Gå til innhold

Ni års fengsel for rystende kjærestedrap


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? Pedofile i Landet venter langt midldere straffer......

6416378[/snapback]

Pedofile skal ikke straffes i utgangspunktet, så jeg skjønner ikke hva du mener.

6416787[/snapback]

 

Hva med å ikke kverulere? Du forstår vel utmerket godt hva han mener?

6416802[/snapback]

Hvis han mener noe annet enn det han skriver, så får han skrive det han mener i stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting kan rettferdiggjøre drapet på den jenta. Ikke bot, ikke ett år, ikke fem år, ikke tjue år, ikke livstid, ikke dødsstraff. Jeg tror oppriktig talt ikke tjue år i fengsel tjener noen nytte i slike saker. Det er snakk om en ung, umyndig, beruset gutt som har gjort noe han åpenbart ikke ønsket å gjøre, som dernest har tilkalt politiet for å berette om sin synd. Det som hadde tjent gutten og samfunnet mest her, tror jeg ville vært om foreldrene hadde tatt gutten i hånda, sagt noen kloke ord, hvorpå han hadde blitt frifunnet og fått streng oppfølging. Det er selvfølgelig ingen realistisk løsning overhodet, men jeg tror rett og slett ikke fengselsstraff har så mye for seg i slike saker.

 

Nei, jeg vet ikke hva man burde gjort, men jeg tror ikke tjue år i stedet for fem år vil gjøre noe annet godt enn å tilfredsstille hevninstinktene til folk.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
22. januar i år drepte 17-åringen kjæresten sin med sin fars pistol, en halvautomatisk Ruger med lyddemper. Det første skuddet var rettet mot kneet til Ingrid-Elisabeth Berg. Etterpå ble hun truffet i magen, og de tre siste skuddene var plassert brystet på 17-åringen.

Nå høres det ikke ut som om han skulle skremme jenta...

6400079[/snapback]

Nå har jeg ingen anelse om hvordan denne halvautomatiske pistolen fungerer, men er det ikke slik at rekylen kan "løfte" våpenet? Hvis pistolen står på automat, så kan det jo tenkes at den peprer løs mens den beveger seg oppover, med de konsekvenser som beskrives ovenfor. .. Men dette blir selvsagt bare spekulasjoner fra min side.

6400348[/snapback]

 

Vedder på at det er snakk om en ruger mk2 eller mk3 ettersom dette er en svært vanlig ruger. Spesielt ettersom det står at han brukte lyddemper. Da er kaliberet .22LR, noe som er et veldig svakt kaliber. Denne pistolen er forholdsvis tung til kaliberet sitt, og er semi-automatisk som gjør at man må trykke for hvert skudd. Vi har et par slike på pistolklubben her og jeg har ALDRI sett noen ha fyrt av ekstra skudd pga rekylen, uansett hvor uerfarne de er; rekylen er rett og slett fraværende. Jeg har selv skutt med dette våpnet ved ganske mange anledninger, senest på lørdag, og jeg har svært vansklig for å tro at flere skudd på rad kan ha blitt utført ved et uhell. Hvis første skudd gikk i kneet kan jeg si med ganske stor sikkerhet at de neste skuddene var overlagt.

 

Når det er sagt så er sikkert denne uvitenheten snacks for anti-usa anti-våpen lobbyen her i norge. Det er så lett å spille på mannen i gata sin uvitenhet ovenfor skytevåpen. Dere sier jo selv at fyren her trenger psykisk hjelp. Det er ikke våpnets skyld så slutt å misbruk skytevåpen i hat-propagandaen deres. Skytevåpen brukes først og fremst av stabile folk som ikke kunne drømme om å skade et annet menneske med vilje og det er utrolig trist at dere skal bruke unntak som dette for å hjernevaske folk som ikke vet bedre eller som er lett påvirkelige.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Vedder på at det er snakk om en ruger mk2 eller mk3 ettersom dette er en svært vanlig ruger. Spesielt ettersom det står at han brukte lyddemper. Da er kaliberet .22LR, noe som er et veldig svakt kaliber. Denne pistolen er forholdsvis tung til kaliberet sitt, og er semi-automatisk som gjør at man må trykke for hvert skudd. Vi har et par slike på pistolklubben her og jeg har ALDRI sett noen ha fyrt av ekstra skudd pga rekylen, uansett hvor uerfarne de er; rekylen er rett og slett fraværende. Jeg har selv skutt med dette våpnet ved ganske mange anledninger, senest på lørdag, og jeg har svært vansklig for å tro at flere skudd på rad kan ha blitt utført ved et uhell. Hvis første skudd gikk i kneet kan jeg si med ganske stor sikkerhet at de neste skuddene var overlagt.

Ja, det har blitt oppklart tidligere i tråden også.

 

Når det er sagt så er sikkert denne uvitenheten snacks for anti-usa anti-våpen lobbyen her i norge. Det er så lett å spille på mannen i gata sin uvitenhet ovenfor skytevåpen. Dere sier jo selv at fyren her trenger psykisk hjelp. Det er ikke våpnets skyld så slutt å misbruk skytevåpen i hat-propagandaen deres. Skytevåpen brukes først og fremst av stabile folk som ikke kunne drømme om å skade et annet menneske med vilje og det er utrolig trist at dere skal bruke unntak som dette for å hjernevaske folk som ikke vet bedre eller som er lett påvirkelige.

6427011[/snapback]

Hvis den der var rettet mot meg, så var det ihvertfall totalt bomskudd..

Lenke til kommentar
Vel, en ting som er sikkert er at sender du en 17 åring i fengsel/forvaring i 21 år så hadde du hatt en ferdig frankert forbryter på livstid.

 

Det er helt greit for min del. Sperr ham inne på livstid. Den kynismen han utviste i drapet er hinsides noe enhver normal person kan gjøre. Han er allerede en steinkald drapsmann. Kan han bli noe verre enn det? Nei.

 

Ja, til mer/bedre kontroll/restriksjoner med skytevåpen.

 

Eller hvertfall sørge for at de riktige folkene har dem...

Lenke til kommentar

Det som er synd med Norge og vår rettspolitikk er at folk ikke lenger føler rettferd. Faren til den drepte var mektig forbannet for at tiltalte fikk en mild dom.

 

Slik er det dessverre at vanlige folk ikke lenger føler rettferd og heller tar saken i egne hender. Jeg for min del hadde sørget for at en som hadde drept/missbrukt eller voldtatt min kommende datter ALDRI hadde bevegd seg igjen. Jeg sier ikke at jeg hadde drept han, men mulig jeg hadde sørget for å skade vedkommende så jævlig at han aldri kunne bevege seg uten hjelp igjen.

 

Jeg er lei av at vi skal sy puter under armene på kriminelle. Jeg er lei at mine skattepenger skal gå til psykiatri, reprasjon av herverk, tilbud til kriminelle osv. De som ikke passer inn i samfunnet får ta konsekvensen. Og ja jeg er for straffeleier på Jan Mayen og en øy for rusmisbrukere, der de kan isoleres og ikke gjøre skade på ditt og mitt.

 

Jeg hater å komme ned om morran for å finne sykkelen min stjålet. Jeg hater å måtte være redd for at ting skal bli stjålet. Jeg hater å måtte betale tyveriforsikring (tenk jeg betaler faktisk for at ingen skal stjele det jeg eier. hvor sykt er det?)

Lenke til kommentar
Hvis jeg tenker på han ville jeg satt han i fengsel i 21 år, men når han da kommer ut igjen kommer han som sagt tidligere her bli enda mer kriminell, da vil han ta hevn på en måte.

6416822[/snapback]

Da er jo saken klar. Lås han inne for godt. :)

6416887[/snapback]

 

enig, hater Norske straffe rammer. Ikke nok med at de er små, men når de har fått en dom på 21 år er det 21 år og ikke 8.

 

Tenk, denne jenta hadde hele livet foran seg. Og blir myrdet? sperr ham inne, slike folk trenger man ikke i samfunnet.

 

(tenk jeg betaler faktisk for at ingen skal stjele det jeg eier. hvor sykt er det?)

 

Mafia tillstander: "Jeg skal beskytte deg mot hærverk og tyveri hvis jeg får 20% av inntektene dine."

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Vel, en ting som er sikkert er at sender du en 17 åring i fengsel/forvaring i 21 år så hadde du hatt en ferdig frankert forbryter på livstid.

 

Det er helt greit for min del. Sperr ham inne på livstid. Den kynismen han utviste i drapet er hinsides noe enhver normal person kan gjøre. Han er allerede en steinkald drapsmann. Kan han bli noe verre enn det? Nei.

 

Ja, til mer/bedre kontroll/restriksjoner med skytevåpen.

 

Eller hvertfall sørge for at de riktige folkene har dem...

6427209[/snapback]

Steinkald drapsmann? en gutt som ringer til politiet og gråter mens han tilstår sin forbrytelse for å i ettertid etter et øyeblikk av raseri, sjalusi og rus har skutt sin kjæreste en steinkald drapsmann? Jøsses, skal si terskelen er lav for status "steinkald".

 

Det var da strenkt tatt faren til gutten som hadde skytevåpenet, det var uforsvarlig oppbevart, men personen som eide våpenet hadde da heller ingen intensjoner om å bruke det på ulovlig vis. Det er foreskrifter på oppbevaring av våpen, men er svært vanskelige å overholde. Så denne episoden endte meget tragisk med en kombinasjon av uforsvarlig oppbevaring av skytevåpen og en følelsesladd ungdom.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Under andre verdenskrig var et av problemene med å få folk til å skyte mot fienden. Det er ville statistikker på hvor mange som skøyt i lufta

6427291[/snapback]

 

hvor da?

kan godt være jeg er gal, men hvis noen fasister hadde komt i dag. Hadde jeg skutt mer enn en gang.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Du er rimelig steinkald når du skyter en person på klosshold rimelig mange ganger i brystet....

 

For ikke å si at dette er en person han liksom skulle være glad i... give me a break. Voksen nok til bevisst, kaldt og kynisk å drepe noen = voksen nok til å ta ansvar for sine handlinger.

6427327[/snapback]

Jeg tror ikke du helt forstår tilstanden den skyldige var i i gjerningsøyeblikket, noe som retten har tatt til følge når straffeutregning tok sted.

Lenke til kommentar
Du er rimelig steinkald når du skyter en person på klosshold rimelig mange ganger i brystet....

 

For ikke å si at dette er en person han liksom skulle være glad i... give me a break. Voksen nok til bevisst, kaldt og kynisk å drepe noen = voksen nok til å ta ansvar for sine handlinger.

6427327[/snapback]

Jeg tror ikke du helt forstår tilstanden den skyldige var i i gjerningsøyeblikket, noe som retten har tatt til følge når straffeutregning tok sted.

6427773[/snapback]

 

Det bør være irrelevant; drap er drap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...