Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dungen

 

Gutta var på UKA05, jeg ble helt freslt, selv om jeg er enig med adressa når de sier at de er bedre på cd. Har albumet "Ta det lungt" hvor Panda er en av de beste sangene, imo.

 

Noen som har noe annet å anbefale fra det svenske proghjørnet?

6569872[/snapback]

Fikk med meg størsteparten av Dungen-konserten på UKA, noe som faktisk var mest en tilfeldighet. Jeg var i Trondheim halvannen dag eller noe. Det var herlig å endelig kunne se bandet, siden jeg sovna fra det på Roskilde tidligere i fjor.

For øvrig synes jeg Stadsvandringar er nesten like bra som Ta Det Lugnt. Kanskje like bra.

Lenke til kommentar
Dungen

 

Gutta var på UKA05, jeg ble helt freslt, selv om jeg er enig med adressa når de sier at de er bedre på cd. Har albumet "Ta det lungt" hvor Panda er en av de beste sangene, imo.

 

Noen som har noe annet å anbefale fra det svenske proghjørnet?

6569872[/snapback]

Fikk med meg størsteparten av Dungen-konserten på UKA, noe som faktisk var mest en tilfeldighet. Jeg var i Trondheim halvannen dag eller noe. Det var herlig å endelig kunne se bandet, siden jeg sovna fra det på Roskilde tidligere i fjor.

For øvrig synes jeg Stadsvandringar er nesten like bra som Ta Det Lugnt. Kanskje like bra.

6570228[/snapback]

 

Hvilke sanger syns du er best på det albumet? Lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av det også.

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg forskjellen på denne tråden og Backstage?

(Regner med at tråden har utviklet seg i en annen retning, eller noe, siden den fortsatt får leve?)

 

Er denne tråden litt mindre metal/tr00 enn backstage?

6573022[/snapback]

 

jepp.. riktig

 

og til dere som spurte etter svensk prog.. sjekk ut Sörskogen - Mordet I Grottan :)

Lenke til kommentar
Kjøpte Opeth - Blackwater Park i dag. Har 5/8 Opeth album nå.  :w00t:

6574647[/snapback]

Selv har jeg nylig skaffet meg Morningrise og My Arms Your Hearse

(Har allerede: Still Life, Blackwater Park, Deliverance, Damnation, Ghost Reveries)

 

Fantastisk band! :love:

 

 

Jeg har lyst på Braindance-plate. Begge("Fear Itself" og "Redemption"). Noen som har bestilt fra dem og fått det til?

 

For de uvitende: spiller en helt helt unik form for metall blandet med alt mulig. Selv kaller de seg for "progressive darkwave". Stilen deres er en blanding av metal, prog, goth, gothic metal, darkwave og alt mulig rart. Musikkken har en veldig cinematisk feel(eneste artisten jeg vet om som er like cinematisk er Ugress). Alt dette gjør de uten å virke for svulstige.

 

Man kan finne klipp her: http://www.progressivedarkwave.com/brainsounds.htm

 

De her er helt unike, kommer ikke på noe band som ligner på dem. Hvis jeg først skal båsette dem så må de bli "avantgarde metal". (Rett og slett fordi alle andre band som blir båsatt der blir det fordi de ikke ligner på noe annet.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...