Gå til innhold

Tour de France 2006


Katalysator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det er rittledelsen som har utestengt Basso har han fortsatt mulighet til å anke seg til å få starte slik som Vinokurov gjrode (eller lagledelsen has).

 

Hvorfor mener du årets Tour er ødelagt? Det behøver jo ikke bli noe mindere spennede bare fordi de man trodde skulle kjempe i toppen blir utestengt pga juks.

Lenke til kommentar

Da kan det jo hende at Arvesen blir kalt inn til tjeneste. :hmm:

 

Og da blir det vel kanskje Carlos Sastre eller Bobby Julich som blir kaptein på CSC, eller så kan jeg jo håpe på en av mine favoritter Jens Voigt. Og på T-mobil så blir det vel helt sikkert Andrèas Klöden som går et steg opp på stigen.

Lenke til kommentar
Gleder meg stort til dette. Håper og tror at den gamle ringreven Ullrich tar den gule trøyen. Synd med Arvesen, utrolig sterkt lag som CSC stiller med.

6402275[/snapback]

 

Leser du litt mer i tråden så får du med deg at Ullrich er SUSPENDERT.

6411720[/snapback]

 

Og hvis du ser på datoen han skrev innlegget så var ikke Ullrich kastet ut ennå ;)

 

Listen med ryttere:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

T-Mobile:

Jan Ullrich (Tyskland)

Oscar Sevilla (Spania)

 

CSC:

Ivan Basso (Italia)

 

Astana-Würth (Liberty Seguros):

Giampaolo Caruso (Italia)

Michele Scarponi (Italia)

Marcos Serrano (Spania)

David Etxebarria (Spania)

Angel Vicioso (Spania)

Isidro Noizal (Spania)

Unai Osa (Spania)

Jörg Jaksche (Tyskland)

Joseba Beloki (Spania)

 

ag2r:

Francisco Mancebo (Spania)

 

Phonak:

Jose Enrique Gutierrez (Spania)

Jose Ignacio Gutierrez (Spania)

 

Saunier Duval:

Carlos Zarate (Spania)

 

Caisse d'Epargne:

Constantino Zaballa

 

Unibet:

Carlos Garcia Quesada (Spania)

 

Comunidad Valenciana:

Eladio Jimenez (Spania)

David Latasa (Spania)

Ruben Plaza (Spania)

Javier Pascual Llorente (Spania)

Jose Luis Martinez (Spania)

Manuel Llorent (Spania)

Antonio Olmo (Spania)

David Munoz (Spania)

Javier Cherro (Spania)

Vicente Ballester (Spania)

David Bernabeu (Spania)

David Blanco (Spania)

Jose Adrian Bonilla (Spania)

Juan Gomis Lopez (Spania)

 

Ikke aktive

 

Roberto Heras (Spania)

Angel Luis Casero (Spania)

Santiago Perez (Spania)

Tyler Hamilton (USA)

Igor Gonzales Galdeano (Spania)

Javier Pascual (Spania)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Listen med ryttere:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

T-Mobile:

Jan Ullrich (Tyskland)

Oscar Sevilla (Spania)

 

CSC:

Ivan Basso (Italia)

 

Astana-Würth (Liberty Seguros):

Giampaolo Caruso (Italia)

Michele Scarponi (Italia)

Marcos Serrano (Spania)

David Etxebarria (Spania)

Angel Vicioso (Spania)

Isidro Noizal (Spania)

Unai Osa (Spania)

Jörg Jaksche (Tyskland)

Joseba Beloki (Spania)

 

ag2r:

Francisco Mancebo (Spania)

 

Phonak:

Jose Enrique Gutierrez (Spania)

Jose Ignacio Gutierrez (Spania)

 

Saunier Duval:

Carlos Zarate (Spania)

 

Caisse d'Epargne:

Constantino Zaballa

 

Unibet:

Carlos Garcia Quesada (Spania)

 

Comunidad Valenciana:

Eladio Jimenez (Spania)

David Latasa (Spania)

Ruben Plaza (Spania)

Javier Pascual Llorente (Spania)

Jose Luis Martinez (Spania)

Manuel Llorent (Spania)

Antonio Olmo (Spania)

David Munoz (Spania)

Javier Cherro (Spania)

Vicente Ballester (Spania)

David Bernabeu (Spania)

David Blanco (Spania)

Jose Adrian Bonilla (Spania)

Juan Gomis Lopez (Spania)

 

Ikke aktive

 

Roberto Heras (Spania)

Angel Luis Casero (Spania)

Santiago Perez (Spania)

Tyler Hamilton (USA)

Igor Gonzales Galdeano (Spania)

Javier Pascual (Spania)

6411749[/snapback]

 

 

Denne listen er jo fortsatt bare et utsnitt av pressens spekulasjoner. Blandt annet er jo hele Astana laget tilbake etter anke. en del av disse rytterene står jo på listen basert på at de er nevnt i telefonsamtaler med han legen. "Tar du det greiene her garaterer jeg at du kommer til å slå [sett inn navn her]" Nevnt! Pressen er flinke til å spekulere og jeg har liten tro på at flertalle av navnene på listen faller ut med det første.

 

De eneste man akurat nå kan være 100% sikre på at ikke stiller er Ullrich og Sevilla som er suspandert av sin egen lagledelse.

Lenke til kommentar
En del av disse rytterene står jo på listen basert på at de er nevnt i telefonsamtaler med han legen. "Tar du det greiene her garaterer jeg at du kommer til å slå [sett inn navn her]" Nevnt!

 

Og det er vel sånn Basso har blitt dratt inn i den hvis jeg ikke leste feil. Synes det er rart at de vil ekskludere ryttere som bare er nevdt i en telefon samtale, men nå kan man jo bli dømt for mord med bare indisier så hvorfor ikke doping.

 

Om listen ikke er offisiell eller ikke, ikke vet jeg. Og det plager meg engentlig ikke så mye hvis den ikke er det, jeg står ikke på den listen uannsett. :p

 

Edit: nn

Endret av Manx
Lenke til kommentar
De eneste man akurat nå kan være 100% sikre på at ikke stiller er Ullrich og Sevilla som er suspandert av sin egen lagledelse.

6411881[/snapback]

 

I følge denne artikkelen ble Mancebo og Basso med flere utestengt etter et møte mellom laglederne i touren. Dette skiller seg fra saken med Atana Wurth hvor Vinokourov ble oppfordret av tour-ledelsen til ikke å delta. Sjansen for at disse rytterne kommer til å delta er lik null.

Endret av Katalysator
Lenke til kommentar

Hadde ikke fått med meg siste utvikling. Mente jeg først leste at "det nå ver opp til sportsdirektørene i de forsjellige lagene å anke saken", men husker ikke hvor jeg så det.

 

Men det er jo som Riis sier; det er vanskelig å prestere på top med det sirkuset som nå har oppstått, men på den andre siden så tror jeg at uansett hvor mye de sier at de tror at sine ryttere snakker sant er nok veldig mye av dette basert på at disse lederene har sett flere fakta i saken enn pressen har, og når de sender noen hjem er det mye som tyder på at de ikke vil at saken skal bli større. erfaring tilsier jo at folk som har dopet seg skjeldent innrømmer det når de først blir konfrontert. Denne saken er nok på langt nør slutt.

Lenke til kommentar
Men det er jo som Riis sier; det er vanskelig å prestere på top med det sirkuset som nå har oppstått, men på den andre siden så tror jeg at uansett hvor mye de sier at de tror at sine ryttere snakker sant er nok veldig mye av dette basert på at disse lederene har sett flere fakta i saken enn pressen har, og når de sender noen hjem er det mye som tyder på at de ikke vil at saken skal bli større. erfaring tilsier jo at folk som har dopet seg skjeldent innrømmer det når de først blir konfrontert. Denne saken er nok på langt nør slutt.

6412284[/snapback]

 

Jeg er helt enig i dette resonnementet. Det virker søkt å utestenge noen på grunn av noen lister, selv på grunn av oppstyret som har kommet i kjølvannet av dette. Saken stikker nok langt dypere og i første omgang gjelder det nok løgn hvor disse rytterne har nektet å ha hatt noe med denne tvilsomme legen å gjøre, mens nye bevis sier det motsatte.

 

Sak som bekrefter at alle på listen er utestengt:

Alle dopingmistænkte udelukket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...