Gå til innhold

Hvorfor i alle dager er trance fest musikk?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Historien er slik:

Jeg var på en enkel fest i går, og det ble jo da satt på en del musikk. Dessverre er dette trance, noe som jeg ikke kan fordra. Uansett, vi hørte på det en stund. Jeg og en kamerat spurte hun som var verten på festen om vi kunne bytte til noen av min kamerats cder, noe som var greit. Det begynte med et par kaizers sanger, noe som folk rynket på nesen over. Greit nok, jeg liker ikke så mye Kaizers selv, men det var bedre en trance. Etter noen få sanger gikk det over til Iron Maiden. Iron Maiden er mitt aller største favorittband, og kameraten min missliker dem heller ikke. Så da satt vi der å hørte på dette, mens de andre var ute.

Plutselig kommer en del inn å begynner å kjefte oss huden full fordi vi hørte på dette. Og da snakker jeg ikke vanlig kjefting, men de var skikkelig forbanna. Det var også ei som begynte nesten å grine.

Da har vi hørt på trance hele kvelden i flere timer, og når det kommer et par sanger som ikke er trance, så får vi den kjeftesmellen?

 

Herregud, er ganske sikker på at for å høre på trance for meg, er som å høre på Darkthrone og Burzum for dem.

 

Går det virkelig ikke ann å ha en fest uten trance? Med noe litt mer allsidig musikk, som alle kan like? Trenger ikke å være metal, men bare ikke trance!

 

En annen ting jeg har reagert på, hvorfor spiller de så høyt at du må skrike til han/hun du sitter ved siden av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ustedalen; Nå må du la folk få lov til å ha egne meninger og preferanser da... Smaken er som baken - Ikke alltid det vakreste, men ingen er like!

 

Når det gjelder volum, er det likt for samma pokker hvilken musikk som spilles, være seg RnB, trance eller hojo-walla-walla-pop (aka rap).

 

Jeg stiller meg bak LarsP her

Lenke til kommentar

På festene her i bygda går det kun i kammartrance/Vassendgutane og indierock/britpop comboer. Herregud. Og ja, folk blir enten sure/sinte eller "deppa" om jeg en sjelden gang får sette på "min" musikk (David Hasselhoff eller Anaal Nathrakh)

 

Hvordan i helvete går det an å mislike Hoffern??

Endret av Glint
Lenke til kommentar

Dette er vel en typisk fjortis-fest skulle eg tro. :)

 

Hvilken musikk som spilles på en fest har ikke så mye å si for min del, men eg må si at dersom heavy-metall eller lignende blir satt på full guffe tar eg meg heller en liksom "røyk" med de andre røykende på utsiden. Trance for min del går veldig bra. Men eg forstår ditt ståsted i forhold til trance :) Alle kan ikke like det samme. Av den grunn sørger eg for min egen del å holde meg unna annlegget på fester ;)

 

Når det gjelder de som kjeftet på deg så er det synd for dem. Hadde eg vært deg hadde eg enten gått derifra(orker ikke fester med drittunger), ignorert de totalt, eller kjeftet tilbake høylydt. Alt dette avhenger av størrelse på festen, forhold mellom gjesten og verten, ditt forhold til verten, tilstanden din, tilstanden til vedkommende og ikke minst, størrelsen til den andre :thumbup:

 

Det kuleste på fest er tross alt allsang(litt senere, før alle går vel og merke) av den typen alle kjenner. Tviler sterkt på at alle kan synge med på diverse metall låter. Og personlig er det ikke like gøy å headbange som å synge.

 

Og grunnen til at folk spiller så høyt, er for å slippe å late som om de har så mye interesant å snakke om. To-tre uker siden var eg på en fest hvor dimensjonene på takbjelkene var det store hete temaet. Sist helg var det blandingsforhold vann og sement. Ved sist annledning var det eg som skrudde opp musikken :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at de skal spille metal på fest, for all del. Metal og trance er to ytterkanter innen musikk, som sjeldent går bra sammen. Det vil med andre ord si at de som liker trance, liker ikke metal og omvendt. Men hvorfor ikke høre på noe musikk som er litt mer behagelig som alle kan like, i alle fall ikke ha noe problem med? Dette var egentlig en grillfest, hvorfor ikke sette på Postgirobygget eller De Lillos, som jeg vet nesten alle på den festen liker. Hvorfor må de ha en ytterkant innen musikken?

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg liker en fest uten musikk i det hele tatt. En fest der det kan være drikking, men også der folk kan prate rolig sammen uten å få hodepine av en musikk de selv ikke liker eller at de må skrike til den nærmeste naboen.

Lenke til kommentar
Det er sjelden jeg hører trance på fest. Det hadde jo faktisk vært trivelig. Det som irriterer meg er RnB-musikk som f.eks Black Eyed Peas, Pussycat Dolls, Ne-Yo, Usher osv. Makan til festbremsmusikk.

6333804[/snapback]

Hjertens enig.

Jeg synes imidlertid hip-hop av god kvalitet er mye bedre enn trance. Innrømmer glatt at jeg ikke har videre peiling i den retning, så da er det gøy å høre noe som bra i den sjangeren. Var på vors/fest hos en "hip-hop-nerd" i russetida, noe som var veldig bra, i hvert fall med tanke på musikken som ble spilt.

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig med flere her. For min del blir jeg mer irritert av r'n'b, hip hop, rap, o.l. enn trance, techno o.l. Dog kan trance bli slitsomt, og det er langt ifra musikk jeg selv setter meg ned for å høre på, men jeg synes det går greit med det på fester. Et triks som gjerne funker er å finne ut hvilke "festlåter" som er bedre enn andre - du velger de beste låtene du hører (låter som andre folk også hører på), selv om disse også er så som så. Slik kan du kanskje bidra til å luke bort det aller verste.

 

Jeg for min del synes at disse fungerer helt greit på fest. De blir også godkjent av de fleste andre.

 

Rammstein

"Gasolina" av Daddy Yankee

"Satisfaction" av Benny Benassi

Kraftwerk

The Prodigy

Röyksopp

Aphex Twin

 

Jeg hører ikke på dette når jeg selv velger musikk. Men når andre skal være enige i musikken som spilles, er dette gode muligheter for å forbedre musikken for min egen del.

Lenke til kommentar
Metal og trance er to ytterkanter innen musikk, som sjeldent går bra sammen. Det vil med andre ord si at de som liker trance, liker ikke metal og omvendt.

6334076[/snapback]

Jeg er selv, og kjenner flere unntak. Det største problemet er etter min erfaring å kombinere pop og metal. De fleste jeg kjenner som virkelig liker og engasjerer seg i musikker synes både ei rolig blueslåt eller ei kreativ jazzlåt er like artig som "walla-nigga-rnb" (rap), onsa-dunka-onsa-dunka (trance/dance) eller GRAWHOOOLA (metal).

 

Men hvorfor ikke høre på noe musikk som er litt mer behagelig som alle kan like, i alle fall ikke ha noe problem med? Dette var egentlig en grillfest, hvorfor ikke sette på Postgirobygget eller De Lillos, som jeg vet nesten alle på den festen liker. Hvorfor må de ha en ytterkant innen musikken?

6334076[/snapback]

Slik musikk gir meg spasmer. Det låter simpelt, enkelt og... uengasjert. Samt at lydbildet som oftest er grusomt (full diskant).

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg liker en fest uten musikk i det hele tatt. En fest der det kan være drikking, men også der folk kan prate rolig sammen uten å få hodepine av en musikk de selv ikke liker eller at de må skrike til den nærmeste naboen.

6334076[/snapback]

Agreed. Alt til sin nytte, og en fest kan være god samme om fokus ligger på dans og musikk eller om det er en sosial fest hvor folk prater, ler og har det gøy.

Lenke til kommentar

Æsj, Iron Maiden på fest, hadde du satt på det her hadde jeg og kjeftet huden full på deg. :mad::roll: På fest skal det være musikk du kan danse til (ikke det at jeg danser, men man skal ha muligheten :p ), da passer musikk som R&B, rap, hip hop, dance trance og slikt. Ikke headbangerslask-musikk :thumbdown:

Lenke til kommentar

Enig med ZiroN! På fester skal man ha sanger som tar av, som ALLE folk kan :p !!

Kompis av meg setter på sånn iron og andre sanger i samme typen, hvordan kan man ha fest til sånt ? :p

Kan ikke danse til det hvertfall, bare headbange eller hva dere kaller det ;D

Endret av eikum
Lenke til kommentar

funk man, ! funk er for fester, kan ikke høre på iron maiden og rammstein på fester! (nå tenker jeg på fester som damer er til stede da, sett alltid på musikk som du vet jenter liker.

 

ALT UNTATT GASOLINA!!

 

 

PS. husk og gå bort til jentene og si, "meg og deg hadde lagd nydelige barn sammen" :) funker 10% av tida heh!

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar

For å få slutsa til å bli må man spille dansemusikk som rnb, trance o.l. Jeg vil heller være på en fest med masse sluts enn et headbangingkalas med langhåra, svette menn som digger Iron Maiden.

 

Aller mest foretrekker jeg vorspiel med mye variert musikk. Den musikken jeg setter på blir vanligvis nedstemt av rnb- og VG-lista-folket, så ved større anledninger lar jeg andre ta over roret. Forresten tenker jeg ikke så mye over musikken når alkoholen tar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...