seg selv, slik at dine nærmeste kunne levd videre. Hvis spørsmålet stod om liv og død..

Lenke til kommentar
Dauer gjør du jo uansett. Men er vell noe med at man vil ha den tiden på gjorden man kan få. Er jo ikke noe vits i å forhaste seg. Man får jo vite om man får det bra etter døden uansett, men viss ikke er det greit å leve livet fult ut. Viss man er glad i livet da.

6570204[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner hvor du vil. Alle tar det liksom for gitt at livet her på jorden er så fint og flott, men kanksje vi lever i en "drittverden" i forhold til hva som skjer etter døden ?! Jeg setter det litt på spissen her, men man kan ikke vite hva som er best, livet eller døden. Men en ting er jo sikkert, hvis man syns livet er verdt å leve, så skal man gjøre det, for uansett om livet etter døden er bedre så har man alltid i baktankene at man hadde det fint på jorden =)

 

Så, så klart hvis man lever et lykkelig liv, og føler livet er verdt å leve, da hadde vel de fleste ofret seg selv, slik at dine nærmeste kunne levd videre. Hvis spørsmålet stod om liv og død..

6570472[/snapback]

 

Er vell ikke alle som tenker sånn. Uansett tenk om dette er himmelen i forhold til hva som er etter døden

:wow:

Lenke til kommentar

Ja, og hva da? Da kan du trygt si du er fucked :p

 

Anyways, jeg hadde ofra meg hvis jeg syns den personen det gjaldt hadde verdsatt det jeg hadde gjort, ved faktisk av å leve videre. Hadde jeg tatt livet mitt/eller blitt drept i steden for min bestekompis, hadde det hatt liten "effekt" hvis han ikke hadde klart å leve videre.

Lenke til kommentar

Tenk om det er sånn... Jorden er en test og så når du dør kommer du til en person som sier "Jaja du valgte å dø for å la andre leve. Ikke mye overlevelse her nei. Hvordan skal meneskerasen gå fremover viss man skal tenke på andre hele tiden? Nei det blir evig pinsle på deg..." Så kommer neste man " Gammel og grå, gammel og grå, til himmelen med deg!"

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...