Gå til innhold

Katt eller Hund


Daye.04

Hva er best av katt og hund?  

337 stemmer

  1. 1. Hva er best av katt og hund?

    • Katt
      155
    • Hund
      150
    • Ja takk begge deler!
      31


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også må jeg bare legge til at det er smartere enn hunderli sånn

6325169[/snapback]

:!: Tviler sterkt på det, katter lever mer etter instinkt mens en hund kan faktisk tenke (mer)..

 

Hunder er selvsagt best :thumbup:

6325191[/snapback]

 

Faktisk er katter vesentlig mer intelligente enn hunder, bl.a. fordi katter er rovdyr, og hunder er åtseletere, hunder er også LANGT mer naive enn katter. I tillegg kan man kjøpe tilliten til en hund, man må vinne tilliten til en katt.

 

On topic: Liker både katter og hunder like godt, så jeg gidder ikke å stemme.

6325777[/snapback]

Så katten er mer intelligent siden den lever mer på instinkter? (rovdyr)

Da er det rart mennesket har gitt opp de fleste instinkter for så å bli det smarteste dyret på jorden..

Instinkt er ikke intelligens, heller motsatt..

 

Om hunden er åtseletere så synes jeg det er rart de sliter seg og dreper dyr iblant..

 

Hvordan er hunden mer naiv enn en katt? Hold en katt ut av vinduet i 5te etasje og den er helt rolig og forstår ingenting, gjør det med en hund så forstår den hva som foregår..

 

Hvordan vinner man tilliten til en katt? Samme måte som med hund...

Lenke til kommentar
Også må jeg bare legge til at det er smartere enn hunderli sånn

6325169[/snapback]

:!: Tviler sterkt på det, katter lever mer etter instinkt mens en hund kan faktisk tenke (mer)..

 

Hunder er selvsagt best :thumbup:

6325191[/snapback]

 

Faktisk er katter vesentlig mer intelligente enn hunder, bl.a. fordi katter er rovdyr, og hunder er åtseletere, hunder er også LANGT mer naive enn katter. I tillegg kan man kjøpe tilliten til en hund, man må vinne tilliten til en katt.

 

On topic: Liker både katter og hunder like godt, så jeg gidder ikke å stemme.

6325777[/snapback]

Så katten er mer intelligent siden den lever mer på instinkter? (rovdyr)

Da er det rart mennesket har gitt opp de fleste instinkter for så å bli det smarteste dyret på jorden..

Instinkt er ikke intelligens, heller motsatt..

 

Om hunden er åtseletere så synes jeg det er rart de sliter seg og dreper dyr iblant..

 

Hvordan er hunden mer naiv enn en katt? Hold en katt ut av vinduet i 5te etasje og den er helt rolig og forstår ingenting, gjør det med en hund så forstår den hva som foregår..

 

Hvordan vinner man tilliten til en katt? Samme måte som med hund...

6326459[/snapback]

 

Katter er vanligvis ikke redde for høyder. Du kan gi en hund en sjokolade, og med mindre du gjør hunden noe vondt vil den av den grunn elske deg til du dør. For å vinne tilliten til en katt må man bevise overfor katten at man kan gjøre mer enn å kun gi sjokolade.

 

Alle åtseletere kan drepe hvis de må. Hunden er PRIMÆRT en åtseleter, katten er PRIMÆRT et rovdyr.

 

Katter kan kjenne igjen opptil 1000 ord, hunden kan sjelden kjenne igjen mer enn tonefall. Gjeterhunder kan allikevel kjenne igjen opp til 200 ord.

 

Veldig lite av det katten gjør er instinkt. Kattene her i huset forstår hvordan et dørhåndtak virker (både dørhåndtak som vippes opp og ned), den ene kan løfte røret av telefonen hvis den ringer, en annen katt her i huset kan bevege den ene labben på på touchpaden på den bærbare PC-en min.

 

Har hatt både hund og katt, og selv om hunder er søte dyr, er katten en suveren vinner når det gjelder intelligens. :)

 

Edit: Dette gjenspeiler seg i kattens selvstendighet.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

morro...nå er det likt mellom katt og hund etter jeg stemte.

 

 

Synes katt er best, da du kan leve med med de, og slipper å lufte de.

 

edit: egenerfaring, er at Tappen( min hannkatt) er utrolig smart og flink til å utnytte oss(mennesker) når det behøves.

 

Han lukker dører opp selv(med mindre den er låst), som gjør at vi må låse hver eneste dør han har tilgang til.

Eneste rommet han ikke får lov til å komme inn på, er mamma sitt rom(og det vet han).

 

 

 

Så er det også slik at hvis vi ikke kommer og åpner ytterdøren til han, så løper han på døren til min mor, og prøver og åpner den(kan ikke låses, så vi kommer alltid med gang og slipper han ut da), og da pleier han somregel å være på ytterdøren igjen og vente på oss.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Jeg stemte hund fordi jeg har en hund. Men katter virker mer selvstendige, det er ikke så mange katter jeg vet om som kan noen komandoer (kan jo også ha med at folk ikke prøver å lære dem slike ting). Ellers så jakter jo kattene, men de spiser sjeldent det de har drept. Den katta jeg hadde før brukte alltid å ta med seg halv daue fugler inni i kjellern for å leke till med dem, før hun drepte dem. :thumbdown:

 

Men hunder der i mot, de står alltid i bånd og logrer med halen når folk går fordi (eventuelt bjeffer som en tulling). Det som er negativt med hunder er at de "ikke klarer å gjøre noe selv", man må gå tur, man må ditt, man må datt. Så egentlig, hund og katt er like bra, siden fordelene og ulempene veier opp for hverandre.

Lenke til kommentar
Det som er negativt med hunder er at de "ikke klarer å gjøre noe selv", man må gå tur, man må ditt, man må datt.

6327101[/snapback]

Minner meg om barn!

 

Klarer ingenting selv, uten at du må bli med dem!

 

Katt derimot, kan du lære til å gå på do(utendør, innendørs i kasse, eller tilogmed i doen du selv bruker).

Etter de er lært dette, klarer de det selv!

Lenke til kommentar

Jeg har sett katter som trommer på ruter med labbene for å slippe inn, trekke matskåla vekk fra hverandre med labben, åpne dører og huske tidspunkt (for eksempel å vente på noen som kommer hjem fra skolen). Ikke vet jeg om det er vanlig for hunder, men du trenger i hvert fall ikke å være en spesielt smart katt for å kunne alt det der. Dessuten synes jeg katter er mindre dominerende (flokkmentalitet), søtere, generelt sett mye roligere og veltilpassede, mindre krevende og utrolig koselige dyr. I motsetning kan hunder se på seg selv som bedre enn deg, knurre til deg, prøve å alltid være midtpunktet for oppmerksomheten din, hoppe på deg, ta tingene dine og en god del andre ting. Jeg sier ikke at de ikke kan ha gode sider også, men jeg synes at de har større potensiale for å være en dårlig følgesvenn enn det en katt har.

Lenke til kommentar
Også må jeg bare legge til at det er smartere enn hunderli sånn

6325169[/snapback]

:!: Tviler sterkt på det, katter lever mer etter instinkt mens en hund kan faktisk tenke (mer)..

 

Hunder er selvsagt best :thumbup:

6325191[/snapback]

 

Faktisk er katter vesentlig mer intelligente enn hunder, bl.a. fordi katter er rovdyr, og hunder er åtseletere, hunder er også LANGT mer naive enn katter. I tillegg kan man kjøpe tilliten til en hund, man må vinne tilliten til en katt.

 

On topic: Liker både katter og hunder like godt, så jeg gidder ikke å stemme.

6325777[/snapback]

Så katten er mer intelligent siden den lever mer på instinkter? (rovdyr)

Da er det rart mennesket har gitt opp de fleste instinkter for så å bli det smarteste dyret på jorden..

Instinkt er ikke intelligens, heller motsatt..

 

Om hunden er åtseletere så synes jeg det er rart de sliter seg og dreper dyr iblant..

 

Hvordan er hunden mer naiv enn en katt? Hold en katt ut av vinduet i 5te etasje og den er helt rolig og forstår ingenting, gjør det med en hund så forstår den hva som foregår..

 

Hvordan vinner man tilliten til en katt? Samme måte som med hund...

6326459[/snapback]

Du kan gi en hund en sjokolade, og med mindre du gjør hunden noe vondt vil den av den grunn elske deg til du dør. For å vinne tilliten til en katt må man bevise overfor katten at man kan gjøre mer enn å kun gi sjokolade.

6326938[/snapback]

Faktisk ikke. Skjokolade er dødelig for hunder. :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har sett katter som trommer på ruter med labbene for å slippe inn, trekke matskåla vekk fra hverandre med labben, åpne dører og huske tidspunkt (for eksempel å vente på noen som kommer hjem fra skolen). Ikke vet jeg om det er vanlig for hunder, men du trenger i hvert fall ikke å være en spesielt smart katt for å kunne alt det der. Dessuten synes jeg katter er mindre dominerende (flokkmentalitet), søtere, generelt sett mye roligere og veltilpassede, mindre krevende og utrolig koselige dyr. I motsetning kan hunder se på seg selv som bedre enn deg, knurre til deg, prøve å alltid være midtpunktet for oppmerksomheten din, hoppe på deg, ta tingene dine og en god del andre ting. Jeg sier ikke at de ikke kan ha gode sider også, men jeg synes at de har større potensiale for å være en dårlig følgesvenn enn det en katt har.

6327124[/snapback]

Hvis en hund dresseres riktig vil den alltid være din undersått. Slik er det ikke med katter, er det vel?

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...