Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva sier man til purken når du blir stoppa? (Trim)


fakey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg var ung og dum :p og kjørte mopp.. Hadde politi "etter" meg hvertfall 3 ganger;

1. gang: en TSX, gikk ca 75. hadde en kamerat bakpå, og fikk politi fra høyre i kryss.. kunne jo ikke overholde vikeplikten med en bakpå, så ga gass og kjørte sikksakk i de kvadratiske gatene i kr.sand. Slapp unna.

 

2. gang: scooter som gikk ca 65, samme greia, en bakpå og der kom onkel. stakk av inn noen svingete gater, og slapp unna.

 

3. gang: lå et langt strekk i sentrum i ca 70 med TSX, på natta. merket ikke at purken lå bak. De hylte litt med sirena, men hadde musikk i øra.. :p de kjørte opp på sida, ned med vindu og ropte "sving til sia for helvete!". Klarte å spille dum, og overbevise dem om at jeg ikke visste hva effektanlegg og drev var. Men endte med at jeg måtte på vising, som igjen resulterte i avskiltning da idiotene åp tilsynet nektet å forstå at en original moped fra -87 går 60(jeg plombet den før visning).

 

Konklusjon: Erfaringsmessig lønner det seg å stikke, men det er ikke å anbefale for det.. De kan lett ta deg, men jeg hadde flaks. ;)

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper meg en lett.. Så er den trimma. Si cilka 25hk..så skal jeg registrere den til biltilsynet... Hva skjer?

6738013[/snapback]

 

Ingenting om de ikke ber om visning. Ber de om visning kan den bli omgjort til en tung motorsykkel, altså "liten tung" for å si det slik.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper meg en lett.. Så er den trimma. Si cilka 25hk..så skal jeg registrere den til biltilsynet... Hva skjer?

6738013[/snapback]

 

Ingenting om de ikke ber om visning. Ber de om visning kan den bli omgjort til en tung motorsykkel, altså "liten tung" for å si det slik.

6738382[/snapback]

Det må i såfall dukumenteres av produsenten at endringene er trygge for sykkelen, dersom ikke inspektørene på vegvesenet kan se det selv med letthet.

Lenke til kommentar

Tror neppe en trafikkstasjon ser mellom hendene om de får inn en moppe med 25HK. For det første er det mye effekt + langt mer enn 45km/h! Da vil den bli en letter, om du ikke får sykkelen med hjem, tar av trim, og drar på visning igjen. Men billig blir ingen av delene :whistle:

Lenke til kommentar
Tror neppe en trafikkstasjon ser mellom hendene om de får inn en moppe med 25HK. For det første er det mye effekt + langt mer enn 45km/h! Da vil den bli en letter, om du ikke får sykkelen med hjem, tar av trim, og drar på visning igjen. Men billig blir ingen av delene  :whistle:

6755572[/snapback]

Det jeg skrev i mitt forrige inlegg gjelder også kjøretøyklasse-bytte.

Lenke til kommentar
Tror neppe en trafikkstasjon ser mellom hendene om de får inn en moppe med 25HK. For det første er det mye effekt + langt mer enn 45km/h! Da vil den bli en letter, om du ikke får sykkelen med hjem, tar av trim, og drar på visning igjen. Men billig blir ingen av delene  :whistle:

6755572[/snapback]

Det jeg skrev i mitt forrige inlegg gjelder også kjøretøyklasse-bytte.

6755593[/snapback]

 

Ok! Tenkte ikke på det, en hel helg med minimalt med søvn sløver en ned :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
altså, hvorfor hater egentlig alle de med lett mc og de med bil osv ?

 

Fordi de bråker ? Fordi vi med trimma peder faktisk kjører forbi lett sykler til 30 lapper ?

 

istede for å kjøre fra snuten, sett på skikkelig turtallsperre, kjør pent, på lavt gir, og vær høflig og snill.

 

Snakka med polti her igår, da jeg holdt på å kjøre på han..

 

han var sivil, på sykkel faktisk.. Jeg tømte 3giret foran han, har eksos lekasje, og jeg runda 50 på speedo ( har 24OKO Flatside gasser, så bråker ) så kjørte jeg inn på bensin stasjon, han sykla rett foran meg, så jeg bråbremsa..

 

Jeg kom inn, tok bensin slangen nedi, så kom han bort.. " Jeg liker ikke lyden din i motoren.. " Neivel, gir vel jeg faen i lissom..  , men så visste det seg at han var Polti mann 500m bortenfor.. Dooh :p

 

Jeg sa høflig og uskyldig at det var eksos lekasje, han sa , ordrett ;

 

" Jeg driter langt i om dere kjører 3 stk på peden og om den går i 80, bare en ikke bråker så jævlig som din "

6394568[/snapback]

Hehe :D Slikt er litt artig :D

6395251[/snapback]

 

Hehe, da hadde jeg fått en god følelse i magen da :love:

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Hæhæ... Handler lite om topic, men.. For tre måneder siden var jeg ute å ratta med uregistrert golf uten lappen.. Etter jeg hadde kjørt i en halvtimes tid blinka det blått i sladrespeilet gitt, så jeg bestemte for å prøve å kjøre fra dem (110hk vel og merke) Klarte å kjøre 2 mil før jeg kom til ett kryss der det stod 2 politibiler å sperra meg... Straffen jeg fikk var kun utsettelse på lappen.. Heldig der gitt :xmas:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...