Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

AntiBatong - My Rights?

6577896[/snapback]

Det meste av hardcore som ikke er tatt opp skikkelig i studio kommer ikke til sin rett i forhold til hvor fett det er live, men helt ærlig talt; AntiBatong er ikke akkurat en høydare live heller.

 

Hørte Quiritatio (fra Sortland, Vesterålen) for første gang i går. Var utrolig rått. Det de kalte for deres nye materiale var definitivt best -- mye mer melodiøst. Synes ikke det som ligger ute på urørt er like bra som konserten i går, men det er jo verdt en titt. Neurosis var noe i samme gata som de spilte i går.

 

The Spectacle begynner kanskje å bli så kjent at alle her vet om de? (Nå som de er oppløst, mener jeg) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, der ble denne tråden den nye Backstage.

 

Nei vent, den ble VÆRRE.

 

 

Person A: Band X ruler!

Person B: Nehei, de suger! Band Y er best!

Person A: Du er teit for du liker jo Band U!

Person C: Både band X og Y suger!

 

 

Dette er ikke ment til de som faktisk beskriver musikk og diskuterer musikk, men til de som er så negative hele tiden og kommer med konstruktive ting som "det suger" uten å prestere å komme med noe mer.

 

Glint: Nei, var ikke din kommentar ang. Braindance jeg reagerer på her, du har i det minste beskrevet litt. (Selv om du strengt tatt ofte har falt under beskrivelsen med noen andre poster...)

 

Jeg driter i hva folk hater av musikk. Det bryr meg fnatt, det gir meg ingenting, det gir ingen noe som helst.

 

 

Jeg foreslår nye regler:

-Vær positiv. Ingen er interessert å vite hva du synes suger. (I hvertfall ikke så lenge det er det eneste du greier å beskrive rundt det.)

-Tål at andre hører på andre ting enn deg selv.

-Diskuter musikkk, ikke driv å hakk på hverandre som en gjeng med prepubertale fjortisser

 

Vi trenger forøvrig en moderator som følger opp disse reglene.

 

EDIT: Liten nedtoning, var irritert/sint når jeg skrev posten. :p

EDIT2: Ser også at jeg har tildels vært skyldig selv i det jeg beskriver her.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Sitter her og hører på den nyeste CDen i "American Recordings" serien til Johnny Cash, nydelig musikk. Men er litt usikker på hvilken av albumene jeg liker best, holder kanskje en liten knapp på IV... I er desidert svakest synes jeg, men alle de andre holder til toppscore i min bok.

 

Lurer også på om jeg skal kjøpe meg Unearthed, 5 CDer, 4 av de med uutgitt materiale...

Noen som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Var det ikke du som sa at Negura Bunget sugde, da jeg nevnte de langt bak i tråden?

6581090[/snapback]

 

Var vel jeg som sa det.

 

Negura Bunget prøver for hardt.

 

En jäkla suppe av monoton black metal, halvgod ambience og tåpelige effekter. Dette hadde kanskje funket litt om ikke de lagde så lange låter. 5X10min med dette våset blir for drøyt.

 

Det er vel strengt talt unødvendig å si at 'n Crugu Bradului promo-CDen jeg fikk ikke levde særlig lenge.

 

Aneewaiz, andre som skal på Raumarock neste helg? Ålreit program de har snekra sammen. Jeg skal iaf. få med meg Ricochets, Mortal Fate, Hurra Torpedo, Stonegard og The Cumshots. Mira Craig spiller visst også...men er litt usikker om jeg skal stille opp og sikle eller stikke av og bælme øl/varme opp til Hurra Torpedo.

Endret av Glint
Lenke til kommentar
Var det ikke du som sa at Negura Bunget sugde, da jeg nevnte de langt bak i tråden?

6581090[/snapback]

 

Var vel jeg som sa det.

 

Negura Bunget prøver for hardt.

 

En jäkla suppe av monoton black metal, halvgod ambience og tåpelige effekter. Dette hadde kanskje funket litt om ikke de lagde så lange låter. 5X10min med dette våset blir for drøyt.

 

Det er vel strengt talt unødvendig å si at 'n Crugu Bradului promo-CDen jeg fikk ikke levde særlig lenge.

6581131[/snapback]

Ja, det husker jeg. Men jeg trodde det var flere, inkludert skate4life

Lenke til kommentar

Kanskje litt umoralsk osv. og diskutere det nye Mars Volta albumet før det har kommet ut i butikkene, men hadde vært gøy å høre hva andre synes om det...

 

Personlig har jeg ikke fått noe skikkelig forhold til det enna, har bare hørt det et par ganger, men jeg syns det virker bedre enn Frances The Mute, men dårligere enn De-Loused. Jeg synes Frances The Mute har litt for mye av det gode i perioder. På Amputchture har Omar og resten av bandet etter min mening spillet av seg dette igjen, men energien osv. er ikke den samme som på De-Losed og Tremulant ep'en. Som sagt har jeg bare hørt albume to-tre ganger og jeg synes albumet vokser sakte men sikkert for hver gang jeg hører det.

 

EDIT: Forøvrig burde Omar helt klart tatt seg av gitaren selv...

Endret av ådne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...