Gå til innhold

HjemmePC VS Conroe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig fått tilbud om hjemmePC gjennom jobb, men for et tidspunkt å få tilbudet på... :no: Så å si på dølinja før Conroe kommer ut.

Har hvertfall fått tilbud om denne Dell Dimension 9150:

Prosessor Intel® Pentium® D Prosessor 950 med Dual Core (3.40GHz, 800MHz FSB, 2x2MB cache). Intel® 945P chipset

Minne 2048MB Dual Channel DDR2 533Mhz (2x1024MB) (4 DIMM slots, maks 4096MB)

Harddisk 500GB SATA Harddisk RAID 0 Stripe 2x250GB, 7.200RPM

Grafikkort 512MB ATI® Radeon™ X1900XTX

DVD/CD 16X DVD /-RW "dual-layer" og 16x DVD

Nettverk Integrert 10/100/1000 Ethernet

Programvare Windows XP Professional Norsk, MS Works

Tastatur Dell 105-taster / Dell Two-Button Wheel Optical

Annet 13-i-1 minnekortleser,IEEE1394 (PCI), 3 PCI, 1 PCI-E 1X, 1 PCI-E 16X, 1 PCI-E 4X, 2 eksterne 5.25" plasser, 2 eksterne 3.5" plasser, 2 interne 3,5" plasser (1 for harddisken), 7 USB porter (2 i front), støtte for USB 2.0.

Lydkort Sound Blaster X-Fi Xtreme Music card,PCI w/Dolby Digital,7.1 (PCI)

Annet RAID controller - Integrert med Intel® Matrix Storage teknologi

Annet 3 års på-stedet-service

Høyttalere Følger ikke med

Jeg vil jo tørre å påstå at dette er alt annet enn en dårlig PC. Prisen er da 280,- i brutto pluss 140,- netto hver månde i 3 år.

Men som sagt så er jo Conroe rett rundt hjørnet. Noe som vil få prisene til å senkes/ kapasiteten økes relatvit mye i løpet av noen par måneder.

Bare lurer hva ville du gjort og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kan du ikke faa xps 700.den klarer conroe

men pcen er bra den

6391307[/snapback]

Tror nok systemet er nokså låst og lite til ingen rom for endringer. Men det er som du sier at en bra PC, og jeg syntes prisen ikke er så værst heller. Tror ikke jeg kommer til å merke det noe serlig på lønna heller...

Skrevet (endret)

Upraktisk tidspunkt å få tilbud på ja. Men den maskina var så bra at jeg i din situasjon hadde slått til. Den der bør holde en stund, i alle fall til etter at Conore har fått normale priser og har blitt kvitt eventuelle barnesykdommer. Mitt tips: Kjøp PC'n, behold den, ikke oppgrader til Conore før du synes du TRENGER en oppgradering, da kjøper du nye deler, men kan beholde skjermkort, harddisk, RAM og lydkort. Kanskje selge CPU. HK og kabinett får du neppe solgt da de ikke er helt ATX, bare ATX med "Dellske modifikasjoner"

EDIT: Hvordan i all verden klarte jeg å få inn så mye leif? Hvis noen skjønte det her er det imopnerende.

Endret av G.G.
Skrevet
Upraktisk tidspunkt å få tilbud på ja. Men den maskina var så bra at jeg i din situasjon hadde slått til. Den der bør holde en stund, i alle fall til etter at Conre har fått normale proser og har blitt kvitt eventualle barnesykdommer. Mitt tips: Kjøp PC'n, behold den, ikke oppgrader til Conore før du synes du TRENGER en oppgradering, da kjøper du nye demer, men kan beholde skjermort, harddisk, RAM og lydkort. Kanskje selge CPU. HK og kabinett får du neppe solgt da de ikke er helt ATX, bare ATX med Dellske "modifikasjoner"

6391503[/snapback]

My thoughts exactly...

Har så fryktelig lyst på ny PC(sitter på socket A nå) og hjemmePC ordningen er en grei måte å anskaffe seg en uten at økonomi får seg en skikkelig smell.

Skrevet

Hjemmepc-tilbud kommer og går. Når en bedrift først tilbyr slikt, så har de gjerne flere "runder" med tilbud, gjerne med et halvt år mellom hvert tilbud. Selv fikk jeg et tilbud i våres som jeg *nesten* gikk med på, men jeg vet jo hva som kommer så jeg tok meg selv i nakkeskinnet og sjekket om det ville komme flere tilbud fremover - og jada, til høsten/vinteren kommer det nytt tilbud med oppdaterte maskiner. Sjekk om det samme er tilfellet i din bedrift.

Ellers var det jo en allright pc du har fått tilbud på der, slett ikke ille specs. Du får avgjøre selv hva du vil, men sjekk litt med de som er ansvarlige for hjemmepc-ordningen, de er stort sett alltid behjelplige. :)

Skrevet
Hvor lenge må du betale det beløpet i mnd da?

6393250[/snapback]

36 måneder (3 år)

Hjemmepc-tilbud kommer og går. Når en bedrift først tilbyr slikt, så har de gjerne flere "runder" med tilbud, gjerne med et halvt år mellom hvert tilbud. Selv fikk jeg et tilbud i våres som jeg *nesten* gikk med på, men jeg vet jo hva som kommer så jeg tok meg selv i nakkeskinnet og sjekket om det ville komme flere tilbud fremover - og jada, til høsten/vinteren kommer det nytt tilbud med oppdaterte maskiner. Sjekk om det samme er tilfellet i din bedrift. 

Ellers var det jo en allright pc du har fått tilbud på der, slett ikke ille specs. Du får avgjøre selv hva du vil, men sjekk litt med de som er ansvarlige for hjemmepc-ordningen, de er stort sett alltid behjelplige.  :)

6393306[/snapback]

Det kommer en runde ca. hvert år. Hvertfall sånn historisk sett. Så det skulle ha inn bstillingene innen denne måneden her, også kommer det en ny rund rett etterpå. Jeg hørte med leverandøren og de sa at det var mest sannsynlig samme PC det ble tilbudt da.

Har bestemt meg for ny PC etter sommeren så jeg tror ikke gidder å sitte på gjerde å vente... Hvertfall ikke for lenge :)

Skrevet (endret)

Lagde en handlevogn i prisguiden med ca. samme kompontene. Og jeg må si jeg syntes Dell tar seg godt betalt. Jeg satte jo opp samme PC på dem sin side og den kom vel på ca 23 000,- med skjerm(19")

Vil jo tørre å påstå at jeg ikke sparer så masse peng på HjemmePC-tilbudet kontra og kjøpe samme PC på web...

Huff, valgets kval... :(

Endret av robiwan
Skrevet
Vil jo tørre å påstå at jeg ikke sparer så masse peng på HjemmePC-tilbudet kontra og kjøpe samme PC på web...

6399251[/snapback]

Husk også at det er enda mer rabatter å hente om du ringer inn og prater med en selger kontra å bestille på nett. Selv sparte jeg en 3-4 tusen på det kontra å kjøpe på dell.no.

Skrevet

Kan ikke se at hverken skjerm, CPU-kjøler/vifter, monteringsarbeid eller 3 års på-stedet service er inkludert i handlevognen din, som forøvrig baserer seg på leveranser fra 6 forskjellige nettbutikker med 6 stk frakttillegg, forskjellig leveringstid og supportrutiner osv. Da blir det litt vanskelig å sammenligne.

Vet ikke hva marginalskatten din er, men med ca 50% ser det ut til at du betaler ca 10000 kr over 3 år. Med 36% marg.skatt blir det ca 11500. Synes det er et bra tilbud.

Skrevet
Lagde en handlevogn i prisguiden med ca. samme kompontene. Og jeg må si jeg syntes Dell tar seg godt betalt. Jeg satte jo opp samme PC på dem sin side og den kom vel på ca 23 000,- med skjerm(19")

6399251[/snapback]

Er nettopp der de fleste driter seg ut når de omtaler hjemmepc-avtaler som dyre. Husk at det er temmelig mye mer inkludert enn bare en pc; du har gjerne en "idiotforsikring" som gjør at du får ny maskin hvis du skulle være så uheldig å miste den i gulvet eller noe. Prøv med det hvis du handler direkte fra Dell! I tillegg følger det med opplæringspakke og annen programvare. Dessverre kan du ikke lengre få subsidiert bredbånd.

Jeg ville definitivt gått for hjemmepc-tilbud fremfor kjøp direkte i butikk/nett. Hvis noe skulle skje så har du et helt apparat i bedriften din som står på for dine krav, i tillegg til veldig god garantiordning, support og ikke minst forsikring.

Skrevet

Godt og høre at folk flest ville gått for hjemmePC ordningen. Bestilte nemlig i går. Man har selvfølgelig disse argumentene om garanti, forsikring og support, men jeg tviler sterk på at det er noe jeg kommer til å ta i bruk.

For min del ble valget gjort pga betalingsmåten, at det blir trekt fra lønna og det kommer neppe til å merkes noe serlig på kontoen.

Skrevet

Ordningen med hjemme-pc har jo fått et tak på 10k. Derfor vil det vel være mot reglementet hvis du får denne pcen gjennom jobben, regner med at den ikke koster under 10k.

Skrevet
Ordningen med hjemme-pc har jo fått et tak på 10k. Derfor vil det vel være mot reglementet hvis du får denne pcen gjennom jobben, regner med at den ikke koster under 10k.

6425505[/snapback]

Les første post. Trådstarter sier jo at han må betale 140 kr netto hver måned (altså skattepliktig).

Skrevet (endret)

Tenk at jeg leste den første posten.

"I Statsbudsjettet sier Regjeringen at den ønsker å videreføre bruttotrekkordningen, men foreslår å begrense utgiftene som kan finansieres ved bruttotrekk, til 10 000 kroner."

"Det har også kommet en maks beløpsgrense på 10.000,- totalt for en bruttolønnsordning over tre år. Det vil si at man ikke kan ha et trekk som overskrider 280,- i bruttotrekk i måneden. Denne summen må inneholde PC (NB! Må nå inneholde selve datamaskinen, skjerm, tastatur og mus), utvidet forsikring i 3 år, utvidet garanti for alt levert utstyr i 3 år, finansieringskostnader og frakt."

Da var det visst tatt høyde for den nye ordningen i oppsettet som du har fått utlevert.

Endret av ^fmj
  • 4 uker senere...
Skrevet
Tenk at jeg leste den første posten.

6430356[/snapback]

Tenk at du leste første posten og likevel stilte spørsmål om lovligheten med dette opplegget... :) Ser ut som du har forstått det nå. (måtte bare ha siste ordet...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...