Gå til innhold

Hvilken utdanning har du/holder du på med?


Fatty

Hvilken utdanning holder du på med?  

364 stemmer

  1. 1. Hvilken utdanning holder du på med?

    • Grunnskole
      29
    • Videregående
      143
    • Universitet
      78
    • Høyskole
      67
    • Læretid
      21
    • Militæret
      7
    • Utenlandsopphold
      4
    • Annet
      7
    • Ferdig
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gått GK Salg & Service, og skal neste år gå VK1 Salg & Service.

 

Videre er den foreløpige planen (men ting kan endre seg) å gå VK2 Allmenn påbygg og få generell studiekompetanse, deretter ta eiendomsmeglerstudiet på BI, få en bachelorgrad etter tre år, og etter to år i jobb søke om å få tittelen statsautorisert eiendomsmegler. Dette er en "plan" jeg har hatt i hodet i over to år nå, og jeg er fortsatt like innstilt på at det er dette jeg vil gjøre med livet mitt. Men som sagt - ting kan skje ...

Lenke til kommentar

Har tidliggere tatt VK1 Flyfag + VK2 Avionikk + 2 aar laerling som endte meg opp met et fagbrev i komponentavionikk.

 

Naa holder jeg derimot paa med Diploma i Computer Engineering Technology ved SIAST i Moose Jaw, Canada.

 

Til Insty og ghrr:

 

Jeg vil ikke proeve og skremme dere bort i fra flymekaniker yrket, men dere boer nok kanskje revurdere litt om dere faktisk har lyst inn i det feltet eller ikke. Viktigste er nok faktisk om dere har en interesse for fly og mekanikk, og ikke bare har lyst og jobbe med det fordi det er "lukrativt".

 

Det er rimelig daarlige tider i flybransjen for tiden. Jeg jobba selv hos Braathens paa Sola, og selv om jeg bor i utlandet for tiden saa hoerer jeg at det gaar mot nedleggelse og mange eks-kolleger uten jobb. Det er hardt nok og faa jobb i den bransjen allerede (jeg var heldig, selv med rimelig gode karakterer) og dersom det naa blir 200 arbeidsledige mekanikere med 5-25 aars erfaring i markedet saa kan det bli hardt for dere og finne arbeid om noen aar naar dere er ferdig.

 

I tillegg tok Braathens paa Sola inn 14 laerlinger det aaret jeg var inne, hvorav 11 var paa den mekaniske siden og 3 var paa den elektroniske... Det er 14 plasser mindre i et allerede knoettlite laerlingeinntak i flyfeltet.

 

Hvis dere faktisk er interresert i fly og mekanikk, saa ta en sjans og go for it, men dersom dere bare vil jobbe med det fordi det er "god ebtalt" og "kult" og si at du er flymekaniker saa vil jeg anbefale at dere tenker paa et annet yrke der jobbsikkerheten er bedre.

 

Bare et lite tips fra en kar som har sett flybransjen fra innsiden, og savner den ikke spesielt mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...