Gå til innhold

Tour de France 2006


Katalysator

Anbefalte innlegg

Tror at Thor kan holde noen dager på den gule trøyen om hovedfeltet kommer samlet til mål de første dagene.

6417703[/snapback]

Det var det, da. Er alltid noen som rykker i fra, og får mange minutters forsprang på de første etappene.

6417731[/snapback]

Det kan også være mulig at Crèdit Agricole vil kjøre dem inn av interesse av og beholde trøyen.

6417741[/snapback]

Det er jo en hel haug uskrevne regler, en av det er at det er laget med den gule trøyen som "tar ansvar", dvs det setter tempo. GANSKE sikker på at CA alene glatt tar på seg oppgaven å kjøre inn eventuelle brudd, den gule trøyen vil de beholde, det er tross alt den alle kjører for i bunn og grunn. Mange spurtere som ligger rett bak Thor, så de kommer nok til å få hjelp av andre lag.

 

Var ute og malte, holdt på å falle av stigen da kommentatoren skrekk om 1. mellomtid. Faantastisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Credit Agricole kommer nok til å kjøre for massespurter hele veien til fjell etappene. Det er veldig stas å ha den gule trøya i laget, og enda mer stas når man er et fransk lag. Håper CA kan gi Husovd samme hjelpen som vi så Petacchi få av sitt lag ifjor eller året før der. Hvor de trakk han opp 3-4 mann nesten hele veien til mål.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar

Får håpe at det Atle Kvaalsvold sa stemmer, også er han tilbake i morgen. Men det så ikke pent ut når han lå på bakken der...

 

Er synd at han mistet den grønne trøya også, Jimmy Casper tok han med tre poeng. Boonen var jo overraskende sliten på slutten, kan jo ha hvert varmen? Og Robbie McEwen er jo der han alltid er, helt i toppen...

Lenke til kommentar
Hva gjorde thor så nære sperringene :no: Trodde han var mer erfarn enn som så :thumbdown:

 

Thor kan bare takke seg selv når han er så dum!

6423195[/snapback]

 

Dum?

 

Feltet går i 50-60 kilometer i timen og han blir stenkt inne, skal han gå av sykkelen å kjefte på de gutta som stenger han inne. Han har ingen steder å gjøre av seg, at en idiot av en publikumer skal drive å ta bilde med kameraet 50 cm på utsiden av sperringene er da ikke hans skyld. Dette er sånn som skjer i en spurt, og dette er ikke på langt nær det verste jeg har sett. Det er bare et hendig uhell, noe som kunne vært unngått hvis det hadde hvert dobble sperringer for publikum.

Lenke til kommentar
Dum?

 

Feltet går i 50-60 kilometer i timen og han blir stenkt inne, skal han gå av sykkelen å kjefte på de gutta som stenger han inne. Han har ingen steder å gjøre av seg, at en idiot av en publikumer skal drive å ta bilde med kameraet 50 cm på utsiden av sperringene er da ikke hans skyld. Dette er sånn som skjer i en spurt, og dette er ikke på langt nær det verste jeg har sett. Det er bare et hendig uhell, noe som kunne vært unngått hvis det hadde hvert dobble sperringer for publikum.

6423233[/snapback]

 

I mine øyne så valgte han å sykle så nære, for han hadde muligheten til å unngå å bli sperret der inne. En spurter har vel ikke noe der å gjøre, da han ikke får utnyttet sine egenskaper når det blir så trangt som det blir ved å sykle mellom gale tilskurer og konkurenter. Nå er vel ikke thor noen taktikker når det gjelder plassering eller når han skal starte spurten.

 

Vi får håpe at han blir frisk nok til å kjempe videre om den grønne trøyen etter dette uhellet, for han er i knallform om dagen og han har koblet et grep om selveste Tom Boonen!

Lenke til kommentar
Da har bekreftelsen kommet:

 

Hushovd fortsetter :w00t:

 

- Han må sy og kanskje ta røntgen, men jeg tror han kan stille til start på mandagens etappe, sier sjefslege Gerard Porte.

 

Senere bekreftet Hushovds lag overfor TV 2 Sporten at nordmannen fortsetter rittet.

6423559[/snapback]

Dette var jo en meget gledelig nyhet :) Vi får bare krysse fingerene at skaden ikke vil påvirke han alt for mye de neste dagene.

Lenke til kommentar

Fin tråd! Jeg skal prøve å følge med på touren så godt jeg kan. Synd det med Hushovd.

 

Jeg liker godt Tom Bonen fra Belgia. Klarer og henge med i hovedfeltet eller bryte for så å spurte inn til mål. Utrolog sterk syklist. Laget kun for flaten og sliter med stignings-etappene. Det var i disse Lance Armstrong var fabelaktig god på pga. muskelatur og trening.

 

Dopingen gjenstår, jeg vet ikke helt. Han sier at han ikke har brukt dop, eller var dopet under et ritt. 7 år på rad som kongen! Jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg hadde stor tro på Hushovd i gårsdagens etappe, og fikk litt sjokk, men det er sånn som skjer. Håper ikke dette har tatt motet fra ham.

Lenke til kommentar

Roger Legeay (teamleder Credit Agricole):

"First of all we have to see if Thor can ride properly with his injuries," said Legeay. "We’ll know this in the first 50km. For the moment we can report that he had his arm stitched overnight but it’s still painful for him. He doesn’t have full use of his right arm but he has plenty of confidence despite having lost a potential 20 points. Furthermore he won’t be able to fight for points in the coming stages... when you have the goal of winning the green jersey, this is a big hindrance."

 

Mildt sagt mindre gode nyheter. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...