Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok min første smak av den i nå, måtte vente til etter 5, ellers ville jeg være akolohilker.

 

Hvor mye tar dere i glasset når deres nyter en dyr single malt?

 

Selv tar jeg ganske lite i, kanskje 2cl pluss noen dråper vann, selv den lille menden tar meg en stund å drikke da smaken er så sterk at selv en bitteliten sip smaker mye

Lenke til kommentar

Har skrevet en country sang om whiskey.

 

 

My love has left me, she said I wasn't man enough, so I got a bottle of whiskey and rank it up, they had to pump my stomach, but the day I got out of the hostpitale I got another bottle.

 

Ooooohh! I have fallen deep into the whikey trap, no hope for me, leave me to die on the corner of the of the bar.

 

After a year on the bottle I was man enough for my love, but she had found her self a luberjack, that didn't skip and jump.

Now I drink two bottles a day, of the good stuff, had to sell my car to pickup to aford it, but damn it's smooth.

 

Ooooooh! I'm Falling deeper into the whiskey trap, no hope for me, leave me to die on the corner of the bar.

 

I'm now on my 3rd liver, looking at my 4th, built me a museum of whiskey bottles, now I'm a millionare, my love came back to me, but I had found me a 16 year old runaway, and didn't need her anymore. But my thirst of whiksey never ends, plaing my funural next week, gonna leave all my money to my runaway, but damn if she's getting my whiskey.

 

Ooooohhh! I have fallend competley into thw whiskey trap, next stop the grave. Now there's my .45

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke funnet noen blended scotch jeg liker, de har alle ubehaglige smaker.

Det finnes en del blended som er drikkende, f.eks. Oakfield, Famous Grouse Gold Reserve

Johnnie Walker og Chivas Regal. Men de når ikke opp til mange single malt. Hvordan gikk det forresten med smak av Lagavulin (kos med kompis)?

Det gikk veldig fint, vi var 3 som så film og koste oss, flaska er 1/3 tom nå, Når man blir vant til røysmaken er den virklig glatt og smooth på vei nedover.

 

Nå er neste whisky på lista 25 år gammel Highland park, må bare spare opp da den er dyr

Lenke til kommentar

Whisky i sauser er jo godt. BBQ-sausen min inneholder en god klunk whisky, saus til haggis må jo lages med whisky. I sjokolade er det godt med whisky.

 

Jeg hadde en traumatisk opplevelse på en av Trondheims puber, hvor bardama tok etter en tumbler når hun skulle sjenke opp en Macallen Fine Oak, følgende samtale utspilte seg:

 

Meg: Ikke i en tumbler er du snill.

Hun: ?

Meg: Jeg vil gjerne ha tulipanglass eller noe som i det minste likner.

Hun: Hva er det?

Meg: Det er sånn som står ved din venstre side, tumbler har du til høyre. Man bruker da ikke tumblers til single malt.

Hun: I konjakkglass?

Meg: Ja, det er jo det nærmeste du kommer et glass som passer. I en tumbler så forsvinner jo all den gode aromaen, luktene ut i lufta, mens i tulipaner så fanger man disse, mere smak og bedre opplevelse.

Hun: Det var nytt. Har du tatt kurs eller noe? (Med en litt nesevis tone.)

Meg: Nei? Jeg har bare drukket whisky i 10-12 år og er medlem av Norsk Maltwhisky-lag - man blir vel litt kresen med tiden.

 

Det er ikke første gangen jeg har denne samtalen heller dessverre - det er så mye talentløse bartendere i denne byen, men hva kan man forvente når man plukker folk rett fra gata og putter dem bak en bardisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...