Gå til innhold

Sony hevder Microsoft kopierer ideer (PS3)


Anbefalte innlegg

Nintendo Wii tar det hele et stort skritt lenger og kan detektere kontrollens posisjon i rommet. Det kan ikke PS3-kontrollen

6408958[/snapback]

Kremt... Akkurat det har vel blitt diskutert før... :whistle:

6409027[/snapback]

I stand corrected. :blush: Og ja, det har definitivt blitt diskutert før. Var egentlig bare ment som en oppsummering, og så var det jammen et hull i kunnskapen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å ta dette helt off-topic, men altså. Hva gjør det at Wii kontrollen ikke vet nøyaktig hvor det befinner seg i rommet. Den har alle sensorene til å kunne beregne alle de bevegelser som kreves for å vite hvordan var i forhold til utgangspunktet Så lenge den vet at den er så også mange cm lenger fram, og at den går så og så mange centimeter tilbake osv så klarer den fint å gjøre de samme tingene som hvis den hadde vist hvor den var i rommet ;)

 

Og ja. Analoge avtrekke var på Xbox, men faktisk på Sega før der igjen (mener jeg å huske). Og bevegelsessensorer lik de i PS3-kontrollen hadde en Microsoft Sidewinder kontroll.

Lenke til kommentar
Ikke for å ta dette helt off-topic, men altså. Hva gjør det at Wii kontrollen ikke vet nøyaktig hvor det befinner seg i rommet.

6409688[/snapback]

Det eneste problemet er vel at mange hadde forventet nettopp dette. Jeg tror det går minst en generasjon konsoller før vi får se "ekte" fysikk på denne måten.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at de kan for eksempel programmere et spill til å legge innhold fra optisk medium til harddisken, som har mye lavere aksesstid. Dermed vil spill gå kjappere. De kan ikke utelukkende programmere spill til å gjøre dette om ikke ALLE som har xbox 360 har en harddisk, i motsetning til PS3. Så PS3 kan dermed ta i bruk mye flere ressurser enn Xbox 360, fordi de er garantert at alle har de ressursene som kreves tilgjengelig.

 

Om det skal kunne brukes på 360, må det eventuelt programmeres inn kode som sjekker hvilke maskinvare som er tilstede, og deretter kjøre riktig funksjon eller metode, men dette vil bli enda mer tidkrevende, ressurskrevende og ekstra arbeid for programmerere.

 

Om de bruker DVD eller HD-DVD er vel mye det samme tror jeg, bare at man slipper å eventuelt bytte DVD hvis det er flere, men det er sikkert flere muligheter som produsenter og programmerere vet om som kan forbedre spillopplevelsen på PS3.

6404929[/snapback]

 

Joda. Forsto hva du mente... Ordla meg nok ikke godt nok. Det jeg mente med at de enkelt kunne implementere det, er at MS nok har gjort det veldig enkelt å få til slike HD skjekker i APIen. Skal ikke si det med 100% sikkerhet, men utifra det som har vært sagt fra utvikklere om SDKene til MS ville noe annet være rart.

Og uansett om det ikke er tilrettelagt for dette i APIen, så er det ikke mye ekstra kode som skal til for å utføre slikt. Som en sa her tidligere, er det bare en dråpe i havet i forhold til resten av utvikklingen.

 

Men jeg er enig med deg at det å bytte DVD vil være et irritasjonsmoment, men det er ikke det helt store arbeidet som skal til for å dele opp dette. Spill har vært delt slik siden tidenes morgen.

Lenke til kommentar
Til Avean og alle andre som sikkert begynner å bli ganske lei av all flaminga av Sony og deres nye konsoll:

Vi kritiserer ikke Playstation 3, vi kritiserer Sony's markedsføringstaktikker og alle de latterlige uttalelsene. Gjør vi ikke? :)

6410751[/snapback]

 

Slik eg forsått det ja. Det er jo ingen hemmlighet at PS3 vil vere en meget meget god konsoll. :)

Lenke til kommentar
Ein litt artig artikkel om PS3 sin utvikling:

 

Did we create the PS3?

6413499[/snapback]

 

Nettopp!!

 

Det er forbrukeren som har skapt PS3. Og sant å si, så er dette et patetisk klagekorps for en patetisk uttalelse. Sony er noe dritt for han og han sa... For en barnehage.

 

Her sitter det en gjeng med fanboys/eller ikke fanboys for densaks skyld som har brent inne med denna 360 greia, som kommer med DVD??! Her sitter de og prøver og overbevise seg selv med at det er en kjempekonsoll, med siste generasjons grafikk og greier.. Wake up!! Spella som er tilgjengelig for 360 i dag er kanskje noen glansbilder, men de holder knapt det PS2 kan levere i dag. Og det vet dere..

 

Dere kan sitte og si til dere et x antall ganger (360?) at 360 er og blir best. Det blir temmelig tørt etterhvert..

 

Kaz tørker seg sikkert i ræva med microsoft papir. Hvem bryr seg?? Vi får en konsoll som er akkurat slik at vi ønsker at den skal være.

 

Og ja, jeg har 360 jeg også :ermm:

Lenke til kommentar
Ein litt artig artikkel om PS3 sin utvikling:

 

Did we create the PS3?

6413499[/snapback]

 

Nettopp!!

 

Det er forbrukeren som har skapt PS3. Og sant å si, så er dette et patetisk klagekorps for en patetisk uttalelse. Sony er noe dritt for han og han sa... For en barnehage.

6413629[/snapback]

Vel, interessant artikkel. Fint å vite at Sony har tatt våre ønsker i betraktning og kopiert det beste hos X360 og Wii. ;) Blir jo litt i kontrast til uttalelsen klagekorpset og barnehagen her harselerer over.

 

Her sitter det en gjeng med fanboys/eller ikke fanboys for densaks skyld som har brent inne med denna 360 greia, som kommer med DVD??! Her sitter de og prøver og overbevise seg selv med at det er en kjempekonsoll, med siste generasjons grafikk og greier.. Wake up!! Spella som er tilgjengelig for 360 i dag er kanskje noen glansbilder, men de holder knapt det PS2 kan levere i dag. Og det vet dere..

6413499[/snapback]

Du skjønner det at det er en kjempekonsoll. Den gjør alt jeg kunne ønske, og den har et knippe spill som jeg har mye morro med. På samme måte som PS2 har en rekke spill jeg har mye morro med. Og hvem vet, kanskje PS3 også vil ha det? Jeg er i alle fall overbevist om at PS3 vil bli veldig bra. At den vil banke snørra utav Xbox360 tviler jeg sterkt på, så bra er ikke spesifikasjonene på den i forhold. Så hvis du ikke synes X360 med "siste generasjons grafikk og greier" ikke holder mål, er jeg redd du kommer til å bli skuffet når PS3 kommer på markedet. Sorry.

 

Btw, hva har DVD-formatet gjort deg for noe galt? Uansett, skulle det bli en stor issue og X360 taper mye terreng for PS3 i konsoll- og spillsalg på grunn av mengden content som kan puttes på en plate, tror jeg det er høy sannsynlighet for at det kommer en X360-modell med HD-DVD eller Blu-Ray som standardspiller, skulle BR bli "seierherren".

 

Dere kan sitte og si til dere et x antall ganger (360?) at 360 er og blir best. Det blir temmelig tørt etterhvert..

 

Kaz tørker seg sikkert i ræva med microsoft papir. Hvem bryr seg?? Vi får en konsoll som er akkurat slik at vi ønsker at den skal være.

6413499[/snapback]

Jepp, hvor Sony har kopiert det vi liker best hos de andre, i henhold til artikkelen du var så enig i. Forøvrig er det ingen her i denne tråden som har messet om at X360 er og blir best, tror du må gå til andre tråder for å klage over den issuen. Jeg for min del vet ikke hvem som vil ha de beste spilla, PS3 eller X360. For det er jo det det handler om, ikke sant? Hvor bra spillene vil bli? Og jeg håper for guds skyld at PS3 ikke blir en flopp. Konkurranse kommer forbrukeren til gode.

 

Og ja, jeg har 360 jeg også :ermm:

6413499[/snapback]

Så fint for deg da.

Lenke til kommentar

Tror han har bommet litt når han kommer med de uttalsene i denen tråden ja. Og eg blir overrasket om ikkj PS3 selger bedre en Xbox 360 og Nintendo Wii. Forskjellen denne generasjonen blir vel at gapet mellom PS3 og 360/Wii blir mindre enn det vi såg i forrige generasjon.

 

Det er ihvertfall ka eg trur om saken.

Lenke til kommentar
Tror han har bommet litt når han kommer med de uttalsene i denen tråden ja. Og eg blir  overrasket om ikkj  PS3 selger bedre en Xbox 360 og Nintendo Wii. Forskjellen denne generasjonen blir vel at gapet mellom PS3 og 360/Wii blir mindre enn det vi såg i forrige generasjon.

 

Det er ihvertfall ka eg trur om saken.

6413971[/snapback]

 

Hehe, her prøver jeg å dra i gang en skikkelig flamme her, og så ligger dere det dødt heh? :D

Lenke til kommentar
Tror han har bommet litt når han kommer med de uttalsene i denen tråden ja. Og eg blir  overrasket om ikkj  PS3 selger bedre en Xbox 360 og Nintendo Wii. Forskjellen denne generasjonen blir vel at gapet mellom PS3 og 360/Wii blir mindre enn det vi såg i forrige generasjon.

 

Det er ihvertfall ka eg trur om saken.

6413971[/snapback]

 

Hehe, her prøver jeg å dra i gang en skikkelig flamme her, og så ligger dere det dødt heh? :D

6415035[/snapback]

 

Haha, det ender alltid i drittslenging og stengte tråder. Det har vi sett mye av. Så hadde vert fint om vi kunne holde denne tråden sånn noenlunde :!:

Lenke til kommentar
PS3 tvinger på deg blueray ja men det Sony har forsikret seg om er at Blueray nettopp blir standarden.

Hvordan i all verden kan Sony forsikre seg om det? Den neste standarden kan være online-distribusjon for alt vi vet. Dette er jo allerede i ferd med å skje, og når alle filmene dine kan ses på hvor som helst og når som helst over nettet, hva skal du da med en haug med plastskiver?

Lenke til kommentar
Det er forbrukeren som har skapt PS3. Og sant å si, så er dette et patetisk klagekorps for en patetisk uttalelse. Sony er noe dritt for han og han sa... For en barnehage.

Det som er poenget er at Sony er ekstremt arrogante, og har holdninger til (de potensielle) kundene som ikke ligner grisen. "Folk hadde kjøpt PS3 om den var en eske fylt med møkk" er budskapet, omtrent.

 

Sony har liret av seg "gullkorn" om PS3 og konkurrentene. Disse uttalelsene setter Sony i et svært negativt lys, og det er naturlig at skuffede potensielle kunder skriver sin mening om saken.

 

Her sitter det en gjeng med fanboys/eller ikke fanboys for densaks skyld som har brent inne med denna 360 greia, som kommer med DVD??!

Nå har jeg PS2, og har ingen planer om å skaffe meg Xbox 360. Å angripe de som kritiserer Sony for elendig og negativ markedsføring, overprising, arroganse, osv. på denne måten gjør bare at du fremstår som en fanboy selv.

 

Her sitter de og prøver og overbevise seg selv med at det er en kjempekonsoll, med siste generasjons grafikk og greier.. Wake up!! Spella som er tilgjengelig for 360 i dag er kanskje noen glansbilder, men de holder knapt det PS2 kan levere i dag. Og det vet dere..

Selvsagt har Xbox360 siste generasjons grafikk. Den kjører allerede i dag spillene som er lovet til PS3 i morgen. Den ligger ikke særlig langt bak PS3 når det gjelder grafikk-kvalitet.

 

Å påstå at den ikke ser bedre ut enn PS2 viser jo hvor objektiv du er...

 

Dere kan sitte og si til dere et x antall ganger (360?) at 360 er og blir best. Det blir temmelig tørt etterhvert..

Hvem sier det? Hvilken konsoll som er best er jo en smakssak. Men at 360 kom med HD-grafikk lenge før PS3 er jo et faktum.

 

Kaz tørker seg sikkert i ræva med microsoft papir. Hvem bryr seg?? Vi får en konsoll som er akkurat slik at vi ønsker at den skal være.

PS3 er ikke en konsoll akkurat slik jeg ønsker at den skal være. Og tydeligvis mener flertallet at det ikke er en konsoll slik de ønsker den skal være, siden de aller fleste blir mer og mer negative til PS3.

Lenke til kommentar
Og eg blir  overrasket om ikkj  PS3 selger bedre en Xbox 360 og Nintendo Wii. Forskjellen denne generasjonen blir vel at gapet mellom PS3 og 360/Wii blir mindre enn det vi såg i forrige generasjon.

Når 90% av de som deltok i Famitsus avstemning om de nye konsollene mente PS3 var for dyr, og 70% sa de så mest frem til Wii, så tror jeg nok PS3 kan slite litt. Denne undersøkelsen bekreftes også av andre: Det er Wii folk virkelig gleder seg til, og det er den folk vil ha. Selv de fleste av de som kjøper PS3 eller Xbox kommer til å skaffe seg Wii i tillegg, etter disse undersøkelsene å dømme.

 

Se også hvordan den teknisk dårligere Nintendo DS selger seks til ti ganger bedre enn kraftpluggen PSP i Japan.

Lenke til kommentar
Og eg blir  overrasket om ikkj  PS3 selger bedre en Xbox 360 og Nintendo Wii. Forskjellen denne generasjonen blir vel at gapet mellom PS3 og 360/Wii blir mindre enn det vi såg i forrige generasjon.

Når 90% av de som deltok i Famitsus avstemning om de nye konsollene mente PS3 var for dyr, og 70% sa de så mest frem til Wii, så tror jeg nok PS3 kan slite litt. Denne undersøkelsen bekreftes også av andre: Det er Wii folk virkelig gleder seg til, og det er den folk vil ha. Selv de fleste av de som kjøper PS3 eller Xbox kommer til å skaffe seg Wii i tillegg, etter disse undersøkelsene å dømme.

 

Se også hvordan den teknisk dårligere Nintendo DS selger seks til ti ganger bedre enn kraftpluggen PSP i Japan.

6416944[/snapback]

 

Slenger inn denne også eg,passer litt inn med det vi er inne på.

 

Analyst: PS3 could be third.

 

Japanese negative on PS3.

 

Og før noen begynner å skrike om at eg jobber febrilsk med å sverte PS3, ikkje gidd. Eg bare kommer med analyser og kilder som noen kan finne intressange å lese.

Lenke til kommentar
"Når Sony tråkker opp en ny sti, er Microsoft like bak". Hmmm. Noen som ser dobbeltmoralen eller? Hvem kom rett bak Nintendo når de valgte å legge til en analog spake for bedre grensesnitt? Hmmm. Jo det var Sony det. Jeg tror ikke Sony skal si for mye om hvem som kopierer hvem sine ideer her. Historien deres er nok ikke plettfri.

 

Dessuten må det da fader meg være lov å hente inspirasjon fra andre. Det at Sony la til de analoge spakene skapte jo bare sunn markedskonnkuranse. Og når Nintendo nå forbedrer, forhåpentligvis, brukergrensesnittet enda en gang vet man knapt hvilke goder man har i vente. :love:

6401920[/snapback]

 

historien til sony er ikke plettfri

 

mens historien til ms er helt sveitserost,

jeg mener, snakk om ett selskap som er bygd opp på stjålede ideer og patenter

for å ikke snakke om monopolvirksomhet :thumbdown:

Lenke til kommentar
"Når Sony tråkker opp en ny sti, er Microsoft like bak". Hmmm. Noen som ser dobbeltmoralen eller? Hvem kom rett bak Nintendo når de valgte å legge til en analog spake for bedre grensesnitt? Hmmm. Jo det var Sony det. Jeg tror ikke Sony skal si for mye om hvem som kopierer hvem sine ideer her. Historien deres er nok ikke plettfri.

 

Dessuten må det da fader meg være lov å hente inspirasjon fra andre. Det at Sony la til de analoge spakene skapte jo bare sunn markedskonnkuranse. Og når Nintendo nå forbedrer, forhåpentligvis, brukergrensesnittet enda en gang vet man knapt hvilke goder man har i vente. :love:

6401920[/snapback]

 

historien til sony er ikke plettfri

 

mens historien til ms er helt sveitserost,

jeg mener, snakk om ett selskap som er bygd opp på stjålede ideer og patenter

for å ikke snakke om monopolvirksomhet :thumbdown:

6443416[/snapback]

 

 

Men du er en fanboy, så vi ignorerer deg.

 

La oss gjøre det, heretter aldri svare de som openbart er noen nevrotikere av noen fanboys og heller bare drive vår egen diskusjon, slik får vi silt ut møkka.

Lenke til kommentar
Billigere hadde det blitt uten blueray ja men det er sjelden at jeg hører at enkelte IKKE vil ha bedre spill og filmer.

Dei fleste er ute etter gode spel, men du Blu-Ray betyr ikkje at spel automatisk bli betre. Meir lagrinskapasitet betyr ikkje at spel blir betre (i så fall hadde alle PC-spel vore på 236 GB, og ingen hadde trengt konsoller).

 

Personlig elsker jeg tanken på blueray og da spesiellt til spill. Med tanke på at man får high definition filmer på disse platene så får jeg frysninger over å tenke på hvor mye kult de har plass til på blueray.

Du får plass til spel i HD-kvalitet på vanlege DVD plater. Det er ein konsoll ute no som tilbyr dette. Faktiskt ser den ut til å vere fullt på høgde med denne PS3-tingen som visstnok skal vere så bra, bare den kjem ut då.

 

Shadow of the Colossus 2 f.eks eller God of War 3 ...holy crap. De spillene kommer til å ta av helt med PS3.

Det er mange svært lovande spel som kjem på DVD. I og med at du har så stor kjennskap til det meste som skjer innanfor IT-verda (jf. blant anna dine uttalelser om at BR alt har vunne over HDDVD), treng eg ikkje kome med dømer.

 

Ellers må du huske på at "High Definition DVD Formats Have Already Failed".

6408191[/snapback]

 

236GB ville vært over 50 dvdplater eller noe ? Er vel kanskje en grunn til at spill ikke blir mye større enn en dvdplate. Med blueray vil utviklere få lov til å legge inn mer detaljer, bedre lyd, bedre bilde og ikke minst masse mer innhold. Dette gjelder ikke bare spill men film også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...