Gå til innhold

Katt eller Hund


Daye.04

Hva er best av katt og hund?  

337 stemmer

  1. 1. Hva er best av katt og hund?

    • Katt
      155
    • Hund
      150
    • Ja takk begge deler!
      31


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Katters arrogante, selvopptatte oppførsel, skyldes at de er et par hakk klokere enn hunder. :)

6383919[/snapback]

Nei, det skyldes at de ikke er flokkdyr og de lever mer etter instinkt..

 

Har gitt eksempel på mennesker tidligere, dyr som går mer og mer bort fra instinkter og istedet tenker over ting er de som regnes som de smarteste..

Lenke til kommentar
Hund  :love:

Har dessverre ikkenoe til overs for katter. Upersonelige ufølsomme frekke dyr. Har ryddet mange ganger på gården, noe som er nødvendig - med hagle. Det er helt sykt hvor ekle og skabbete de dyrene blir når de ikke har sponsor!

6383897[/snapback]

Jeg har aldri hørt om katteeiere som har skutt etter hunder med hagle... jeg har derimot hørt mye stygt som hundeeiere har gjort mot katter.

 

Sier det litt om hva slags folk som foretrekker hunder, hvordan en hund påvirker folk eller noe annet? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hund  :love:

Har dessverre ikkenoe til overs for katter. Upersonelige ufølsomme frekke dyr. Har ryddet mange ganger på gården, noe som er nødvendig - med hagle. Det er helt sykt hvor ekle og skabbete de dyrene blir når de ikke har sponsor!

6383897[/snapback]

Jeg har aldri hørt om katteeiere som har skutt etter hunder med hagle... jeg har derimot hørt mye stygt som hundeeiere har gjort mot katter.

 

Sier det litt om hva slags folk som foretrekker hunder, hvordan en hund påvirker folk eller noe annet? Ikke vet jeg...

6388140[/snapback]

 

Nei, er du glad i dyra, så er du det. Det er en livsstil eller et eller annet ...?

Lenke til kommentar

Det er mange som sier katter ikke er dominante og sjefete. Når katten stryker deg med hodet sitt når den går forbi deg er det fordi den skal avsette et luktstoff på deg. Det bestyr at denne tingen er min. Du er faktisk bare en eiendell for katten. Det er den som bestemer. At du tror katten er et din er bare en ilusjon. Tenk på du gir den måt den vill ha drikke og åpner døren for den. Hvis den er skikkelig grinete har den faktisk fått deg til lage en do inne for den, så den slipper å gå ut i regnet.

 

Dette er det jeg liker med katten... Katten har vert smart og temmet menesket. Hunder er dumme og underkaster seg menesket.

Katter>Mennesker>Hunder

Lenke til kommentar

Klart katt!

 

Hunder er skittne, de stinker og er fettete i pelsen. Kjennes som en har dratt neven igjennom to uker gammelt fett hår etter å ha klappet en hund. I tillegg så har en hund en syk lyst til å slikke deg i ansiktet. Kvalmt.

Katter derimot vasker seg, graver ned dritten og koser kun med det som befinner seg i sin egen høyde. Kattepelsen er fettfri og lukter ny-bil i forhold til hund.

Har selv begge deler, men der er tydelig at katten er sjefen selvom hunder er 3 ganger større :)

post-20883-1151386891_thumb.jpg

Lenke til kommentar

at hunder er smartere enn katter er ikke noe man tenker på engang, så klart er det det ;)

 

For meg som liker å ta ansvar, og trives med å ta vare på andre er hund helt perfekt for meg.

 

Hunden er der for meg når jeg kommer hjem etter en lang dag på jobb. Hunden er like glad når jeg kommer hjem uansett om jeg har vært borte i 7 timer eller 5 minutter, og hun forguder meg.

 

Damn, om jeg fant en mann som var like hengiven som hunden min :!:

 

En katt er mer selvstendig. Jeg vil ikke ha selvstendig

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Katter er dumme og late, hunder er herlige.

6392443[/snapback]

Late katter er elskelige. :love:

6392453[/snapback]

 

Er det eierne som velger dyret, eller velger dyret? :)

Lenke til kommentar
at hunder er smartere enn katter er ikke noe man tenker på engang, så klart er det det ;)

 

For meg som liker å ta ansvar, og trives med å ta vare på andre er hund helt perfekt for meg.

 

Hunden er der for meg når jeg kommer hjem etter en lang dag på jobb. Hunden er like glad når jeg kommer hjem uansett om jeg har vært borte i 7 timer eller 5 minutter, og hun forguder meg.

 

Damn, om jeg fant en mann som var like hengiven som hunden min  :!:

 

En katt er mer selvstendig. Jeg vil ikke ha selvstendig

6391183[/snapback]

Nja, er ikke helt enig i at hunder er smartere enn katter. Synes katter er ganske smarte når de ikke lar seg underkaste mennesket. Det er de sterke menneskene med mye intelligens som blir ledere. "Dumme" mennesker lar seg bli ledet/underkaster seg andre. Grunnen til at man ikke kan lære katten opp til like mye som hunden, er at de ikke vil. De lar seg ikke herse med. Jeg er sikker på at katter kan lære like mye triks som en hund, men de er smarte nok til å ikke være med på det. Men man hører jo stadig om både katter og hunder som vekker eieren når huset brenner eller lignende. Katter er imidlertid smarte nok til ikke å gidde å bjeffe og knurre og kjefte hver gang noen ringer på... katter tar det mer med ro fordi de skjønner at det ikke er noen fare. Er katten nervøs av natur, så lusker den under sengen og legger seg der for å sove. Ellers er katter like forskjellige som mennesker, så noen er nok mer intelligente enn andre :)

 

Noen liker hund fordi de liker at hunden alltid er der for de. Noen liker katter fordi de ikke ønsker å eie dyret på samme måte, men gi det mer frihet. Personlig mener jeg dyr har like mye rett på frihet som mennesket, men å gi hunder dette er ganske uklokt, og de som har hund ønsker å være "sjef" over den. Det er så klart søtt at hunden er hengiven/forguder deg, men den er det kun fordi den har underkastet seg deg, rett og slett instinkt... det er hovedsaklig det det er. Når en katt viser hengivenhet/kjærlighet, så er det ikke instinkt... da er det rett og slett fordi den virkelig mener det. Blir mer ekte synes jeg.

 

Også er det mye mindre styr med katter da, fordi de klarer seg selv og krever ikke på langt nær like mye oppmerksomhet som en hund. Det var nå min mening da :) (har ikke noe mot hunder jeg, bare liker katter bedre).

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Katter er dumme og late, hunder er herlige.

6392443[/snapback]

Late katter er elskelige. :love:

6392453[/snapback]

 

Er det eierne som velger dyret, eller velger dyret? :)

6393542[/snapback]

Hæ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...