Gå til innhold

Tour de France 2006


Katalysator

Anbefalte innlegg

McEven er en arrogant jævel. Har han alltid vært. Istad sto han å skrøt og viste fram skoa sine som hadde fått et rift på fransk tv.

 

Det har forresten handlet om Thor her i en time nå. Først gul trøyeutdeling med han, dermed intervju, dermed kom CA laget utenom Thor inn i et slags bærbaret studio og diskuterte Hushovd, etter det var det en 5 minutter lang sånn video om Hushovd om hva som har skjedd i de 3 rittene her, dermed kommer Thor inn i studio og diskuterer lenge med han, dermed titter de på den spurten om og om igjen.

 

Thor må være litt populær i frankrike? :w00t:

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Hushovd er kongen. Skikkeleg nervepirrande etappe i dag. Trur Hushovd hadde stikke av med sigeren, hadde ikkje det vore for at McEwen hefta han.

 

Gledar meg til Touren neste år :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hushovd hadde aldri tatt McEwen, men Boonen hadde han nok greid. Jeg ser lysere på sjansene til grønn trøye etter etappen i dag, da jeg alltid har sett på Boonen som en større konkurrent enn McEwen.

Lenke til kommentar

Blir jo ikke helt det samme da, det jeg mente var at overtredelsen ikke var så stor, det er jo slikt som skjer i en spurt. Men at det var enklere å ikke diske McEwen når Hushovd fikk et plaster på såret.

6428360[/snapback]

 

Som sagt det tror jeg ikke har noe med saken å gjøre om Thor fikk et plaster på såret med en tredje plass. Hvis de finner ut at det han gjorde var over grensen så vil han bli disket, for farefull kjøring.

6428452[/snapback]

 

Ifølge reglene har det ikke det, men reglene følges ikke alltid, for da hadde McEwen blitt disket. Han skjenet ut mer enn han har lov til... Og det at Hushovd holdt seg på sykkeln hadde nok noe å si, pga det fikk mindre påvirkning på trøyer osv enn ved et fall, reglene følges ikke konsekvent, noe som er både positivt og negativt.

Lenke til kommentar

Hushovd er sterkere og kan f eks holde 65km/t over en lengre distanse enn McEwen, men etter det jeg vet/har sett har McEwen det ekstra bittelille giret på slutten, derfor han ALLTID ligger på hjulet til Thor.

 

Hadde det blitt arrangert 1on1 1000 meter rett frem på hver sin bane hadde Hushovd vunnet, men med irriterende McEwen på bakhjulet blir det vanskelig for Thor.

Lenke til kommentar

McEwen kan brenne i helvete. Er ikke første gang han gjør noe sånt. Husker dere en av de første etappene ifjor? Da han faktisk ble disket for å ha dyttet bort en rytter. Tror det var O'Grady som ble offeret dengang. McEwen skulle blitt disket idag.

 

Men på en annen måte er det bare bra at McEwen vant. Thor fikk enda mer selvtillit når han klarer en 3.plass med en semiødelagt arm og den ene foten ute av spill.. Da er han enda mer sugen i de neste etappene.

 

Forøvrig var det helt vakkert da Hinault tok innersvingen på Hincapie. Det er nettopp det lagmoral er bygd opp av. CA-rytterne visste at dersom Hincapie hadde tatt plassen etter Beneteau (tror jeg? Boygues Telecom-rytteren) så ville han passert Thor der og da i kampen om den grønne trøyen. Derfor var det helt ulidelig vakkert å se Hinault suse forbi for å ta de poengene i den siste innlagte spurten.

Lenke til kommentar
Vi får se da. Jeg tipper McEwen slår Hushovd i alle spurter der de har rimelig likt utgangspunkt.

6428805[/snapback]

På kort spurt er han nok oftest bedre, på lange spurter er Hushovd sterkere. Men Hushovd har mulighet til å være med i flere spurter enn det McEven har. McEven sliter som oftest å følge hovedfeltet i de litt hardere etappene. Snakker ikke da om fjelletapper, men de litt "mellomharde" etappene som oftest ender i spurt.

Endret av Epiphany
Lenke til kommentar
Vi får se da. Jeg tipper McEwen slår Hushovd i alle spurter der de har rimelig likt utgangspunkt.

6428805[/snapback]

På kort spurt er han nok oftest bedre, på lange spurter er Hushovd sterkere. Men Hushovd har mulighet til å være med i flere spurter enn det McEven har. McEven sliter som oftest å følge hovedfeltet i de litt hardere etappene. Snakker ikke da om fjelletapper, men de litt "mellomharde" etappene som oftest ender i spurt.

6430735[/snapback]

 

Jau, dagens etappe er nettopp slik du beskriver. Tror Thor har en bra mulighet til en etappe seier idag. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Greit nok at Thor har fart i beina, men han er ikke god nok til å time spurter. Dessuten er det problematisk hvis han begynner tidlig og har McEwen eller Boonen på hjul. Hvis de holder seg borte fra hjulet hans og han begynner noen meter før dem, er de sjanseløse.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det er timing og taktikk som er Thors svakheter. Han havner ofte i elendige posisjoner og ender ofte opp med å starte spurten for tidlig eller for sent.

6432598[/snapback]

 

Får Thor et perfekt opptrekk av Dean er jeg rimelig sikker på at Thor vinner ja. Hadde Thor fått spurta alt han ville i går ville han suverent fått 1 eller 2 plass. Han trilla jo like fort som Boonen i mål med 1 bein i 20meter jo.

Lenke til kommentar

Kommer langt foran 3 plassen?

 

Brukte det uttrykket fordi om McEwen eller Hushovd hadde vunnet hadde det ikke vært så stor forskjell. Problemet i spurten var jo at McEwen tok fra Hushovd en enkel 2. plass som er verdt _mye_ sekunder og poeng.

 

Er det ikke -20 sekunder til #1, -12 til #2 og -8 til #3 og masse spurtpoeng til de 20 første eller noe?

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...