Gå til innhold

Katt eller Hund


Daye.04

Hva er best av katt og hund?  

337 stemmer

  1. 1. Hva er best av katt og hund?

    • Katt
      155
    • Hund
      150
    • Ja takk begge deler!
      31


Anbefalte innlegg

Hvis en hund dresseres riktig vil den alltid være din undersått. Slik er det ikke med katter, er det vel?

6327220[/snapback]

Hvis du dresserer den riktig, så ja, men med katter har du aldri det problemet uansett. Den kan gjerne se på seg selv som din overmann eller like, men den vil ikke ta tingene dine, nekte å høre etter eller angripe deg bare for å vise at den er sjef for det. (Med mindre den er en enormt ustabil psyko-drapskatt, men da hadde den jo vært sånn uansett hvor godt dressert den er.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis en hund dresseres riktig vil den alltid være din undersått. Slik er det ikke med katter, er det vel?

6327220[/snapback]

Hvis du dresserer den riktig, så ja, men med katter har du aldri det problemet uansett. Den kan gjerne se på seg selv som din overmann eller like, men den vil ikke ta tingene dine, nekte å høre etter eller angripe deg bare for å vise at den er sjef for det. (Med mindre den er en enormt ustabil psyko-drapskatt, men da hadde den jo vært sånn uansett hvor godt dressert den er.)

6327278[/snapback]

 

Alle som har vokst opp med katter vet da at de kan være noen jævler hvis de oppdager et par tær som stikker utenfor dynen på natterstid.!?

Lenke til kommentar
Hvis en hund dresseres riktig vil den alltid være din undersått. Slik er det ikke med katter, er det vel?

6327220[/snapback]

Hvis du dresserer den riktig, så ja, men med katter har du aldri det problemet uansett. Den kan gjerne se på seg selv som din overmann eller like, men den vil ikke ta tingene dine, nekte å høre etter eller angripe deg bare for å vise at den er sjef for det. (Med mindre den er en enormt ustabil psyko-drapskatt, men da hadde den jo vært sånn uansett hvor godt dressert den er.)

6327278[/snapback]

 

OG deg gjør ikke katter? Prøv å se inn i øya du, så finner du ut hvem som er sjefen...

 

Hunden min veit at jeg er sjefen, den prøver seg ikke eigang...

Lenke til kommentar

Jeg liker hunder best, men har hatt katt :)

 

Min katt (Frk. Larsen) var en ordentlig merkelig katt. Spesielt hvis hu kom inn på rommet ditt mens jeg sov. Først la hu seg på føttene, så, midt på natta, la hu seg langs ansiktet mitt. Men søt var hu.

 

Katt nr.2 (Nitrogen) var heller ikke en Einstein. Kanskje det hadde noe med at hu klarte å lukte på salmiakk som kattunge? Uansett, hu var litt tilbakestående. *savne kattene mine* Frk. Larsen flykta pga. Nitrogen, og Nitrogen måtte bli avliva...

 

Ellers het kattene:

Frk. Larsen, Nitrogen, Skandinavia, Nike, GD, Mars, Fiona, Hjørdis, Sivert og Rudolf :)

Lenke til kommentar
Hvis en hund dresseres riktig vil den alltid være din undersått. Slik er det ikke med katter, er det vel?

6327220[/snapback]

Hvis du dresserer den riktig, så ja, men med katter har du aldri det problemet uansett. Den kan gjerne se på seg selv som din overmann eller like, men den vil ikke ta tingene dine, nekte å høre etter eller angripe deg bare for å vise at den er sjef for det. (Med mindre den er en enormt ustabil psyko-drapskatt, men da hadde den jo vært sånn uansett hvor godt dressert den er.)

6327278[/snapback]

Du er nokså trangsynt nå. Det finnes såklart tilfeller der hunden herser med eieren. Men i de alle fleste tilfellene så har eier kontroll over hunden. Hunden er så klart en mer potensiell "herser" (fant ikke noe ord akkurat der) enn katten. Kanskje fordi de er større og sterkere?

Lenke til kommentar
Man kan jo få hunden til å lystre deg i alle tilfeller. Men de metodene man bruker for å få det til er rett og slett så jøvlige at jeg knapt tørr å tenke på de (elektro-sjokk halsband, vold osv.).

6327423[/snapback]

Slikt er nok kun for folk som har ingen ide om hvordan de skal dressere en hund.

Og slike folk ikke burde ha hund heller, men desverre ser man det litt for ofte.

Lenke til kommentar

Stemte på katt da den er utrolig mye mer selvstendig enn en hund, den trenger bare å passe på at den har mat og vann, og slippe den ut og inn, så har den det topp. :) Dessuten er de utrolig kosete, og så er de jo kjeeempesøte :love: Hunder er stort sett mest søte mens de er valper, mens katter holder seg søte hele livet. :D

 

Se da! :love:

 

http://www.3d-screensaver-downloads.com/im...nsaver/big2.jpg

Lenke til kommentar
Også må jeg bare legge til at det er smartere enn hunderli sånn

6325169[/snapback]

:!: Tviler sterkt på det, katter lever mer etter instinkt mens en hund kan faktisk tenke (mer)..

 

Hunder er selvsagt best :thumbup:

6325191[/snapback]

 

Faktisk er katter vesentlig mer intelligente enn hunder, bl.a. fordi katter er rovdyr, og hunder er åtseletere, hunder er også LANGT mer naive enn katter. I tillegg kan man kjøpe tilliten til en hund, man må vinne tilliten til en katt.

 

On topic: Liker både katter og hunder like godt, så jeg gidder ikke å stemme.

6325777[/snapback]

Så katten er mer intelligent siden den lever mer på instinkter? (rovdyr)

Da er det rart mennesket har gitt opp de fleste instinkter for så å bli det smarteste dyret på jorden..

Instinkt er ikke intelligens, heller motsatt..

 

Om hunden er åtseletere så synes jeg det er rart de sliter seg og dreper dyr iblant..

 

Hvordan er hunden mer naiv enn en katt? Hold en katt ut av vinduet i 5te etasje og den er helt rolig og forstår ingenting, gjør det med en hund så forstår den hva som foregår..

 

Hvordan vinner man tilliten til en katt? Samme måte som med hund...

6326459[/snapback]

Du kan gi en hund en sjokolade, og med mindre du gjør hunden noe vondt vil den av den grunn elske deg til du dør. For å vinne tilliten til en katt må man bevise overfor katten at man kan gjøre mer enn å kun gi sjokolade.

6326938[/snapback]

Faktisk ikke. Skjokolade er dødelig for hunder. :tease:

6327190[/snapback]

 

I veldig store doser. Roald Amundsen ga hundene sine mye sjokolade da han var på Sydpolen.

Lenke til kommentar
Også må jeg bare legge til at det er smartere enn hunderli sånn

6325169[/snapback]

:!: Tviler sterkt på det, katter lever mer etter instinkt mens en hund kan faktisk tenke (mer)..

 

Hunder er selvsagt best :thumbup:

6325191[/snapback]

 

Faktisk er katter vesentlig mer intelligente enn hunder, bl.a. fordi katter er rovdyr, og hunder er åtseletere, hunder er også LANGT mer naive enn katter. I tillegg kan man kjøpe tilliten til en hund, man må vinne tilliten til en katt.

 

On topic: Liker både katter og hunder like godt, så jeg gidder ikke å stemme.

6325777[/snapback]

Så katten er mer intelligent siden den lever mer på instinkter? (rovdyr)

Da er det rart mennesket har gitt opp de fleste instinkter for så å bli det smarteste dyret på jorden..

Instinkt er ikke intelligens, heller motsatt..

 

Om hunden er åtseletere så synes jeg det er rart de sliter seg og dreper dyr iblant..

 

Hvordan er hunden mer naiv enn en katt? Hold en katt ut av vinduet i 5te etasje og den er helt rolig og forstår ingenting, gjør det med en hund så forstår den hva som foregår..

 

Hvordan vinner man tilliten til en katt? Samme måte som med hund...

6326459[/snapback]

Du kan gi en hund en sjokolade, og med mindre du gjør hunden noe vondt vil den av den grunn elske deg til du dør. For å vinne tilliten til en katt må man bevise overfor katten at man kan gjøre mer enn å kun gi sjokolade.

6326938[/snapback]

Faktisk ikke. Skjokolade er dødelig for hunder. :tease:

6327190[/snapback]

 

I veldig store doser. Roald Amundsen ga hundene sine mye sjokolade da han var på Sydpolen.

6327669[/snapback]

Det skal faktisk ikke ta mer enn 50g sjokolade for å drepe en bulldog... Visste du det?

Lenke til kommentar
Også må jeg bare legge til at det er smartere enn hunderli sånn

6325169[/snapback]

:!: Tviler sterkt på det, katter lever mer etter instinkt mens en hund kan faktisk tenke (mer)..

 

Hunder er selvsagt best :thumbup:

6325191[/snapback]

 

Faktisk er katter vesentlig mer intelligente enn hunder, bl.a. fordi katter er rovdyr, og hunder er åtseletere, hunder er også LANGT mer naive enn katter. I tillegg kan man kjøpe tilliten til en hund, man må vinne tilliten til en katt.

 

On topic: Liker både katter og hunder like godt, så jeg gidder ikke å stemme.

6325777[/snapback]

Så katten er mer intelligent siden den lever mer på instinkter? (rovdyr)

Da er det rart mennesket har gitt opp de fleste instinkter for så å bli det smarteste dyret på jorden..

Instinkt er ikke intelligens, heller motsatt..

 

Om hunden er åtseletere så synes jeg det er rart de sliter seg og dreper dyr iblant..

 

Hvordan er hunden mer naiv enn en katt? Hold en katt ut av vinduet i 5te etasje og den er helt rolig og forstår ingenting, gjør det med en hund så forstår den hva som foregår..

 

Hvordan vinner man tilliten til en katt? Samme måte som med hund...

6326459[/snapback]

Du kan gi en hund en sjokolade, og med mindre du gjør hunden noe vondt vil den av den grunn elske deg til du dør. For å vinne tilliten til en katt må man bevise overfor katten at man kan gjøre mer enn å kun gi sjokolade.

6326938[/snapback]

Faktisk ikke. Skjokolade er dødelig for hunder. :tease:

6327190[/snapback]

 

I veldig store doser. Roald Amundsen ga hundene sine mye sjokolade da han var på Sydpolen.

6327669[/snapback]

Det skal faktisk ikke ta mer enn 50g sjokolade for å drepe en bulldog... Visste du det?

6327689[/snapback]

 

55 gram med melkesjokolade kan gi en hund på 6 kg fordøyelsesproblemer, og diaré i noen timer, så jeg tviler på at en 20 kg tung bulldog dør av 50 g sjokolade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...